Dubbel zien door voorruit

Alles over de Prius 3 dat niet in de andere subfora past.
Saraya

do 11 nov, 2010 11:26

Goed voor jullie dat jullie daar gelukkig mee zijn, maar al deze problemen heb ik dus wel degelijk. Ieder zijn gedacht of hij daar tevreden mee is of niet ! en of hij vindt dat hij voldoende door zijn garage of de invoerder verder geholpen wordt.

Doei

Saraya

do 11 nov, 2010 11:28

Tof voor jullie dat jullie tevreden zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.

Doei

priusmobiel

do 11 nov, 2010 11:58

Saraya schreef:Goed voor jullie dat jullie daar gelukkig mee zijn, maar al deze problemen heb ik dus wel degelijk. Ieder zijn gedacht of hij daar tevreden mee is of niet ! en of hij vindt dat hij voldoende door zijn garage of de invoerder verder geholpen wordt.

Doei
Het gaat er niet om of ik er tevreden mee ben of niet. Deze "problemen" heb ik gewoon voor 100% niet, dus de discussie gaat niet over teverden zijn of niet.
Iets wat je niet hebt kun je ook niet ontevereden over zijn. Maar dit wordt te veel off topic, ik stop er maar mee, anders krijgen wij hier een hele polemiek over een non-issue. :roll:

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2006

do 11 nov, 2010 12:30

Ik heb dit onderwerp even verplaatst naar P3 - Overige zaken. De Helpdesk is meer bedoeld voor de software-achtige dingen aan boord, zoals de Boordcomputer, Navigatie en Bluetooth.

Ik hoor een deel van die klachten wel vaker over de P3. Eigenlijk is het dan wel een beetje flauw om te antwoorden dat je daar bij een P2 geen last van hebt. Het laatste waar Saraya mee geholpen wordt, is met het bagataliseren van zijn klachten.

Ruitenwissers op de P3 - bekend probleem, zie de vele berichten op dit forum,

Te hoog verbruik - altijd vaag. Wat is het verbruik, wat had je verwacht? Waarom vind je het te hoog?

Dubbel zien - blijkbaar ook een issue, het wordt door meerdere mensen erkend.

Onnauwkeurige reserve - Tja. Liever teveeel dan te weinig aangeven, denk ik dan.

Rammeltjes en kraakjes - regelmatig besproken, een P3 blijkt hier niet goed in te zijn OF het valt meer op omdat de auto zo stil is.

Vervelende GPS bij files - die is wel nieuw voor mij. Wat is hier het probleem? Is het Prius-specifiek of heb je klachten over TMC in het algemeen?

Toekomstige problemen - Tja... Die hebben wel allemaal. Of niet. We weten het niet.

Ik vraag me wel af of Saraya liever een andere auto had gehad en welke probleemloze auto hij dan in gedachten heeft. Eentje die ongeveer hetzelfde verbruikt, ongeveer evenveel kost, ongeveer even ruim is, ongeveer even soepel en stil rijdt, maar dan zonder deze klachten.
Afbeelding Prius II Comfort 2006
Afbeelding Nazca Fuego 2008

uglymuddah
Actief Lid
Actief Lid

do 11 nov, 2010 12:49

gelukgehad schreef:Helemaal mee eens ik herken ook geen van de bovengenoemde problemen bij onze Prius II :!:
Erg hulpvol zijn deze statements niet, het gaat over een P3. Das net hetzelfde als ik telkens zou reageren in de sectie van de P2 met het bericht: "dat herken ik helemaal niet met onze P3..."

Ik zeg niet dat je niet mag reageren maar het voegt zo weinig toe als je niet weet waar het over gaat omdat je een ouder of nieuwer type hebt dan waar de klagert over begint.

Hopelijk neem je mijn post als opbouwend mee, zo istie wel bedoeld. :wink:

@Saraya: in de manual staat dat er minimaal 6 liter aanwezig moet zijn om de werking van je Hybride te garanderen. Om dat te garanderen hebben ze m.i. de verbruiksmeter zo afgesteld dat je denkt dat je moet gaan tanken en je dan nog je 6 liter over hebt. Ik tank gewoon als het laatste blokje knippert dan weet ik dat ik binnen 100 km droog sta als ik het niet doe.

Qua klachten heb ik een krakende bijrijdersstoel, naar je dealer toe en laten verhelpen. Boos zijn/blijven helpt je niet.

Succes met je klachten, hopelijk kan men ze voor je oplossen en kun je genieten zoals dat zou moeten met een Prius.
Quid Agis, Medici?

PIII Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren, OBDKey Bluetooth, Dezent 155/80/15 reserve, omgebouwde bandenreparatie kitt
Nieuwe banden vanaf 56.178 km: Sava Intensa UHP 215/45 R17 91Y XL MFS

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Olaf
Actief Lid
Actief Lid

do 11 nov, 2010 13:02

Een aantal zaken waar saraya zich aan stoort zijn herkenbaar: ruitenwissers, krakende interieurdelen en een matige navigatie.
Ook een houding bij de dealer ("dit probleem is bij ons nog nooooit gemeld") komt me belend voor.

Toch vraag ik me af uit welk merk je komt.

Zelf ben ik bij VW weggegaan omdat bij mijn laatste Passat alles kapot ging wat er maar kapot kon gaan en de importeur op de bekende PON wijze niet thuis gaf. Daarmee vergeleken is (een) Toyota een verademing.

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

do 11 nov, 2010 13:53

uglymuddah schreef:
Erg hulpvol zijn deze statements niet, het gaat over een P3. Das net hetzelfde als ik telkens zou reageren in de sectie van de P2 met het bericht: "dat herken ik helemaal niet met onze P3..."

Ik zeg niet dat je niet mag reageren maar het voegt zo weinig toe als je niet weet waar het over gaat omdat je een ouder of nieuwer type hebt dan waar de klagert over begint.

Hopelijk neem je mijn post als opbouwend mee, zo istie wel bedoeld. :wink:
Natuurlijk neem ik dit positief op uglymuddah en je heb ook wel gelijk dat het ook niet veel toevoegt v.w.b. de klachten over een Prius III, maar ik kon het niet laten om te vermelden dat het bij de Prius II i.i.g. niet voorkomt en ik verbaas mij erover dat die klachten wél bij de Prius III voorkomen terwijl dat eigenlijk een verbeterde versie v.d. Prius II zou behoren te zijn :roll:
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

Olaf
Actief Lid
Actief Lid

do 11 nov, 2010 16:14

Iemand met een Avensis vertelde mij dat hij na ruitbreuk een "dubbelglas" ruit gemonteerd heeft gekregen. Hij was erg tevreden over de extra stilte die dat oplevert.

Zou het kunnen dat de Prius III dit nu standaard heeft (itt de prius II) en dat dit het dubbele beeld verklaart (wat ik overigens na 45.000km niet herken; ik zal eens opletten).

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

do 11 nov, 2010 19:46

Grappig dat dit hier gepost is. Dat wilde ik zelf ook al doen. Ik zie ook dubbel. Alleen in het donker en alleen bij de koplampen van tegenliggers. En alleen op een wat grotere afstand. Van dichtbij niet meer. In de verte lijkt het net of iedereen met mistlampen aan rijdt.

Dit komt doordat de voorruit behoorlijk vlak ligt. De beeldlijnen snijden dan namelijk op de buitenkant en op de binnenkant van het ruitoppervlak. hierdoor krijg je een false reflectie. Zo ongeveer het zelfde idee als je een stok in helder water steekt. Ze ziet de stok onder water twee kee. Recht en met een kleine afbuiging.

Ik vind het wel een beetje veel van het goede om hierover te klagen bij de importeur. Je hebt helemaal geen last van dit verschijnsel. Bovendien kan de importeur er helemaal niks mee. Hij kan namelijk niet de natuurwetten veranderen.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

trainfreak
Actief Lid
Actief Lid

do 11 nov, 2010 20:57

Het is bij mij enkel voorgevallen als het buiten donker is.
Met het grijze weer van vanmiddag zag ik de lampen NIET dubbel.

Maar mij stoort het niet, van nachtblindheid heb ik (nog?) geen last
Prius III dynamic (B: sol), Astral Black
Afbeelding

Olaf
Actief Lid
Actief Lid

vr 12 nov, 2010 23:29

Ik heb het nu ook gezien :P .

Ik ga er overigens wel dubbel van kijken. Zo moet ik er naar zoeken :roll: .

Geen probleem dus.

rizzer

vr 12 nov, 2010 23:38

Hallo allemaal,

Ik ben blij met alle reacties op mijn post, bedankt daarvoor.

Wat ik vreemd vind is dat ze bij toyota zeiden dat niemand met de klacht '' dubbel zien '' naar de dealer is terug gegaan. Terwijl het voor mij echt zo duidelijk te zien is(zoals ik al mailde zag chef werkplaats in Lelystad het overigens ook direct in mijn wagen).

Die chef werkplaats ging er een melding van maken bij toyota en hij zei dat als er meerdere meldingen zouden komen dan zouden ze bij toyota actie gaan ondernemen.
Bij deze wil ik iedereen dan ook vriendelijk verzoeken dit te doen, ik bedoel als je niets laat horen bij toyota kan het ook nooit verbeteren (voor ons niet en ook niet voor de toekomstige Prius rijders).

Alvast bedankt.

Maarten Visser
P3 comfort (1 maand oud)

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

zo 14 nov, 2010 22:30

Joh, zo'n probleem is dat toch helemaal niet? Dan kan ik wel andere dingen noemen die ik meer een probleem vind. Ik ga dit echt niet melden.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Fokko2

ma 15 nov, 2010 0:04

Ik heb de afgelopen dagen heel goed opgelet maar niks dubbel gezien. Ook niet midden in de nachts. Heb overigen wel een P2.
En ik draag overigens geen bril, heeft het daar misschien misschien ook iets mee te maken?

rizzer

ma 15 nov, 2010 20:09

Morgoth schreef:Joh, zo'n probleem is dat toch helemaal niet? Dan kan ik wel andere dingen noemen die ik meer een probleem vind. Ik ga dit echt niet melden.
Prima, dan meldt jij het toch niet.

Eénieder die het het wel hinderlijk vind wil ik graag verzoeken een melding bij hun dealer te doen. Chef werkplaats in Lelystad raadt dat ook aan.

En voor de duidelijkheid... het betref een Prius 3

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Overige zaken”

• Informatie