Navigatie update

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
Maurice
Lid
Lid
Auto: Prius 3 01-2013

do 21 sep, 2017 13:37

Beste Forummers,
Ik ben van plan om de laatste navigatie-update voor de T&G te installeren.
Er wordt op de website (Mijn Toyota) echter gezegd dat de kaarten van 2e kwartaal 2016 zijn.
In de Toolbox staat-ie bij de downloads als "Kaart van Europa EUL20170124". Dat laatste is vast een datum :ugeek: . Januari 2017, dat is alweer even geleden....

Hoe up-to-date ben ik dan eigenlijk? Zitten bijvoorbeeld al die nieuwe wegen zoals de A9 bij de A4 en de A1 bij Muiden er wel op? Wie heeft er ervaring mee?

Buvi
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS

do 21 sep, 2017 14:27

Wij hebben een week of 4 a 5 terug onze Auris gekocht met een nieuwe navigatie update. de update is inderdaad van 01-2017. Het enige wat ik op jouw vraag kan antwoorden is dat hij op de A1 nog niet de nieuwe situatie aangeeft!

Maurice
Lid
Lid

do 21 sep, 2017 15:09

! Bericht van: Arjan
Quote verwijderd.

Dank.
Dan lijkt het mij onzinnig om nu te updaten. Zeker voor dat geld. (En ik verdom het om een TomTom-kastje tegen de voorruit te plakken, ook al lopen die mijlen voor met recente kaarten.)
Jammer.

sailorrr
Lid
Lid

do 21 sep, 2017 15:20

eind oktober komt 2017 versie 2 uit, maar het zal vast er dan ook nog niet in staan, duurt meestal wel een jaartje of 1 a 2 ;)
Toyota Yaris T-sport 2005
Toyota Prius 3 Dynamic blue 2009

Marsoepielamie
Lid
Lid
Auto: 2012 Prius 3

vr 22 sep, 2017 7:29

Ik heb net een P3 uit 2012 gekocht en bij de koop de laatste versie van de navi software bedongen, en de mijne komt inderdaad ook uit 24-01-2017
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

vr 22 sep, 2017 22:29

Als ik in het noorden van Friesland moet zijn, of de weg tussen Drachten en Emmen rijd, net als op de A1 bij Almere / Diemen, is ook de google navigatie nog niet erg up to date.
Maps.me geeft wel redelijk aan waar ik zit.
De afgelopen weken heb ik echter TomTom / Google Maps / Maps.me afwisselend gebruikt in Noord Amerika, er was altijd wel een van de 3 die de plaats van bestemming niet begreep.
Maar op je telefoon navigeren heeft nog een voordeel:
Als je een adres doorkrijgt, kun je soms doorklikken met navigeer daarheen met...
Die optie heeft Toyota nog niet.

Daarnaast is de toyta navigatie gebaseerd op de navtec kaarten, geven die de laatste wegen wel aan, dan komt de volgende toyota updat daar ook mee uit.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

vr 29 sep, 2017 16:14

In januari heb ik met een grote beurt een navi kaartupdate laten invoeren. Na 6 jaar vond ik het wel een beetje tijd daarvoor. Op de trajecten die ik vaak rij had dat nagenoeg geen verbetering en ook als ik nu wéér zou updaten niet: binnen pakweg 1 à 2 jaren zullen enkele belangrijke verkeersaders in onze regio toegevoegd of ingrijpend veranderd worden. Zo zou ik wel bezig kunnen blijven met updaten. Daar waar ik ter plaatste goed bekend ben, gebruik ik geen navi en juist daar spelen nu de grote veranderingen. Gewoon maar uit de doppen kijken en gezond verstand gebruiken. Over 5 jaar zie ik wel of ik nog eens de kaart laar vernieuwen.

Ik ben nu bezig met het organiseren van een toertocht voor de MG-club en doe o.a. dat met behulp van een kaart van 1983. Gaat prima. Geen paniek, mensen, als de kaart al enkele jaartjes oud is: alle plaatsen liggen er nog en hebben hooguit een andere naam gekregen.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

za 30 sep, 2017 11:36

Gisteren met de bedrijfsauto van Cambridge via Calais en oud Vossemeer naar huis gereden, met een 5 jaar oude TomTom.
Op de hele route was eigenlijk het stuk bij Halsteren een beetje lastig, want de A4 houdt daar volgens vele systemen nog op.
Maar omdat ik daar ter plekke redelijk bekend ben, viel het nog mee.
Maar irritant is het soms wel.
In zulke gevallen pak ik gewoon de google maps variant er even bij, en leg mijn telefoon tegen de teller klok aan, voor het grove werk in die hoek.
De A1 bij Diemen, de A4 in het zuiden, de Centrale As in het noorden, en de weg Drachten-Smilde, zijn typisch gevallen die bij teveel actuele navigatie systemen er nog niet goed op staan.
Op die locaties moet je gewoon even je kop gebruiken , net als vroeger toen er nog geen navigatie was.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

Maurice
Lid
Lid

za 30 sep, 2017 12:13

Vroeger 😉 deed ik het zo: op de autokaart (ook meestal oud) de juiste hoofdwegen kiezen om de bestemming te bepalen. Bij aankomst stad/dorp even stoppen bij de i, de straat opzoeken op de kaart en de route in t hoofd prenten.
Natuurlijk lukte dat altijd, maar ik ben toch nog steeds blij dat dát gedoe niet meer hoeft.

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

za 30 sep, 2017 13:33

Het grootste probleem zonder navigatie zijn de snelwegen met de klaverbladen en kronkelende kruisingen.
Je weet dat de bestemming ergens rechts ligt, maar voor je er erg in hebt draait de kronkel in de weg opens exact de andere kant uit.....
Of de afslagen waar je 3 kilometer van tevoren al een aparte rijbaan op moet omdat je hem anders alleen maar voorbij kunt rijden...
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

za 30 sep, 2017 17:41

Het nieuwe deel A9 rondom de A4 staat er niet goed op.
PIP aug 2012 executive arctic blue

steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS Hybride

ma 16 okt, 2017 15:44

De A4 vanaf delft /rotterdam staat er wel op.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie