Toyota Onderhoud op Maat: kies uit Budget, Standaard of Compleet

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

za 29 sep, 2018 22:13

Inderdaad, ook vul ik geen ruitensproeier vloeistof. Al met al zijn onze eerste en de huidige priï de goedkoopste en meest zorgeloze auto`s tot dit moment. 8)
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

zo 30 sep, 2018 8:19

Selection Passion schreef:
za 29 sep, 2018 21:28
Zoekertje en Ton gebruiken hun ruitensproeier kennelijk ook amper of niet.... Die vult de dealer dan wel voor € Afbeelding
Ik gebruik de ruitensproeier wanneer nodig en heb nog nooit een apart bedrag op de rekening gezien. Sommige zaken behoren gewoon tot service (aka zijn gecalculeerd in het uurtarief) net zoals vroeger ik een auto altijd gewassen na een servicebeurt kreeg.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

zo 30 sep, 2018 10:27

Ik vul de ruitensproeiervloeistof altijd zelf (bij de Action in 5 liter verpakking vrijwel voor niks, en ook elders vaak heel goedkoop). Bij die gelegenheid open ik de motorkap natuurlijk en controleer ook even de andere vloeistofniveau's en het oliepeil (ben dan toch bezig). Bij een beurt (1X per jaar) wordt alles gecontroleerd en zo nodig bijgevuld. De eerste keer moest ik wel even zoeken naar de ontgrendeling :silent:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

zo 30 sep, 2018 12:07

zoekertje schreef:
za 29 sep, 2018 22:13
Al met al zijn onze eerste en de huidige priï de goedkoopste en meest zorgeloze auto`s tot dit moment. 8)
Volkomen mee eens.

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 30 sep, 2018 12:38

Dat moet ik ook zeker zeggen van mijn Prius die ik 4 jaar heb gehad. De Micra valt mij nog steeds mee na ruim twee jaar. Ok achteras gebroken, dorpels gelast aan beide kanten. Nu ruim 35.000km verder.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Leiden071
Lid
Lid
Auto: prius plus 2012

za 17 nov, 2018 20:10

Toyo schreef:
do 30 aug, 2018 18:02
Banden heb ik nu voor het eerst ook buiten de Toyota dealer gedaan. Ook ben ik van plan om de ruitenwissers zelf bij te gaan houden en te vervangen. Idem interieur filter.
Voor olie wissel zelf ben ik nog een beetje huiverig. Zou graag willen dat iemand de eerste keer mee kijkt om aanwijzingen te geven. Op zich lijkt me dat klusje ook niet moeilijk. Met het lucht filter er bij denk ik dat je dan al een heel eind komt voor de werkzaamheden van een kleine beurt.

Heb ook al een paar prijzen voor een DHZ garage opgezocht (bij mij in de buurt), maar ik vind ze niet voor onder de 15 euro per uur.
Op youtube vind je een schat aan informatie over onderhoud (wel Amerikaanse video's). Daarvan kun je al veel opsteken. Bij zo'n doe-het-zelf garage wordt je meestal uitstekend geholpen, dat is mijn ervaring. Je kunt niet alleen gebruik maken van een brug, maar ook van het aanwezige gereedschap.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Onderhoud”

• Informatie