Review na 78000 km rijplezier

Alles over de Prius 3 dat niet in de andere subfora past.
Gesloten
uglymuddah
Actief Lid
Actief Lid

di 31 mar, 2015 14:16

Ik moet zeggen nog steeds stap ik in met ontzettend veel plezier. Het blijft iets dat je moeilijk kunt uitleggen aan een niet Prius rijder. Na de laatste software update ter bescherming van de inverter/converter is er wel een vervelend gevoel blijven hangen dat ze me het piekvermogen hebben afgenomen. Ik rij zelden in de power modus maar als ik dat nu doe en eens plankgas wil optrekken mis ik net dat beetje dat er vanaf is....glas bier zonder schuim... Het is niet veel, maar ik vind het toch jammer.

Bij de laatste beurt de startaccu laten vervangen, €202,-. Heeft gedurende de jaren dat ik de auto heb een 3tal keren een tik gehad (2x leeg op de oprit, 1x leeg bij het vliegveld) . Vervangende accu is geen gel-accu, ook dat is dan weer zoiets waar de garage met vraagtekens in de ogen naar je staat te kijken als je zoiets meld... Het is wel een 45 Ah accu, 10 beter dan de originele. Olie lever ik zelf mee, men is er nu wel inmiddels achter dat 5W30 beter is voor de Prius dan de standaard 10W40 meuk die men bij de beurt rekende. Progress, slow but sure... Ik lever 3.8 l 0W20 mee en zie erop toe dat die er ook ingaat. Zeker is zeker :wink:

Bijrijdersstoel kraakt af fabriek en blijft dat keurig netjes doen.

Verder is er niet veel te melden dan nieuwe bandjes, startaccu en beurtjes. Nagenoeg probleemloos, top auto, big smile!
Quid Agis, Medici?

PIII Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren, OBDKey Bluetooth, Dezent 155/80/15 reserve, omgebouwde bandenreparatie kitt
Nieuwe banden vanaf 56.178 km: Sava Intensa UHP 215/45 R17 91Y XL MFS

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 31 mar, 2015 14:17

Mooi! :)
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS Hybride

wo 01 apr, 2015 13:52

Mooi resultaat. Ik rij meestal 2 a drie jaar met een auto, zo'n 30 a 35000 km, en dan begint het meestal weer te kriebelen en zoek ik iets nieuws. Pas mijn prius 2 verkocht en een prius 3 aangeschaft. Meestal heb ik geen probleem met de verkoop van een auto omdat ik dan uitkijk naar mijn nieuwe "speeltje", maar het afscheid van mijn ash grey prius 2 deed me wel wat. Ik hoop daarom ook net zoveel plezier te beleven aan mijn nieuw aangeschafte , tweedehands, prius 3 zoals ik bij vele leden van het forum lees. Als ik net zo weinig reparatie kosten heb als met de 2 en jij na 78000 km met de 3, dan gaat het wel lukken. Veel rijplezier !!!!

ronald
Actief Lid
Actief Lid

wo 08 apr, 2015 9:33

60k erop zitten, en laatst bij -4/-5 voor het eerst (met de PIP) het "traktorgeluid" onder de motorkap. Bij mijn P3 had ik dit af en toe en bij de aankoop van de PIP hoopte ik dat dit verleden tijd was.

Hoe goed ik de PIP/P3 nu ook ervaar, dit gerammel en gekraak onder de motorkap werpt bij mij wel een schaduw over hoe goed het allemaal is.

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Overige zaken”

• Informatie