Toyota care "verlopen" na zoveel km's. Wat nu?

Alles over de Prius 3 dat niet in de andere subfora past.
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 11 mei, 2017 22:58

Het kan je ook gewoon wat rust geven, als je opweg gaat, mocht er wat gebeuren.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

janhammink@gmail.com
Lid
Lid
Auto: Qashqhai

wo 19 jul, 2017 10:49

All risk verzekering kan er ook niet uit.
Denk toch dat de meesten onder ons de bolide wel zo verzekerd hebben.
Ja tis maar net waar je voor kiest.
Idd het gevoel...... je zal s nachts maar met pech staan.

Gr Jan

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 19 jul, 2017 11:32

https://youtu.be/JrrQp4QDhic

Ik heb één van de beste auto's ter wereld, wat heb ik te vrezen? :D :D :D
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 19 jul, 2017 12:01

Ik heb mijn ANWB dit jaar aangepast naar Europa service. Gelukkig (nog) niet nodig gehad, maar het rijd heel ontspannen, met de gedachten dat als er wat aan de hand is, dat ik hulp krijg. De Micra heeft het heel moeilijk in de "bergen'" gehad :D

Afbeelding

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 19 jul, 2017 12:06

ronald schreef:
di 02 mei, 2017 10:25
Ik rij zeker 30.000 per jaar. Ik heb 2x per jaar onderhoud; een kleine en een grote beurt.
Toen ik nog in leasewagens rondtoerde maakte ik wel eens binnen de drie maanden een afspraak bij de garage voor regulier onderhoud.

Garage: "Wat is er aan de hand meneer? Hebben we een fout gemaakt bij de vorige beurt?"
Ik: "Nee hoor, gewoon weer het volgende onderhoud..."

:mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 19 jul, 2017 14:22

Er zijn soms situaties dat hulpdiensten niks voor je kunnen betekenen. Zo zaten wij vorige week nabij Nancy op de snelweg met een lekke band; naast ons meteen de vangrail dus dat werd even doorrijden tot we vanuit gras op de vleugelmoer van het spaakwiel konden beginnen te meppen. Frankrijk, dus met een wegenwacht-abonnement zouden we alleen afgesleept zijn. Joost mag weten na hoeveel tijd en ik denk dat we het reservewiel er al éérder op hadden liggen.

Van de Wegenwacht was ik vanaf 1982 (totdat ik begin 2011 de P3 kreeg) lid en heb enkele malen zinvol een beroep op hen gedaan. Zet ik dat echter af tegen al die jaren dat ik ze niet nodig had, dan was het vele malen goedkoper geweest om al die keren een garagist tegen dubbel tarief 'uit z'n bed te halen'. Nja, verzekeren kun je ook als een soortement solidariteitsheffing beschouwen.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 19 jul, 2017 14:24

Als je alles vantevoren weet...

Afbeelding

ronald
Actief Lid
Actief Lid

wo 30 aug, 2017 14:07

Camille Schyns schreef:
wo 19 jul, 2017 14:22
Nja, verzekeren kun je ook als een soortement solidariteitsheffing beschouwen.
Yup

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 30 aug, 2017 16:56

yup ... dat betekent toch young urban professional als ik me goed herinner. Ik ben lang niet meer jong, woon gelukkig niet in een stad en werken is er ook al niet meer bij. Goed.

Het is aan ieder om verzekeringen af te sluiten en dat is altijd een afweging van welk risico denk ik te lopen en is mij dat zoveel geld waard?

Maurice
Lid
Lid
Auto: Prius 3 01-2013

wo 25 okt, 2017 17:19

Omdat ik mijn P3 pas 4 maanden heb, moet mijn 1e (kleine) beurt nog plaatsvinden. Dat wordt begin januari en dan pas kan ik gebruik maken van Toyota Care.
Ik heb wel alvast per 1/1/2018 mijn platina ANWB/WW abo met EU dekking opgezegd.
"Meneer, waarom zegt u na 33 jaar op als ik vragen mag?" Precies. Flink bedrag elk jaar en telkens ongezien verlengd.

Welgeteld had ik de ANWB 2 keer nodig in al die jaren.
Begin jaren '90 heb ik eens met een kokende motor (Opel) in de vrieskou langs de A2 gestaan. Opgelost. Dank ANWB.
En ook in dat decennium was eens de koppelingskabel (Renault) gebroken. ANWB-man reed in mijn auto (juiste moment gewoon schakelen) naar mijn garage en ik reed voor 'm uit in zijn Golf vol rammelend gereedschap. Ook dank ANWB.
Maar al met al dus geen goede investering.

Vanmorgen gebeurde er iets vreemds. Ik startte en zoals gebruikelijk sloot na korte tijd de benzinemotor erbij aan. Alleen die klonk wat onregelmatig en ik voelde ook licht de schokjes die de bewegende motor aan het koetswerk gaf. Ik dacht even dat ik de ANWB op de valreep toch nog nodig had.
Maar het liep na een klein beetje gas geven weer rustig & als een zonnetje. Incident. Dat hoop ik althans. Startproblemen met een koude motor is iets uit een vorig leven.

mloes002
Actief Lid
Actief Lid

do 26 okt, 2017 7:51

Dat trillen met de benzinemotor is normaal bij de p2: de motor moet dan op bedrijfstemperatuur komen en gaat daarvoor draaien. Dat gaat anders dan wanneer je rijdt. Of je accu was leeg en dan gaat ook de motor draaien om de accu te vullen. In de winter gebeurt dit vaker...
Using Tapatalk

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

do 26 okt, 2017 15:36

En als er stront komt ... è-hen, stront komt er toch (Koot & Bie) dan is pechhulp meer dan iets fijns. Regelmatig onderhoud beoogt de kans op stilvallen te minimaliseren, maar soms is er toch stront aan de knikker. De reparatieklus hoeft niks voor te stellen, maar ga maar eens met je goeie kleren in de regen op je knieën zitten.

Hoe meer er aan een auto zit, hoe meer er kapot kan gaan. Met de P3 heb ik 3 keer een lege hulpaccu gehad door 'm met een niet goed gesloten deur 's nachts in de garage te laten staan. 2 keer Toyota Care voor gebeld en het probleem was verholpen; nu weet ik dat en hoe ik met wat meer geduld en een ouderwetse acculader genoeg stroom erin kan laten knetteren om 'm te kunnen starten.

Leni heeft op haar Yaris uiteraard ook een geldige Toyota Care. Maar op een gegeven moment liggen de kaarten anders geschud. Mijn P3 heeft slechts 56.000 km gelopen en als ik kijk naar de kosten van de beurten, dan is dat best veel geld. Ik rij jaarlijks hooguit de helft van het voor olie-wisseling voorgeschreven aantal km. De ADAC heeft 20 jaren geleden al aangetoond dat het dubbele aantal km bij normaal gebruik van de auto voldoende is. Intussen zijn de oliën ook nog flink verbeterd.

Mijn vorige auto (Rover) kreeg na zijn 6e jaar helemaal geen beurten meer; alleen als iets mankeerde werd er gerepareerd terwijl olie verversen pas gebeurde toen ik het te link vond om met dezelfde distributieriem nog langer door te rijden. Ik meen dat ie toen met die olie 50 of 60k gelopen had. 'De olie was wel erg zwart' zei mijn monteur. Tja, maar de motor is nog jaren als een zonnetje blijven zoeven.

Eens in de 2 jaren bij 7.000 km per jaar een kleine beurt gelijk met de APK lijkt mij zo gek nog niet en voor de niet verzekerde jaren dan zoiets als wegenwacht of ADAC...

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Overige zaken”

• Informatie