Bandenreparatievloeistof

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
PS-auris
Lid
Lid
Auto: Auris Hybr TS 2014

zo 24 dec, 2017 18:49

ja, maar dat is dan wel een zeer theoretisch addertje.......
de spoorbreedte verschilt voor/achter bij sommige auto's wel een paar millimeter maar zelden tref je een auto met verschillende bandematen voor-achter zoals vroeger bij de Citroën DS/ID, en bij die auto moest je goed uitkijken welke maat band je als reserve meenam;
maar bij de hedendaagse auto's zoals onze Toyota's liggen voor en achter één maat band, dus als je een identieke velg met de voorgeschreven bandenmaat als reserve gebruikt is er niets aan de hand; ga je met de wielmaat sterk afwijken en/of met de bandenmaat dan komt er natuurlijk eens een moment dat de zaak niet meer past en of dat moment dan eerder voor of achter is.....
besef wel dat als je de banden bekijkt in één maat maar van verschillende fabrikanten er al een behoorlijk verschil in kan zitten een band van formeel 205 mm breed is in praktijk misschien wel 200 of 210 mm of nog meer afwijkend;
zou me bv. over een et verschilletje van 5 mm ook echt niet druk maken

imperial73
Lid
Lid

zo 24 dec, 2017 22:53

In de prullenbak met die rommel. Werkt zelden tot nooit, gewoon reservewiel erin. Setje terug brengen en voor die €88,- mooi een reservewiel aanschaffen. (Als je die al niet in de schuur hebt liggen winter/zomer wiel).
Prius comfort 2005, Prius business 2004, Prius executive 2010, Prius tech edition 2007 <<ex-en, Prius dynamic 2010.

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

ma 25 dec, 2017 6:37

In de kuip voor de P3 past het zomer/winterwiel niet zonder wat aanpassingen. Een smal reservewiel is slimmer maar ook weer duurder.
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Andriod head unit en achteruitrijcamera

Burton
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 25 dec, 2017 8:31

Klopt, een smal Toyota reservewiel met houder gaat richting 500 euro. En gebruikt worden ze bijna nooit aangeboden.
Prius 3 2012 Parelmoer wit
Burton 1986

PS-auris
Lid
Lid

ma 25 dec, 2017 8:55

in de Auris past zonder problemen gelukkig een gewoon wiel :D

steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius Plus +Hybride

ma 25 dec, 2017 11:36

@frafie55 schreef:
Mee eens, er blijft mogelijk een addertjer onder het gras.
In een ander draadje is een interessante gedachtenwisseling over de ET-waarde.
Als de reserveband een 'bijgekochte' band is, dan speciale aandacht; dan kan het mogelijk zijn dat dit wiel wel aan de achterkant past, maar niet aan de voorkant.

Mijn band is inderdaad ook een bijgekochte band, maar ik heb uiteraard wel eerst gepast of alles klopte en draaide. En hij past zonder problemen in de kuip, met bevestigingsmateriaal, nadat je de originele schuimkuip hebt verwijdert.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

ma 25 dec, 2017 12:06

In verband met de ET-Waarde is het mogelijk dat een bijgekocht wiel wel van achteren past, maar door een andere situatie bij remklauw, niet aan de voorkant, vandaar het bericht om dat even in de gaten te houden.
Ik heb in de Prius 3 een bijgekochte, iets smallere band, past goed in de bestaande ruimte.

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

gebruikersnaam
Lid
Lid

di 26 dec, 2017 0:25

En in t geval van lichtmetaal mogelijk ook andere bouten met een stalen thuiskomer ?

CeHaEr
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid

di 26 dec, 2017 13:34

Hele goede opmerking!
Heb zelf een reservewiel-set aangeschaft maar idd geen andere moeren erbij gezien.
Toyota gebruikt altijd speciale wielmoeren voor lichtmetaal dus ga dit zeker ff navragen.
Voor die prijs kunnen er zeker wel 5 wielmoeren bij.

Bandenspuitbus heb ik nog nieuw liggen. Wie deze wil overnemen kan zichzelf die 88 euro besparen. :wink:
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

di 26 dec, 2017 13:48

Ik heb ook een echt (stalen) resevewiel gekocht, en daar zaten andere bouten bij.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

PS-auris
Lid
Lid

di 26 dec, 2017 16:22

nu er het er toch over hebben: als iemand nog een 16" volwaardig reservewiel zoekt voor een Auris, ik heb er nog een paar, zie "te koop aangeboden"

tomtom
Lid
Lid
Auto: Yaris Active Hybrid

wo 28 nov, 2018 15:14

CeHaEr schreef:
di 26 dec, 2017 13:34
Hele goede opmerking!
Heb zelf een reservewiel-set aangeschaft maar idd geen andere moeren erbij gezien.
Toyota gebruikt altijd speciale wielmoeren voor lichtmetaal dus ga dit zeker ff navragen.
Voor die prijs kunnen er zeker wel 5 wielmoeren bij.

Bandenspuitbus heb ik nog nieuw liggen. Wie deze wil overnemen kan zichzelf die 88 euro besparen. :wink:
Hallo,
Ik lees dat je zelf een reservewiel hebt aangeschaft. Ik heb weliswaar geen Prius maar een Yaris hybrid. Heb het reservewiel heb ik direct bij aanschaf van de Yaris laten plaatsen maar ik vind het wel vreemd dat het wiel gewoon los op zijn plaats was neergelegd. Een bout om hem vast te zetten was dus niet meegeleverd. Het lijkt mij ook niet veilig want bij een ernstig ongeval weet je dan nooit waar dat wiel blijft. Heeft u of andere lezers die een origineel reservewiel hebben gekocht ook de bout extra moeten bijbestellen?

CeHaEr
Lid
Lid

do 29 nov, 2018 18:54

Alles zat erbij. Dus ook de bevestigingsbout voor het wiel. Miste alleen de moeren voor stalen velgen.

Heeft je dealer wellicht een los wiel geleverd ipv een reservewielset? In dat geval mis je vast ook de krik en wielsleutel.

imperial73
Lid
Lid

do 29 nov, 2018 19:06

Iemand al enig idee of er bij het reservewiel/thuiskomertje andere wielmoeren nodig zijn tov van de originele velgen?
(Heb het over de Prius 3)
Prius comfort 2005, Prius business 2004, Prius executive 2010, Prius tech edition 2007 <<ex-en, Prius dynamic 2010.

CeHaEr
Lid
Lid

do 29 nov, 2018 19:15

Originele lichtmetalen velgen van Toyota hebben vaak een wielmoer met ´borst´ en platte ring.
Die kan je niet voor een stalen thuiskomer gebruiken. Daarvoor heb je normale wielmoeren nodig.

wielmoer org.jpg
Originele wielmoer (dit is een korte.. er is ook een lange uitvoering)

wielmoer staal.jpg
Wielmoer voor staal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie