batterij volledig opladen?

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius 3 rijk is.
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 09 nov, 2016 12:43

@ Nessio -> het verwonderde mij zeer dat ik zó vaak alle blokjes vol zag lopen. Ik had gedacht dat dit eerder een grote uitzondering was. De crux zal 'm wel zitten - en zoiets wordt elders ook gezegd - dat regeneratief remmen het meeste 'stroom' oplevert; méér dus dan de accu te laden door 'm rustig uit te laten lopen naar bv een rood verkeerslicht.

Ik ben een zeer rustige rijder geworden: op de snelweg klik ik de CC meestal af op 97km/u (op de teller = 90 echte). Op binnenwegen in onze heuvelachtige omgeving rij ik doorgaans ook minder dan 80 (op de teller), meestal kortere afstanden. In deze tijd van het jaar is het verbruik volgens de BC meestal iets van 4,5L. Heel wat energie zal dan wel verstookt worden aan de verwarming van interieur en motor. 's Zomers is dat effect minder duidelijk.

De BC gaf een gemiddelde snelheid aan van circa 55 km/u. Dat komt door haarspeldbochten en menig dorpje waar 30 geldt. De binnenwegen door de Eifel zijn grotendeels max 70 (op de teller houd ik daarvoor 77 aan). We hadden nagenoeg géén oponthoud door verkeerslichten of file; ook dat beïnvloedt vaker het verbruik. De 170 km lange reis legden we af in ongeveer 2,5 uren.

Dat zelfs een PIP de accu vol krijgt ... sta ik van te kijken ... Goed, in NL is dat bovenste blokje dan een zeldzaamheid die velen nooit zien.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Mtricht
Lid
Lid

zo 13 nov, 2016 10:29

Ik zie bijna dagelijks alle blokjes vol, tot en met het blokje dat de accu polen voorstelt. Dit lukt mij als ik afslag 51 van de A2 neem bij Meerssen vlak voor Maastricht. deze afslag ligt aan de Kruisberg.
De Kruisberg heeft volgens Wiki een gemiddeld stijgingspercentage van 4,2% over 1200 meter. De afslag begint bijna boven aan de Kruisberg en gaat steiler omlaag dan de Kruisberg zelf. Als je meteen regeneratief begint te remmen als je op de aflag zit heb je onder aan de afrit alle blokjes helemaal vol.
Dus ja, regeneratief remmen levert de meeste stroom op. Ik heb op de scangauge tijdens het nemen van de afslag wel eens meer dan 100 ampère voorbij zien komen...

Afrit-51-A2kruisberg1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Prius 3 Aspiration 2010, pearl white, TNS510

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

zo 13 nov, 2016 10:57

Camile: er zijn vele afdalingen in de Eifel waarbij de PIP van helemaal leeg naar vol gaat (in stand B)
PIP aug 2012 executive arctic blue

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Helpdesk”

• Informatie