Bedienen audio via knoppen op het stuur

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius 3 rijk is.
Plaats reactie
WandersJ

do 11 feb, 2016 22:20

Hallo allemaal,
Na een reset van mijn navigatie (Zenda) werken de audiotoetsen op het stuur voor navigatie, radio en dvd niet meer.
Wel kan ik de ventilator nog regelen.
Het betreft een Prius III van 2009. Ik kan in de Priusbijbel geen oplossing vinden. Wie weet raad?
Groets.

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

vr 12 feb, 2016 15:41

wat is een Zenda navigatie?
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 12 feb, 2016 15:51

+1 ventilator??
PIP aug 2012 executive arctic blue

WandersJ

za 13 feb, 2016 21:27

Beste schrijvers,
De ventilator die ik kan bedienen met de toetsen op het stuur is de aanjager van de ventilatie in de auto. Standaard in de Prius.
Een Zendai-navigatie (sorry, er ontbreekt in mijn vraag een i in de naam) is een goedkoper alternatief voor het originele systeem van Toyota en wordt ook in vele andere automobielen en -merken achteraf ingebouwd. Het zat er al in, toen ik mijn Prius een jaar geleden kreeg. Het bevat niet alleen een navigatiesysteem, maar ook een radio, dvd-speler en de mogelijkheid om andere apparatuur aan te sluiten zoals iPod, achteruitrijcamera, USB-stick etc. Het is nogal complex, maar het werkt wel.
In dat systeem zit de mogelijkheid allerlei instellingen aan te passen, zoals het geluidsniveau van de vriendelijke juffrouw die mij bij het navigeren de juiste aanwijzingen geeft. Ze wordt overigens nooit kwaad als ik met daar niets van aantrek.
Omdat ik het geluidsniveau nog steeds ook kan regelen met de knoppen en touchscreen van het Zendaisysteem lijkt het mij dat het niet meer kunnen gebruiken van de + en - toetsen op het stuur daarin gezocht moet worden en niet in het Zendai-systeem.
Zit er dan nergens in het Toyotasysteem een slim schakelaartje on /off om de schakeling +/- weer uit haar slaaptoestand te halen? Want het werkte een tijdje terug toch echt. Wie het weet mag het zeggen.
Groets,
Joep.

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

ma 15 feb, 2016 15:47

kijk even in de settings van de Zendai, ergens zal er wel een vinkje ; gebruik de externe knoppen wel/niet op niet gezet zijn.
Bij een reset gaan er vaker dat soort settings terug naar de (ongewenste) basis...
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Helpdesk”

• Informatie