achteruitrij camera aanzetten wanneer je rijdt?

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Plaats reactie
mgroen
Lid
Lid

ma 08 mei, 2017 22:48

Goedendag,

ik heb een Yaris uit 2013 met daarin een ingebouwde (af fabriek) achteruitrij-camera gemonteerd. De camera zit gemonteerd in het kentekenhoudersysteem. De beelden worden getoond zodra ik de versnelling in R zet (is een automaat (hybride). De beelden worden dan getoond op het "Touch" display.

Standaard worden de beelden alleen getoond als ik de versnelling in R (achteruit) zet.

Is dit systeem op de een of andere manier aan te passen zodat ik de beelden ook kan zien als ik aan het rijden ben en/of de versnelling in N (neutraal) of P (park) heb staan? Uiteraard dan ook de beelden op het Touch scherm in het midden van de console...

Heeft iemand hier ervaring mee? Of dit is aan te passen (en hoe?), of heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt.

gr,
Mathijs

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 08 mei, 2017 23:01

Even uit nieuwsgierigheid: waarom zou je dit willen?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Mercedes W124 320E automaat 09-1993 zwart

Chevrolet Malibu Classic Wagon V8 automaat 07-1981 Blauw

Afbeelding

levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur

di 09 mei, 2017 5:02

soortgelijk topic liep in 2009 op PriusChat over de Prius III:

https://priuschat.com/threads/enable-re ... ing.66848/

heb de 86 entries in dat topic niet doorgelezen maar ze zullen je ongetwijfeld op een interessant spoor kunnen zetten :geek:
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+15K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Afbeelding

prifahrer
Lid
Lid

do 11 mei, 2017 21:44

Dat is een eenvoudige aanpassing. Ik heb em gedaan, 1 draadje op de connector van de radio voorzien van 12v (met een eigen schakelaar). Maar heb je er wat aan? Nee, dat niet. Het camerabeeld is te onrustig op de snelweg (je ziet alle strepen langsflitsen). Daarnaast is t niet interessant dat stukje achter je auto goed te zien, dat bij parkeren wel van belang is, maar tijdens het rijden niet: een meter of 2 goed beeld.
;-) wel een leuk en eenvoudig projectje hoor.

Wil je goed beeld, neem dan een dashcam met achtercamera, heb je nog opnames ook!
Prius Plug-in Aspiration

Plaats reactie

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie