Prius 2007 business edition - rij ervaringen / modificaties

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
rongoos
Lid
Lid
Auto: Prius 3

di 13 mei, 2014 12:00

Heerlijk om te lezen dat je zo enthousiast bezig bent met je prius.
En je hebt er ook nog verstand van! Ik vind die 18'velgen waanzinnig, zitten ze er al onder?
En ik heb op youtube een filmpje gezien van een P3 met blauwe verlichting in de bedieningsknoppen.
Dit zou ik ook heel graag willen in de p2 vooral de verlichting op het stuur laat veel te wensen over.
Heb jij ervaring met dit soort dingen Lucas?

https://www.youtube.com/watch?v=loBWS4ya46k

En uiteraard wil ik ook graag Xenon erin. Zou je ook gewoon een goedkoop setje erin kunnen zetten?
Dus geen Bi-xenon maar gewoon een enkel setje? of heb je dan helemaal geen groot licht? Dan zit je natuurlijk met de APK keuring.

gr. Ron

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 14 mei, 2014 14:21

Wanneer je verlichting dezelfde lamp gebruikt voor groot en dimlicht dat MOET je Bi-Xenon nemen. Anders heb je geen groot licht meer. Bij de P3 zijn het twee aparte lampen, bij de P2 is het (blijkbaar) één en de zelfde lamp.

Bij de P3 moet je trouwens ook opletten. Wanneer je grootlicht inschakeld en je dimlichtlicht gaat daarbij uit, dan is het heel vervelend om met Xenon te rijden. Het duurt namelijk even voor Xenon is opgewarmd en goed licht geeft. Het is onwenselijk dat je bij het terug schakelen van grootlicht naar dimlicht even in het donker zit. Om deze reden wil ik geen Xenon in moeders Peugeot. Nou heb ik op het Peugeot forumk overigens wel gelezen dat je de verlichtingsschakelaar kun aanpassen zodat bij groot licht ook de normale dimlichten blijven branden.
In mijn Ampera heb ik ook Xenon ingebouwd. Een goedkoop setje van E-Bay zonder speciale Canbus Ballasten. Werkt nu al een jaar storingsvrij. In de Ampera is dimlicht en grootlicht dezelfde lamp. Dus geen problemen met omschakelen. Als ik wil seinen dan zie je een korte felle flits waarmee de lamp opstart, gevolgd door een relatief zwak brandende lamp die steeds feller gaat branden. Het duurt pak um beet 2 a 3 seconden voor de lamp op volle sterkte brandt.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

rongoos
Lid
Lid

wo 14 mei, 2014 21:12

Dus als ik het goed begrijp kun je in een prius2 een goedkoop setje van ebay inbouwen?
Zit dan toch hetzelfde als bij de Ampera? Vind ik trouwens een heeele mooie auto die Ampera.
Misschien ooit in de toekomst :D

bullit

do 15 mei, 2014 10:05

Hoi Lucas, Heb je ook foto's van je prius met die velgen gemonteerd? Ik zal eens foto's van die van mij moeten nemen. Ik heb er 17" velgen opliggen van een toyota avensis en 215/45/17 banden van maxxis de pro R. Tevens heb ik H+R veren laten monteren. Rijdt geweldig! En ziet er ook nog leuk uit.
Heb zelf ook Bi xenon gemonteerd gehad voor 3 maanden. Een merkloze 80 euro set. Onder garantie 1 nieuwe ballast gekregen die na een maand stuk was, maar vorige weer deden beide lampen het niet meer. En dat op een donkere regenachtige dag :?
Ik heb de xenon eruit getrokken en er weer H4 ingezet op een parkeerplaats binnen 10 min 8)

Had trouwens met xenon wel meer storing op de radiozenders, maar vond het lichtbeeld wel mooi en het was niet storend voor tegenliggers.
Zal binnenkort mijn xenon even testen en de leverancier maar weer op zijn garantie aanspreken. Ik heb zelf het idee dat de wat fragiele stekkers en bedrading de oorzaak zijn. Bij het demonteren lieten enkele stekkers al los zonder eraan te trekken. En dan bedoel ik het draad dat gewoon achter uit de stekker komt en niet de stekker zelf :?

Veel plezier met je prius. Vind je velgen erg gaaf.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

do 15 mei, 2014 22:51

rongoos schreef:Dus als ik het goed begrijp kun je in een prius2 een goedkoop setje van ebay inbouwen?
Zit dan toch hetzelfde als bij de Ampera? Vind ik trouwens een heeele mooie auto die Ampera.
Misschien ooit in de toekomst :D
Nee. De Prius 2 heeft een H4 lamp. Hierin zitten twee gloeidraden. Eentje voor dimlicht en eentje voor grootlicht. Je hebt dus een Bi-Xenon lamp nodig. De Ampera heeft een 9006 lamp met één gloeidraad. Voor het grote licht klapt de spiegel iets om. Hierin kan dus een relatief goedkope Xenon lamp. Dat omklappen hoor je buiten de auto heel goed trouwens. Beetje lullig geluid.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

rongoos
Lid
Lid

za 17 mei, 2014 23:44

ok, bedankt voor deze info. We gaan verder orienteren. :wink:
Eerst op de lijst staat een parkeersensor systeem of achteruitcamera.
Deze hoop ik komende week te kunnen realiseren. of in ieder geval te bestellen.
Waarbij de voorkeur ligt op een achteruitrijcamera die in de spiegel is geïntegreerd, dan hoef je het minste te boren en monteren.

bullit

ma 19 mei, 2014 8:58

Afbeelding

Foto van mijn prius, 215/45/17 banden en velgen van een toyota avensis.
H&R veren en een sustec underbody brace.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 19 mei, 2014 9:18

Mooie velgen! :D
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Aanschaf”

• Informatie