Prius II - Beginnersvragen

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Wouter73
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 2007

wo 03 jan, 2018 0:15

Een keuring geregeld en vervolgens is de auto al 'verkocht'... misschien ben ik slecht van vertrouwen maar oa hierom dus geen handelaren voor mij

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

wo 03 jan, 2018 12:04

Als je je zou verplaatsen in de positie van de handelaar, dan zou jij hetzelfde doen. Wat je namelijk tegenkomt in de handel, vooral met particulieren, is dat afspraken over keuringen, afspraken over 'volgende week dinsdag om 16 uur ben ik bij je' e.d. vaak helemaal niet worden nagekomen.

En draai het eens om: als je ergens een auto wil kopen en de handelaar zegt: nee, die kun je niet kopen, want volgende week komt er iemand voor. Dan denk je toch ook: huh, er staat toch 'te koop' op? Hij is toch handelaar, en ik wil een auto kopen, nou, er is zeker wat mee. En wat een onbetrouwbare handelaar. Kortom, als handelaar doe je het nooit goed.

Een handelaar die een goede deal kan maken doet dat. En terecht.

En de topicstarter moet reëel zijn: over een auto die je nog niet gekocht hebt, heb je niets te zeggen. Je kunt toch moeilijk verwachten dat een handelaar die auto voor jou gaat vasthouden, totdat je eindelijk klaar bent met wikken en wegen.

Zo, dat moest ik nou ff kwijt

Auris-Power
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 19:39

Vriend van mij heeft een autohandel. Hoe vaak hij hoort ik kom dan en dan kijken, om vervolgens niks meer te horen is niet meer te tellen.
Zijn motto is ook dat hij auto's heeft om te verkopen en niet om ze te verzamelen. Weg is pech.

Als ik serieus interesse heb sta ik binnen no time op de stoep met geld in mijn zak om evt handgeld te geven. Daar laat ik niet eerst een week overheen gaan.

Een troost is er wel. Er zijn er zat te koop. :mrgreen: :mrgreen:

Gr fred

muurman
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris Hybrid bwjr 2012

wo 03 jan, 2018 20:37

Het is spijtig voor een eerlijke koper. Maar ik snap de handelaar best. Want inderdaad afspraken worden vaak niet nagekomen.

Heb zelf meerdere keren een auto gekocht waarbij ik zelf de auto die ik had via mp verkocht. Mensen komen gewoon niet zonder zich af te melden.
Heb zelfs al meegemaakt dat ik meerdere keren contact heb gehad met 1 iemand die helemaal overtuigt was mijn auto te kopen. Wilde hem dan met nieuwe apk. Ik heb toen de auto naar een garage gebracht. Paar dingen laten doen paar honderd euro lichter ( want als ik iets verkoop dan moet het goed zijn ). Idee was weekend erop komt de koper.. en toen.... tja had zich toch bedacht....

Wouter73
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 2007

wo 03 jan, 2018 23:20

Carnut schreef:
di 02 jan, 2018 23:42
Zaterdagmiddag had ik van de aanbieder van auto (B) een inruilprijs voor de Daihatsu gekregen, die was niet slecht.

Vanochtend gebeld met de 2 Toyota-dealers waar de auto volgens het boekje in onderhoud is geweest. Ook dat was tevredenstellend, zodoende snel een keuring geregeld, die zou vanavond om 19:00 op locatie plaatsvinden. Om 17:15 belt de handelaar mij met de boodschap dat het niet doorgaat, de auto is verkocht aan een ander. Lekker dan ...
Sorry hoor maar als je een keuring regelt voor dezelfde avond nog en de handelaar belt twee uur eerder op met de mededeling dat de auto verkocht is dan ben je in mijn ogen niet heel netjes bezig. Ik snap best dat er soms mensen niet komen opdagen en dat je een auto niet dagen of weken gaat vasthouden maar een halve dag zou moeten kunnen lijkt me.

Carnut
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 2004

wo 03 jan, 2018 23:33

Arjan schreef:
di 02 jan, 2018 23:52
Welke afspraken had je gemaakt?
Ik kom hier binnenkort op terug, het is nu wat laat.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 03 jan, 2018 23:38

Prima, slaap lekker.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Carnut
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 23:42

Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar facelift-auto’s vanaf bj 2006, maar ik vraag mij af of dat zinvol is.

In het product bulletin (op www.john2211.nl) zie ik v.w.b. de facelift geen wijzigingen die betrekking hebben op het onderstel, terwijl ik meen ergens gelezen te hebben dat er aan de besturing iets is aangepast.

Wie weet hier meer van, en zijn eventuele wijzigingen goed merkbaar?

De in het product bulletin opgesomde zaken (audio, IPA, stoelen) zijn interessant, maar voor mij niet essentieel.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

wo 03 jan, 2018 23:43

Ssst Arjan, Carnut slaapt al...
Laatst gewijzigd door Japanese Power op wo 03 jan, 2018 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

Carnut
Lid
Lid

Arjan schreef:
wo 03 jan, 2018 23:38
Prima, slaap lekker.
Bedankt Arjan, insgelijks :)

Carnut
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 23:45

Japanese Power schreef:
Ssst Arjan, Carnut slaapt al...
Ik lig er haast wakker van 8)

Carnut
Lid
Lid

do 04 jan, 2018 22:28

Carnut schreef:
wo 03 jan, 2018 23:33
Arjan schreef:
di 02 jan, 2018 23:52
Welke afspraken had je gemaakt?
Ik kom hier binnenkort op terug, het is nu wat laat.
Daar zijn we weer.

De gemaakte afspraak was niet duidelijk genoeg, vrees ik. Reserveren had gekund tegen betaling van een voorschot. Op mijn vraag of het voorschot - in elk geval grotendeels - zou worden terugbetaald als ik n.a.v. de keuring mocht besluiten niet te kopen kreeg ik geen duidelijk antwoord. Zodoende heb ik geen vooruitbetaling gedaan.

Dinsdagochtend is er een paar keer heen en weer gebeld tussen de handelaar (H) en mij; ik heb voor 19:00 de keuring geregeld en hij een brug bij een garagebedrijf in zijn buurt. In mijn naïviteit ging ik er van uit dat de gemaakte keuringsafspraak gestand zou worden gedaan.

Het is dat H niet al te ver van mijn woonplaats en die van de keurmeester gevestigd is, anders waren we al onderweg geweest toen H afbelde. Verder moet het H duidelijk zijn geweest dat mijn interesse serieus was, en als je vertrouwen hebt in wat je verkoopt is het m.i. niet nodig om te handelen zoals H heeft gedaan.

Overigens heb ik verder over H niets te klagen; tijdens mijn bezoek zaterdag werd ik keurig te woord gestaan, ik mocht in mijn eentje een proefrit maken en kreeg daarna koffie. Volgende keer beter.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 04 jan, 2018 23:16

Zijn er gelukkig meer te koop :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

.Cornelis.
Lid
Lid
Auto: Toyota Yaris hybride

do 11 jan, 2018 13:00

De mijne bv is te koop en niet omdat ze slecht is.

Wat de wieldoppen betreft heb ik toch meer het idee dat het sier is.

en wat de achteruitrijcamera betreft, ik rij al 8 jaar zonder en heb nergens last van, je leert er mee omgaan. Het is zelfs zo dat wanneer ik er 1 mee krijg van de garage met camera dat ik in parkeer op mijn spiegels en steevast het commentaar krijg dat er een camera inzit.

prinsreinier
Lid
Lid

za 13 jan, 2018 9:31

Camera achteraf kost 10 euro...
Prius II Business Edition (2006)
Prius III Plug-In Executive (2012)

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”

• Informatie