Touch & Go (+JBL) en DAB+

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

di 15 nov, 2016 15:25

Ik zou graag naar DAB+ willen luisteren in mijn Prius 3 met Touch & Go (+JBL) (bj. 2012)

Heeft iemand dit al eens geprobeerd of geïnstalleerd?

Zelf heb ik al wel een Dension USB DAB+ (USB3GEN) geprobeerd echter zonder succes.
Het blijkt dat het apparaat een te grote spanning vraagt waardoor ik direct na het insteken van de USB kabel de volgende melding krijg:
“Energieconsumptie USB-toestel te hoog”
“het USB-toestel wordt uitgeschakeld” (de USB optie verschijnt dan niet in beeld).

Is er iemand die hier ook al eens 'tegenaan' is gelopen?
Is er iemand die een andere manier heeft gevonden om DAB+ via de USB te luisteren?

Ik heb overigens geen problemen om andere devices aan te sluiten op de USB ingang. USB sticks, MP3 speler (SanDisk Sansa) en I-pod classic (160Gb) werken feilloos. De softwareversie van de Touch & Go is: 2.14.5 (onlangs kaartupdate gedaan).

Alvast bedankt voor de reacties...

Afbeelding

Afbeelding
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

di 15 nov, 2016 20:40

Het enige dat ik weet over DAB / DAB+ is dat de zenders heel veel minder vermogen hebben (en dus elektra verbruiken) maar dat de ontvangers meer verbruiken.
Bij draagbare ontvangers merk je dit ook -> opladen en dan heb je soms maar 4 uur speeltijd
Met de ingebouwde ontvangers merk je dat niet, maar jij loopt tegen dit probleem aan want die usb sticks verbruiken blijkbaar ook heel veel.
Ik vermoed overigens dat de ontvangst in de auto ook niet geweldig is (zonder buitenantenne).
Er is een ander topic (welk?)op dit forum over een DAB ontvanger die wel werkt.
PIP aug 2012 executive arctic blue

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

di 15 nov, 2016 20:51

Met dit (http://www.allekabels.nl/usb-20-kabel/1 ... kabel.html) soort kabels kun je data & spanning splitsen. Data stop je in de USB van radio en spanning in een aansteker. Grote kans dat e.e.a. dan werkt. Deze oplossing wordt veel gebruikt als Laptops te weinig spanning leveren voor portable 2.5" USB-drives.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

di 15 nov, 2016 21:30

Wat een geweldig idee van je!

Daar heb ik wel wat aan. Dus kabeltje maar besteld, je kunt niet weten en het kost me de kop ook niet :wink:

Met een beetje geluk morgen testen, dan zal ik terugkoppelen of dit inderdaad een goede oplossing is.

Nogmaals Dank!!
&

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

wo 16 nov, 2016 20:33

@ TonVH: Dit is inderdaad een goede oplossing!
Met behulp van onderstaande kabel kreeg ik het apparaat inderdaad aan het werk.

Het kost wel veel moeite want het systeem vind het apparaat niet echt leuk; eerst de auto wakker maken [ACC stand], dan wachten tot het stereosysteem is opgestart en de bluetooth verbinding met de telefoon tot stand is gebracht. Dan de kabel in de aanstekerplug aansluiten en weer even wachten, vervolgens media kiezen op het stereosysteem, dan de datakabel aansluiten op de USB poort en dan verschijnt na 3 seconden: USB. Hoera, hij wordt herkend!

Met de juiste configuratiefile vooraf geinstalleerd werkt ook de knopbediening aan het stuur.
Jammer wel dat het toch verder niet werkt omdat ik niet in de mappen kan bladeren naar de scan.mp3 file. Die ben je nodig om het apparaat naar de stations kunt laten zoeken.

Dus € 3,95 armer en een ervaring rijker de USB DAB+ maar weer in de verpakking gestopt en teruggestuurd naar de leverancier: niet bruikbaar.
Helaas. [De kabel houd ik, die komt vast nog wel een keer van pas :wink: ]

Afbeelding
Meer informatie over dit product
Deze USB 2.0-kabel door Delock kan worden gebruikt voor extra voeding voor het aansluiten van een USB-apparaat. Sluit de twee kabel hoofden van twee USB-poorten van uw systeem en de enkele kabel hoofd naar je apparaat. Dus de tweede USB poort wordt gebruikt als extra voedingsbron. De hogere draaddikte van stroom en data lijn zorgt voor een veilige verbinding tussen uw apparaat en het systeem.

USB 2.0 Y kabel - Voeding en Data kabel,
Aansluiting 1: USB A Male,
Aansluiting 2: USB A Male,
Aansluiting 3: USB A Female,
0.3 meter.
&

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 16 nov, 2016 21:15

Er is heel veel apparatuur waarbij de USB poorten elk voor zich te weinig spanning leveren met als gevolg dat apparaten zonder eigen voeding niet. Was het half vergeten en dacht er opeens aan.

Jammer dat de functies te beperkt zijn.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie