DAB toevoegen aan bestaande radio

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Marsoepielamie
Lid
Lid
Auto: 2012 Prius 3

wo 26 sep, 2018 15:47

Axial63 schreef:
wo 26 sep, 2018 15:33
Maar eh? Geen AUX? Weet je dat zeker? 100%??
Ook niet in de armsteun tussen de voorstoelen? Voor zover ik weet zit ie daar bij alle 2012 modellen en later....
Deksel optillen en aan de voorkant zit een 12v aansluiting en daarnaast de USB en AUX aansluiting?!!
Je brengt mij nu echt aan het twijfelen, ik weet zeker dat er twee USB aansluitingen zitten, de kans is GROOT dat ik de AUX ingang compleet over het hoofd heb gezien :shock:

Overigens, maar dat zal wel moeilijk, zo niet onmogelijk worden, is natuurlijk de mooiste oplossing dat je via de stuurwielbediening de DAB+ radio kan bedienen.

Vandaar dat ik in eerste instantie aan het kijken was naar een OEM Toyota oplossing, die is helaas erg duur en slechts DAB.

Het alternatief zou nog kunnen zijn een Android achtige oplossing, die schijnen er ook voor de P3 te zijn, zelfs met volledig werkende stuurbediening. (het geheime system menu zal dan wel niet meer werken)

Zo'n Android achtige oplossing is er vast ook met DAB+, en misschien zelfs redelijk betaalbaar.

Met andere woorden, hoe meer tijd je besteed hoe minder zeker ik ben welke keuze nou voor mij het beste zou zijn :?
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

wo 26 sep, 2018 19:40

Tja, als je de DAB-U aan de praat krijgt dan is de bediening via de knoppen aan het stuur....

De DAB-A en de DAB-M bediening is via het scherm van je telefoon als je de app geïnstalleerd hebt. (en volume via stuurbediening natuurlijk :geek: )
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Marsoepielamie
Lid
Lid

di 23 okt, 2018 19:40

Update:

De Dension unit is niet de oplossing, na meerdere pogingen is het apparaat onverrichter zake weer retour gestuurd, en gelukkig gecrediteerd.

Wat nu.......
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

di 23 okt, 2018 20:28

Heb je nog een aux aansluiting gevonden?

En wat waren de dingen waar je bij de Dension tegenaan liep?
&

Marsoepielamie
Lid
Lid

di 23 okt, 2018 20:37

AUX heb ik gevonden, zat inderdaad in de middenconsole in de ruimte onder de armsteun, totaal over het hoofd gezien :shock:

De Dension gaf geluid, maar was niet via de knoppen op het stuur te bedienen, theoretisch zou het ook nog via de bediening op de radio moeten kunnen, maar ook dat werkte niet zoals de bedoeling was. Ik heb nog wat heen en weer ge-emailed en heb nog een aangepaste configuratie gekregen, maar die loste het ook niet op.

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

di 23 okt, 2018 21:02

oke, mooi van die AUX dat je na jaren nog iets nieuws ontdekt...

Wel geluid dus, dan ben je verder gekomen dan ik....

Hier vind je een aantal DAB+ ontvangers: https://www.conrad.nl/o/dab-ontvangers-1310052

ik gebruik nu de Technaxx 600 (wordt niet meer verkocht) deze wordt opgevolgd door de 1000 https://www.conrad.nl/p/dab-ontvanger-t ... ie-1530796

Ik lees goede recensies over de Pure Highway 400 https://www.conrad.nl/p/dab-ontvanger-p ... ng-1542412

Er is dus keuze... Maar bediening via het stuur (kanalen zoeken) zit er niet in, Volume natuurlijk wel.
Suc6... Benieuwd naar je ervaringen.
&

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie