Wanneer moet verlichting uitgaan in "auto stand"

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 8:35

Vandaag de auto stand van mijn P3 dynamic maar eens geprobeerd. Na het uitstappen en afsluiten bleef de verlichting van de auto branden.. een keer opnieuw de deur open getrokken (bestuurder) en toen ging alles wel uit..

Het zou toch uit moeten gaan als je contact af zet en de bestuurdersdeur open doet? Zo staat het tenminste in de handleiding...
Prius Plug-in Dynamic maart 2013. Pearl White.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 jul, 2015 8:51

Volgens mij blijft het korte tijd branden en gaat dan pas uit.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

wo 15 jul, 2015 8:55

Bij de mijne gaat het uit zodra de deur aan bestuurderskant open gaat, dat is één actie, deur open, licht uit.....
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 9:03

Precies Rob, zo staat het ook in de handleiding. En zo werkte het poging 2 wel !

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 jul, 2015 9:26

Met de EU versie geen ervaring, maar met de VS versie is het anders:
iedereen stapt uit, deuren op slot, je loopt bij de auto weg, en na iets van een minuut zijn de lampen uit.
Tijd opnemen heb ik daar nooit gedaan, en de verlichtingschakelaar is daar net zo als de mijne in de P2.
De eerste keer liet ik de lampen gewoon aan staan voor een kort bezoek aan de pomp, wat ik bij mijn P2 ook doe wanneer ik maar kort de auto uit ben.
In tegenstelling tot mijn P2 waar direct op stadslicht geschakeld wordt, bleven de lampen dus iets langer branden, maar gingen ze volledig uit terwijl ik bij de kassa stond.

Sindsdien staat mijn lichtschakelaar in de VS dus altijd aan ;)
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 9:58

Ik zal het vanmiddag eens proberen in de garage, of ze dan ook echt uit gaan na een minuutje..

Moet ik me denk ik ook wat verder van de auto af bevinden?! Dit ivm de keyless entry?

Jwv

wo 15 jul, 2015 10:11

Dat hoort zo en heet 'Follow Me Home Headlights'. Is voor mensen met een grote oprijlaan maar zonder tuinverlichting ;)

Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 10:24

Follow Me Home headlights feature on all passenger vehicles except iQ, Aygo, Prius family and GT86.

Dus NIET op de Prius ;-)

wallie-p

wo 15 jul, 2015 10:28

Jwv schreef:Dat hoort zo en heet 'Follow Me Home Headlights'. Is voor mensen met een grote oprijlaan maar zonder tuinverlichting ;)
Volgens mij gaat de discussie over de binnenverlichting en "follow me home" zijn toch de buitenlichten?

En de stand "auto verlichting" op de stuurbediening heeft dacht ik niets te maken met de binnenverlichting.

Bij mij gaat de binnenverlichting ook aan als ik met de sleutel dicht langs de auto loop.

Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 10:54

De discussie gaat weldegelijk over de buitenverlichting, dus de koplampen.. niet over de binnenverlichting

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 jul, 2015 14:01

Cacofant schreef:
Jwv schreef:Dat hoort zo en heet 'Follow Me Home Headlights'. Is voor mensen met een grote oprijlaan maar zonder tuinverlichting ;)
Follow Me Home headlights feature on all passenger vehicles except iQ, Aygo, Prius family and GT86.

Dus NIET op de Prius ;-)
Misschien niet op de EU prius, maar ik heb het toch echt op elke VS prius die ik huur.
In de VS dus.
Ik sluit niet uit dat de EU versie afwijkt, ook de kilometer teller van de VS versie wijkt niet af.
Overigens lijkt het erop dat de aziatische versie ook weer andere eigenaardigheden heeft, gisteren een originele P2 camera uit HongKong op een P2 proberen te zetten, ging niet passen, en volgens de opgezochte handleiding ook niet werken op de EU prius.
Er zijn dus minimaal 3 totaal verschillende varianten op de markt, met elk hun eigen opties.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

Cacofant
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 17:44

Bij thuiskomst dus getest in de garage. Bij het binnenrijden van de garage ging het licht aan op de lucht sensor, en direct na het afzetten van het contact en de deur openen, ging het licht meteen helemaal uit. En zo hoort het volgens mij ook.

Raar.. Morgen nog maar eens kijken als ik op mijn werk aankom.

Martin
Lid
Lid

wo 15 jul, 2015 22:18

Ik heb hetzelfde probleem dat niet altijd de verlichting uitgaat op de auto stand. Ik en er inmiddels achter dat dit veroorzaakt wordt door een slechte deurschakelaar. Als ik de deur open en de verlichting gaat niet uit druk ik even een paar keer de deurschakelaar in en gaat het licht uit. Binnenkort maar even loshalen en nakijken of vervangen
Toyota Prius III Executive 2009
Suzuki SJ413 1987

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 jul, 2015 23:30

wat ook een reden kan zijn is de deur openen voor je de strart knop op uit drukt....
de deur is dan al open, en ik kan me voorstellen dat het syteem pas getriggerd wordt door de opgaande flank van de deurschakelaar, NADAT de motor is afgezet..

Maar dat zal vlot bevestigd kunnen worden denk ik.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

Martin
Lid
Lid

do 16 jul, 2015 18:46

De verlichting gaat ook nog uit als de deur al is geopend en dan de stop button wordt bedient. Ook dat had ik al geprobeerd :mrgreen:
Toyota Prius III Executive 2009
Suzuki SJ413 1987

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie