Nico's PHEV hybrid kit

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Gesloten
schuf06
Lid
Lid

za 22 okt, 2011 0:26

De berichten over Nico's bijzonder interessante eigen alternatief voor de Enginer-kit zitten verstopt in de oude thread, inmiddels alweer 51 pagina's groot.
Tijd voor een nieuw draadje, maar dan enkel over Nico's PHEV-oplossing?
Voor mij persoonlijk geldt dat Nico's accupakket met betere BMS een stuk interessanter is dan de 4KWH van Enginer. Mogelijk ben ik niet de enige die dat vind...
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 22 okt, 2011 22:53

Ben ik het wel met je eens, is een stuk overzichtelijker als we het afsplitsen. Hieronder nog wat verbruikscijfers. De eerste foto is incl ruim 300km snelweg. De andere twee zijn hier in de omgeving geweest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 23 okt, 2011 17:06

Wat ik dan nog ff mis in dit nieuwe (en zeer informatieve) draadje is wat deze kit van Nico precies inhoud, waar hij te koop is en wat de kosten bedragen.
De vebruikscijfers zijn in ieder geval zeer aantrekkelijk!
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 256.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

ToyBoy
Actief Lid
Actief Lid

zo 23 okt, 2011 18:40

Johan van den Hoven schreef:Wat ik dan nog ff mis in dit nieuwe (en zeer informatieve) draadje is wat deze kit van Nico precies inhoud, waar hij te koop is en wat de kosten bedragen.
De kosten bedragen €4.800 en dit is allemaal te lezen op de website van Nico: http://www.aep-ehv.nl/

Klik op 'aanbiedingen' om de kit te zien en er over te lezen.
2011 - 2015 Auris I HSD Aspiration 2011, Silver
2015 - ? ? ? Lexus CT200h Luxury Line 2011, Dark Granite Metallic

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 23 okt, 2011 18:45

Dat is de prijs van de Enginer kit, De kit van Nico is een zelfbouw. Mijn kit kost €6000, voor de 5 kWh, waar effectief nog meer uitkomt.

Afbeelding

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

zo 23 okt, 2011 19:08

Nu wordt het voor mij verwarrend, want ik volg deze draadjes al een tijdje en nu zie ik twee verschillende bedragen, wat zijn de kosten voor de duurste én wat is het voordeel v.d. duurste t.o.v. de goedkoopste ? Op de lange termijn natuurlijk want ik wil de investering er in (pak hem beet zo'n 5 jaar) wel uithebben, zou dit lukken met zo'n 8 tot 10 K per jaar en dat op 10 tot 20 km per dag op 80 km weggetje's ? Dit omdat ik het achteraf toch wellicht ook wel overweeg...Dan ben de 26 ste ik wellicht v.d. partij :wink:
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 23 okt, 2011 19:23

Leuk Wim dat je de 26e erbij kan zijn :) :wink:
Je vraag laat ik even aan Nico over, die kan hier meer over vertellen :wink:

Afbeelding

Nicodevisser

zo 23 okt, 2011 21:02

Nu wordt het voor mij verwarrend, want ik volg deze draadjes al een tijdje en nu zie ik twee verschillende bedragen, wat zijn de kosten voor de duurste én wat is het voordeel v.d. duurste t.o.v. de goedkoopste ? Op de lange termijn natuurlijk want ik wil de investering er in (pak hem beet zo'n 5 jaar) wel uithebben, zou dit lukken met zo'n 8 tot 10 K per jaar en dat op 10 tot 20 km per dag op 80 km weggetje's ? Dit omdat ik het achteraf toch wellicht ook wel overweeg...Dan ben de 26 ste ik wellicht v.d. partij :wink:
20km/dag waar je normaal 4.5 tot 5.0 l/100km waar je nu 1.5 tot 2 l/100km gaat verbruiken en scheelt je +/- 3L op de 100km.
met 1.65 euro per liter is dat ongeveer 5 euro per 100 km, 50 euro per 1000, en 500 euro per 10000.
In 5 jaar zou je dus 2500 euro kunnen besparen rekenend met de huidige brandstofprijs.

Je kan dus concluderen dat je je verwachte rendement er niet gaat halen.
De ervaring zegt me dat je voor 2500 euro geen product kan kopen waarmee je het verbruik zo kan reduceren en een redelijke kwaliteit heeft.
Wat we nu doen is de omvormer van de Enginer kit leveren met ons eigen BMS, lader en accu's.
Het voordeel is dat we het precies kunnen bouwen naar het budget en wensen van de klant.
Op de website staat een basis Enginer kit met accu's en lader waar we AEP BMS toepassen, de klant kan dus kiezen om sneller te laden en/of grotere accucapaciteit te gebruiken.

Als je graag electrisch wilt rijden ben je met de prius aan het juiste adres.
Ga voor jezelf na of je de investering wilt doen en kom zeker kijken 26 november.
Je kan van Arjan, mijzelf en andere PHEV gebruikers op die dag ervaren hoeveel plezieriger het rijden is en een testrit maken.
Tenzij je een prius taxi gaat rijden zul je bij elke vorm van electrisch rijden slecht uitkomen met je besparing.
De prijs van brandstof bevat ook vele subsidies en daar valt gewoon niet tegen te boksen als je niet genoeg gebruikt.

Als je de keuze maakt, is het enkel nog te overwegen of je de prius origineel wilt houden zoals met de DC/DC omvormer en extra accu's of gaat kiezen voor
een kit waar de originele accu geheel vervangen wordt door een Lithium-ion accu.
Dat laatste kost meer en er wordt nog flink gedacht wat hievoor de beste oplossing is gezien de kosten. er is genoeg voor te koopmaar overal zit een prijs aan verbonden. in principe is alles mogelijk. de verkoop is echter op basis van levering van onderdelen.
Ik lever de onderdelen en biedt een "Balie service" waar we samen in overleg de onderdelen aansluiten in het voertuig.
De gebruiker blijft zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de onderdelen.

ik hoop dat je er 26 november bij bent.
Vriendelijke groeten,
Nico

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

zo 23 okt, 2011 22:00

Nicodevisser schreef: Als je de keuze maakt, is het enkel nog te overwegen of je de prius origineel wilt houden zoals met de DC/DC omvormer en extra accu's of gaat kiezen voor
een kit waar de originele accu geheel vervangen wordt door een Lithium-ion accu.

Vriendelijke groeten,
Nico
Hallo Nico dank voor je uitgebreide uitleg maar, Tja dat is ook mijn dilemma , persoonlijk denk ik meer over een DC/DC omvormer i.p.v. lithium en wat is precies het verschil in de Prius ? Ik denk er nog eens goed over na. Maar mijn vraag blijft ook wát is het prijsverschil tussen een DC/DC omvormer en een Lithium-Ion accu ?
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

Nicodevisser

za 29 okt, 2011 11:19

@Gelukgehad,
Ik Kan je een richtlijn geven van respectievelijk 5K tot 9K voor de Dc/dc methode en voor de batterypack-relais methode.
Ik Zal een aanbieding maken voor de meeting, als we naast mijzelf en arjan minimaal nog 2 geïnteresseerden vinden voor een 10kwh systeem, kan ik een speciale prijs maken.
Meer Info op of na de meeting
, Gr nico

schuf06
Lid
Lid

ma 31 okt, 2011 17:07

Geweldige scores!
Ik weet niet zeker of ik 26 november kan (eerst vanuit Arnhem mijn zoontje ophalen in Rotterdam).
Mocht ik wel kunnen, is het adres Hastelweg 272, Eindhoven?
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 31 okt, 2011 17:53

Klopt, het is de hele dag vanaf 09.30 tot 17.00. We hopen dat je erbij kunt zijn :wink:

Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 18 nov, 2011 19:46

Zo, maar weer eens even mijn super verbruik posten :D . Ik heb de tank deze keer weer eens goed vol gedaan. Ik schat zelf met ongeveer 54 liter. Nu 858 km gereden, met een verbruik van 1,1L/100km. Het eerste blokje van de tank is nog niet weg. Het verbruik op de BC is nu 1 op 90,90. Als ik dit verbruik kan volhouden dan kom ik ongeveer, 50L x 90= 4500 km uit op een tank. Dat wordt weer opnieuw voorstellen bij de pomp :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Afbeelding

kekke-auto
Actief Lid
Actief Lid

vr 18 nov, 2011 21:28

Standaard kan er 45 liter in de tank. Met wat gedoe kan je daar nog wel een paar liter bijkrijgen wat niet echt goed voor het systeem is. Maar hoe krijg je 54 liter in de tank?!? Dat is wel heel erg veel!

Waarom eigenlijk zoveel in de tank? Het is nu niet zo dat je met jouw verbruik iedere dag moet tanken :lol:

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 18 nov, 2011 21:30

Doe ik wel vaker hoor, wilde gewoon nu zoveel als mogelijk op 1 tank rijden.
Klopt, ik hoef dan maar ongeveer 3 keer per jaar te tanken :wink:

Ik heb al een keer eerder hierover geschreven,

viewtopic.php?f=6&t=4281

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie