Deukjes in dak

Alles wat te maken heeft met de buitenkant, lak, vormgeving, afwerking, etc.
tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 08 mei, 2015 13:46

@Arie:: de motorkap had geen deukjes? Het was mij niet opgevallen. De kleur ven het dak hetzelfde gehouden?

Arie den hartog
Lid
Lid

vr 08 mei, 2015 22:16

tonvanboven schreef:@Arie:: de motorkap had geen deukjes? Het was mij niet opgevallen. De kleur ven het dak hetzelfde gehouden?
In de motorkap zat 1 klein deukje (steentje) Restylen is uitdeuken zonder spuiten. Met behulp van tangen hamers en lijm worden de deukjes eruit gehaald/gedrukt. Een mooie techniek, en geen kans op kleurverschil. En als je een vakman weet 100% onzichtbaar.

Als de lak nog heel is, kan je een deuk bijna altijd laten restylen. Www.deukexpert.nl staan wat voorbeelden.

Bijgaand een foto van deze middag.
Heerlijke auto!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PiP 2012 pearl wite / Honda Cr-v

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

za 09 mei, 2015 0:56

Er zit Toyota protect op jouw auto Arie, is dat op de plaatsen waar het is gerestyled heel gebleven? De protect heeft vijf jaar garantie.

Arie den hartog
Lid
Lid

za 09 mei, 2015 13:15

Ik denk het wel, ik heb niets gezien aan de lak.
Er stonden van alle kanten lampen gericht op het dak.

Is toyota protect een aparte laag, of een soort waxoil? Ik heb er naar gegoogled, maar kan niet echt achterhalen wat er nu precies aangebracht wordt.

Het werkt wel, de lak ziet er nog uit als nieuw.

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

za 09 mei, 2015 22:41

Is bij de aankoop van de auto aangebracht door de dealer. Wassen gaat het beste met Traffic Film Remover, te verkrijgen bij Conrad. Er zit in het mapje een document, ieder jaar laten checken bij de dealer. De parkeerschade bij het achterwiel veroorzaakt door een onbekende kon de protect laag helaas niet voorkomen.

Arie den hartog
Lid
Lid

ma 11 mei, 2015 16:03

bij conrad is het helaas niet meer te koop.

op amazon wel wat gevonden, gaat alleen wel in grote hoeveelheden.
http://www.amazon.co.uk/TRAFFIC-REMOVER ... B007G63QKM

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 11 mei, 2015 19:30

De prijs valt me mee, maar 25 liter is wel erg veel. Ik denk dat er in de 5 liter can nog wel wat zit, zal eens voor je kijken. Op de modesta coating mag je geen TFR gebruiken.

Arie den hartog
Lid
Lid

di 12 mei, 2015 9:29

Ik hou me aanbevolen.
schuimt de traffic film remover ook?

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

vr 04 sep, 2015 9:36

Na de hagelbui van zondag zit mijn auto ook onder de deuken, dak, motorkap, kofferklep. Plaatwerk is inderdaad erg zacht, ook mijn deuren zitten onder de deukjes, als je er tegen aan komt heb je al een kras of deuk.

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 04 sep, 2015 12:54

De tendens in autoland is om - zoveel als mogelijk is - gewicht te besparen. Een oplossing daarbij is om dun plaatwerk toe te passen. Gevolg hiervan is, dat het wat kwetsbaarder is. Naar aanleiding van de extreme hagelbui van afgelopen week zijn hier in de buurt kassen ontdaan van hun glazen bedekking, is de oogst van de peren geruïneerd en zijn in hele straten de horizontale delen van auto's tot poffertjespannen verworden en niet alleen van Toyota's.
Ik denk dat het in zijn algemeenheid niet zinvol is om de carrosserieën van alle auto's zodanig stevig te maken, dat ze hagelbuien zoals afgelopen week zeer lokaal vielen te weerstaan.
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

vr 04 sep, 2015 15:53

Toch heb ik liever wat steviger plaatwerk, voelt solide aan en klinkt wat beter. Ook berschermt het meer tegen weersinvloeden, qua besparing maakt het niks uit, dit kost ook een hoop geld. Dit is voor mij wel een serieus punt dat ik bij mijn volgende auto wel meeneem in de beslissing.

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 04 sep, 2015 16:48

Ik denk geen enkel merk auto te kennen met wezenlijk dikker of stijver staalplaat dan waar de Prius van gemaakt is. Uitzonderingen zijn misschien de Jeep achtigen zoals een Hummer.
Fabrikanten zoeken soms hun redding in vervormingen van de plaat, door er plooien,vouwen,bollingen of ribbels in persen. De Citroën HY was daar een mooi voorbeeld van.
Om bepaalde delen meer solide te laten klinken, beplakt men ze soms met anti- dreunmateriaal. De plaat an sich wordt daar niet vormvaster van
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

vr 04 sep, 2015 21:06

Mijn vorige auto had echt een stuk dikker plaatwerk dan de prius. Dat merkte ik al na 1 week.
De spoiler van de prius heeft trouwens geen enkele beschadiging. Misschien de hele auto daar van maken, nog lichter ook.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 04 sep, 2015 21:12

Ook geen krassen op de spoiler?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

vr 04 sep, 2015 21:17

Auto is vies, maar voor zo ver ik kon zien heeft de spoiler geen schade door de hagel.

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Exterieur”

• Informatie