keyless entry

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
TonVH
Actief Lid
Actief Lid

za 28 jan, 2017 8:39

" Erg fijn als je bij een tankstation de auto even wilt aan laten tijdens het tanken vanwege de verwarming en of ventilatie. "

Volgens mij wordt je er bij elk tankstation op gewezen dat je de motor moet uitzetten. Weet niet of dit ook wettelijk is maar het is erg logisch gezien het risico.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

do 13 apr, 2017 11:00

Frank2b schreef:
zo 01 jan, 2017 14:30
Het gegil bij de niet ingeschakelde snelbinder heb ik trouwens opgelost door onder de voorstoelen de steker van de zit-sensoren te ontkoppelen. Weer een stukje minder bemoeizucht. Heerlijk.
Heb ik ooit opgelost door een willekeurige end-of-life auto te zoeken en daar de gesp (het stuk dat je in de houder steekt) af te knippen en die gewoon permanent in mijn auto in te pluggen. Voordeel van deze manier is dat het met erg veel gemak kan ongedaan gemaakt worden en weer opgestart. Toen ik dan weer WEL eens de gordel wou dragen.
Ondertussen ben ik van gewoonte veranderd en draag ik de gordel bijna altijd.

De Auris, denk ik gelezen te hebben, gaat automatisch in P als je de OFF knop hebt ingedrukt. Dat is al iets maar nog niet alles.
Laatst reed ik met een BMW X5 waarbij ik de handrem had opgetrokken maar de auto niet goed uit versnelling had gezet (niet de juiste procedure gevolgd dus stond nog in D).
De handrem ging automatisch uit omdat ik nog in D stond en de wagen kwam in beweging. Gelukkig zat ik er nog in.. De X5 is niet van mij..

Overigens een gevaarlijke situatie dat je auto vanzelf begint te rijden.
In BE , NL en ook in USA zijn er al doden gevallen nadat mensen door hun eigen auto werden overreden.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160620_02348426
Van in mijn vroegere job weet ik dat ook een auto die van zijn werksteun valt mensen kan doden, maar dat ligt misschien meer voor de hand.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie