doe-het-zelf (extra) accu

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Gebruikersavatar
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 23:29
Locatie: Haren

do 01 mei, 2014 16:46

ronald schreef:
Wanneer de accu's (bijna) leeg zijn, stopt het omvormen dan?
Opladen gaat via een acculader die je in je kofferbak plaatst en een 230v. draadje eraan?
Is dit wel zo ? Behalve bij de PIP dan
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 17688
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19

do 01 mei, 2014 18:30

Je bedoeld het omvormen van de externe accu Willem?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 23:29
Locatie: Haren

do 01 mei, 2014 18:56

Arjan schreef:Je bedoeld het omvormen van de externe accu Willem?
Ik meende Arjan, dat de batterijen zorgvuldig geladen en ontladen dienen te worden. Ik dacht dat een batterij management systeem hierbij onontbeerlijk is. Als de externe batterij echt leeg is, valt er natuurlijk niets meer om te vormen. Voor zover als mijn kennis gaat, wordt er nogal wat eerder ingegrepen, om de levensduur acceptabel te houden.

Willem
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 17688
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19

do 01 mei, 2014 19:41

Inderdaad moeten de batterijen onderling mooi op spanning gehouden worden. Mijn tweede kit ging bij 20% rest uit, om de batterij niet te schaden.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
ronald
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 31 mar, 2009 0:17

vr 02 mei, 2014 11:21

Arjan schreef:Inderdaad moeten de batterijen onderling mooi op spanning gehouden worden. Mijn tweede kit ging bij 20% rest uit, om de batterij niet te schaden.
En deze "intelligentie" zit (zat?) in de omvormer?

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 17688
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19

vr 02 mei, 2014 11:32

Nee, daarvoor heb je een BMS (Battery management system).
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
ronald
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 31 mar, 2009 0:17

vr 02 mei, 2014 12:51

Oh oke, ik ben best geïnteresseerd in zoiets.

Wat is de range van 4 accu's / 100 ampere?

Gebruikersavatar
muurman
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 124
Lid geworden op: do 22 jun, 2017 21:27
Locatie: nieuw weerdinge
Auto: Auris Hybrid bwjr 2012

za 01 jul, 2017 8:38

Ben benieuwd naar de ervaringen nadat nu sommigen het een paar jaar hebben.

En kan er niet eventueel een 2de originele Toyota accu bij?

Tevens vraag ik me af kunnen we niet beter een hybride omtoveren naar een plugin door gewoon via stroomnet de aanwezige accu te laden. Ookal zou het minder voordeel geven. Omvormer/Lader kan denk stuk goedkoper en dus lage inverstering.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 17688
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19

za 01 jul, 2017 8:41

Daar is de HV-accu veel te klein voor.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart


Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast