Nico's PHEV hybrid kit

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Gesloten
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 12 mei, 2015 13:11

Over de Leaf is verder nog niets bekend volgens mij. Ik zit nog in een beginstadium.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

ronald
Actief Lid
Actief Lid

di 12 mei, 2015 14:48

Betreft PluginSupply: ik heb laatst info opgevraagd over een 3.3 kWu systeem:

> - what is the total price? Including installation, transport, utilities, tools, controls etc;
$7,300 plus VAT on $6,000 USD.

> - why do i need the front & rear controller? I dont like more buttons & visible wires on my PIP;
There is no front controller. There is a plug that goes into the cigarette lighter to turn on the system.

> - do i need new "shock absorbers " or "suspension" since more kg's are added to trunk of the PIP;
No. This is optional if you want to carrier more weight.

> - when installed and functional; can i "unplug" the extra battery pack for more trunk space?
Yes.

> - how is it charged? Using the "usual way" like charching the 4.4 kWh system? Does the charger now see an 7.7 kWh battery?
The Toyota software does not allow us to use the Toyota battery charger. We supply an additional charger that mounts in the cargo area next to the add-on battery pack. This charger runs on 230vac 50hz and you will need another extension cord going to the car to run it. You do not need to add another “plug” in the car. The cord can enter via the rear hatch.

> - Can the PIP's computer be adjusted (modified) so the electrical engine goes to 100 km/h (instead of 80 km/h) before firing up the internal combustion engine?
No. We do not make changes to the car software.

----------------------

De enige zin die ik niet helemaal begrijp is deze: We supply an additional charger that mounts in the cargo area next to the add-on battery pack. This charger runs on 230vac 50hz and you will need another extension cord going to the car to run it. You do not need to add another “plug” in the car. The cord can enter via the rear hatch.

Dus er is een aparte kabel voor nodig, maar ik heb daar geen aparte stekker voor nodig? Iemand enig idee?

WaWa
Actief Lid
Actief Lid

di 12 mei, 2015 15:55

Ik doe nog één poging om mijn redenering uit te leggen, verder heb ik geen zin om terug een polemiek te beginnen:

Mijn Prius was nog maar € 8.000 waard. Doe daar € 12.500 bij en ik had voor € 20.500 een auto zoals er nog géén op de markt bestaat. Misschien de 2016 Chevrolet Volt volgend jaar, als Opel die volgt. Geen enkele hybride doet 100 km in EV. Bovendien blijft het verbruik op lange afstand zeer laag: rond de 2 - 2,5 l/100 km. Dat heb ik bewezen met mijn verslag over mijn reisje naar de Mont-St.-Michel, Saint-Malo en Granville, vorig jaar. Met één volle tank 4.000 km gedaan.

Voilà. Daar doen jullie mee wat je willen - ik lach in mijn baard (letterlijk). ► Mijn Prius is superstil. ►Bijna nooit meer vuile handen om te tanken. ►Mocht mijn Prius het begeven (wat ik zeker niet verwacht - ongeval is ook mogelijk), koop ik een gebruikte en plaats de Nico-accu er in. ►Ik ga zo door tot er een interessant model op de markt komt - EV of Hybride met autonoom rijden (jawel!). ►En... ik gun de Sheiks mijn $$$ niet. Ik tank bij de Russen.

Walter

PS: Ook met PlugIn supply onderhandeld. Kan zijn dat het werkt, maar 16 kWh doen ze niet! Max 10 kWh. Met vier Prius-mensen zouden we een reis delen om een technieker te laten overkomen. Het werd een beetje nors en we hebben afgebeld. Hun spul weegt tonnen. Zij geloven niet dat je 16 kWh uit 85 kg celletjes krijgt. Ik betrouwde het niet meer. Nico is naast de deur en weet wat hij doet. Waarom elders lopen?

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 12 mei, 2015 16:21

Ik denk dat Ronald ook geen 16 kWh zoekt...

Afbeelding

ronald
Actief Lid
Actief Lid

di 12 mei, 2015 17:31

16 kWu = geen kofferbak meer :?

Ik heb er wel wat voor over, maar het is niet binnen handbereik helaas.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 12 mei, 2015 17:40

Bovenste gedeelte kofferbak blijft bestaan.

Afbeelding

SolarWebsite
Actief Lid
Actief Lid

di 12 mei, 2015 23:41

WaWa schreef:Ik doe nog één poging om mijn redenering uit te leggen, verder heb ik geen zin om terug een polemiek te beginnen:
Je post met het verbruik sprak boekdelen :)

1,1 L per 100 km, bijna niet te geloven. Da's dik 4000 km op een tank! Dan tank ik nog geen drie keer per jaar :D :D :D :D (wat dan ook meteen één van de twee redenen is waarom ik het niet kan verantwoorden)
Afbeelding Bordeauxrode 2006 Prius 2 Comfort

WaWa
Actief Lid
Actief Lid

di 12 mei, 2015 23:54

Ja, S.W., en toch is het zo. Je mag altijd eens meerijden. Hoe je minder tanken niet kan verantwoorden is voor mij een raadseltje...

ronald
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 10:03

Ik heb dit ook vaker geroepen: toen ik de P3 gekocht hoopte ik "tweaks". Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om met elektronica te klooien dan met een benzine motor, dus daar hoopte ik op.
Bijna alles wat ik koop en wat een stekker heeft (en wat niet in de keuken staat) dat gaat op korte termijn uit elkaar om te kijken hoe het werkt. Ik lees forums hoe ik dingen kan aanpassen, verbeteren, firmware, etc. etc.

Met de komst van de PIP had ik nog betere hoop :wink: maar helaas, ik vind het tegenvallen.

Met uitzondering van dit topic want wat WaWa voor elkaar heeft gekregen heeft mijn volledige aandacht.

Maar weer even zeuren: jammer dat Toyota niet zoiets heeft opgezet. Ok logisch, het moet wel winstgevend zijn anders beginnen ze er niet aan.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 13 mei, 2015 10:16

Toyota doet alles met zekerheid, dus stap voor stap. Bij Toyota gaat het uiteindelijk om veel meer klanten, dan als bij Nico, dus ze moeten er zeker van zijn dat het product ook werkelijk goed werkt (heel veel testkilometers).

Afbeelding

ronald
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 10:54

De PIII heb ik sinds 2009, de PIP sinds 2013. Hoe lang moet ik nog wachten :|

Het is onderhand alweer tijd voor een andere auto (ander merk?)

WaWa
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 10:55

Toyota en Honda en Hyundai hebben duidelijk voor Waterstof gekozen. Dat wordt door hun woordvoerders van de daken geroepen. Ik ben naar Genève geweest en de stand van Toyota met lede ogen aangezien. Grote Barnum-publiciteit voor Waterstof. In de US zijn er via de media en TV-clips gemaakt door Toyota waar ze zich militant tégen EV-auto's uitspreken..! Er is zelfs een diplomatiek incident met China die EV promoot.

Waterstof is nog altijd moeilijk te produceren, het transport met koeling is kostelijk en één pomp plaatsen kost een miljoen €€€...!

Het heeft misschien toekomst, maar dat zal ik niet meer meemaken. Over dertig jaar is er nog niets praktisch voor Waterstof. Maar Toyota heeft zoveel geïnvesteerd en nu proberen ze dat te recupereren. Ik denk echt dat ze een fenomenale blunder hebben gemaakt.

ronald
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 11:04

Ik denk echt dat ze een fenomenale blunder hebben gemaakt.

Al met al gaat het om de alternatieven; dat je kunt kiezen aan de pomp. "Vroeger" kon je alleen maar kiezen uit fossiele brandstoffen, met de komst van biobrandstoffen, elektrisch en waterstof moet de consument meer keuze krijgen.
Breekt ooit (echt) "de pleuris" uit in de olieproducerende landen dan kunnen we als maatschappij (deels) terugvallen op alternatieve bronnen om onze "heilige koeien" voort te stuwen.
Daarnaast creëert het nu al minder afhankelijkheid van de olieproducerende landen.

Dat ze roepen dat Waterstof "het gaat worden" is natuurlijk een commerciële roep tot aandacht.

Of het ook echt wat gaat worden?

WaWa
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 13:45

Elektrisch rijden is het enige alternatief.

SolarWebsite
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 mei, 2015 14:10

WaWa schreef:Ja, S.W., en toch is het zo. Je mag altijd eens meerijden.
Dat aanbod wil ik wel eens aannemen!
Hoe je minder tanken niet kan verantwoorden is voor mij een raadseltje...
Geld... helaas.

Ik rijd zo rond de 10000 km per jaar (soms ook minder). Ik rijd gemiddeld net iets beter dan 5 L per 100 km, dus zeg 500 L benzine per jaar wat zo'n € 800-900 kost? Ik denk dat ik de Prius zo'n 3 tot 5 jaar zal hebben, neem even aan 4. Over die 4 jaar ben ik dus zo'n € 3200-3600 aan brandstof kwijt. Flink wat aannames in deze simpele berekening, die elkaar mogelijk allemaal opheffen. Het is een schatting.

Dan een extra plugin-batterij laten plaatsen. Dat kost dus € 13000 las ik. Dat is een heleboel geld, waarbij ik dan gelijk moet denken dat dat al behoorlijk dichtbij de prijs van een jonge gebruikte Leaf ligt...). Ook moet ik maar hopen dat ik de prachtige 1,1 L per 100 km haal die jij haalt, dat is natuurlijk ook van het type gebruik afhankelijk. Als ik dat haal bespaar ik over de genoemde 4 jaar rond de € 2500. Ik zou dus eigenlijk rond de 20 jaar met de accu moeten rijden om hem er in ieder geval financieel uit te halen.

Het plaatje zou er al anders uitzien als ik 20000 of 30000 km per jaar zou rijden. Maar ik ben blij dat dat niet in de verwachting ligt, ik vind autorijden helemaal niet zo leuk. Het zou ook al helpen als de aanschafprijs flink lager was óf de terugverdientijd flink korter. Maar dat is nu eenmaal niet zo.

Om het samen te vatten: ik vind de prijs te hoog en het levert me niet genoeg op. Oh, en ik heb die onderste ruimte in de kofferbak voorlopig nodig voor de tweelingkinderwagen. Maar dit neemt allemaal niet weg dat ik jaloers ben op je verbruikscijfers :wink:
Laatst gewijzigd door SolarWebsite op wo 13 mei, 2015 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Bordeauxrode 2006 Prius 2 Comfort

Gesloten

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie