Willekeurig Prius vragen

Alles over de Prius 3 dat niet in de andere subfora past.
Gesloten
TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 26 jul, 2013 19:11

Ik liep toevallig een Prius van jan. 2012 tegen het lijf. Import, minder dan 10.000 km voor een attractieve prijs. Proefrit mee gereden en beviel prima (zoeft als een echte limo) maar nu rustig thuis heb ik wat vragen.

Het zou een Executive zijn en is dan ook uitgerust met o.a. spraakherkenning, 7" radio, Sipa, Solarroof, ACC en zo'n beetje alle 'toeters en bellen' die er maar zijn (helaas geen JBL). Van binnen zit hij er vrijwel identiek uit met et huidige 2013 model behalve dat het dashboard licht en donkerkleurig is.Toch verbazen mij enkele zaken. Hoop hier opheldering te krijgen:

1. Het is een Executive maar toch met gewone stalen 15" velgen uitgerust. Velgen die er overigens erg mooi uitzien en ik zie geen verschil met LM velgen. Maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het topmodel met stalen velgen wordt uitgerust.

2. Als ik achteruitrijd zie ik op het scherm de (dynamische) parkeerhulplijnen maar ik hoor en zie op geen enkel moment de parkeersensoren. (wel word je gek van die achteruitrijpiep) Ik kan me van de Auris herinneren dat als je zelf parkeerde je zag (en hoorde) wanneer je te dicht ergen (voor, achter en opzij) kwam. Is dat hier niet zo of heb ik iets gemist.

3. De 'klokkenwinkel" (bovenmidden) was (als ik mij goed herinner) kleurloos (licht LCD op zwarte achtergrond) dit i.t.t. tot het 2013 model waar je op sommige schermen wel kleuren zit. Is dit een 2013 <-> 2012 model verschil.

4. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen het model 2012 en 2013?

5. Stel dat ik iets anders zou kopen dan zegt het verstand niet doen, maar daar luisteren we niet naar. Maar wel borrelt de vraag naar boven waarom deze Prius en niet voor hetzelfde geld een spiksplinternieuwe Auris Lease.

Zijn er tips waarop ik zou moeten letten bij aankoop? Ben geïnteresseerd in gedachtes en meningen van anderen.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 aug, 2013 0:04

1. Een Prius exec met Solar Roof heeft standaard 15 inch lichtmetaal met wieldoppen. Dus geen staal maar wel wieldoppen!
2. Die achteruit piep kan uitgezet worden door de dealer. De parkeersensoren hoor je pas als je een object te dicht nadert. Zoals je zegt zouden ze dus moeten werken.
3. Het schermpje heeft wat bleke kleuren maar je ziet nauwelijks het verschil.
4. Andere achterlichten, dagrijlichten, ander neusje, andere navigatie, te korte armsteun.
5. Tsja, een Auris hybride is ook niet verkeerd. Mooie auto. Maar dat is natuurlijk aan jezelf.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Overige zaken”

• Informatie