How-To/ Yatour YTM06-TOY2 USB MP3 module

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Plaats reactie
SimonG
Lid
Lid

vr 04 mar, 2016 22:02

@poncho

Realiseer me zojuist dat jij een Prius 2 comfort hebt, ZONDER ingebouwde toyota cd wisselaar!

Als je ervoor kiest om een losse cd wisselaar aan te sluiten op je ingang van je comfort radio, kan dit ook een goede keuze zijn, mits je een cd wisselaar van een goed merk kiest: bijvoorbeeld van Pioneer of als je echt mooi spul wil: Alpine.
Een goede cd wisselaar heeft namelijk ook een goed loopwerk en een goede DAC chip, dus dan zou het verschil met een Yatour kleiner worden, hoeveel weet ik niet...

Besef overigens wel dat de versterker en de luidsprekers in je auto ook bepalend zijn voor de geluidskwaliteit. Ik heb de Prius 2 businees uitvoering et JBL speakers, de comfort heeft deze niet, dat maakt ook (veel!) uit...

Je zou daarom ook kunnen overwegen om een goede nieuwe AUTOradio/versterker te kunnen inbouwen, in plaats van de huidige toyota radio/versterker. Dan koop je gewoon een goede Pioneer of een Alpine.

En tegenwoordig heeft vrijwel elke autoradio een usb aansluiting waar je stickie insteekt om zo bijvoorbeeld MP3 te kunnen afspelen...

Maar deze optie is ook duurder dan een Yatour en bovendien kun je dan niet meer gebruik maken van de bediening aan het stuur of via het touchscreen, vermoed ik. Maar goed voor de geluidskwaliteit is dit misschien wel de beste optie (je koopt dan immers ook een nieuwe, betere versterker + afspeelmogelijkheid voor MP3 via usb en dit is precies wat de Yatour ook biedt, alleen dan aangesloten op de ingebouwde versterker van je Prius (of deze nu een cd wisselaar heeft of niet)).

Kijk hier eens zou ik zeggen: http://www.tuning-gids.nl/autoradio.htm en hier: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 1016309547
Prius 2 BE 2006 Barcelona red
Full LED

poncho
Lid
Lid

ma 07 mar, 2016 22:08

Bedankt voor de uitleg kardinaal Simonis.
Ga morgen de site ff bekijken
Ben weer een stuk wijzer geworden
Gr poncho

Rachid
Lid
Lid

di 07 jun, 2016 16:21

martijn1974 schreef:Met die AUX, kan je wat USB betreft niks.
Je kan een Yatour YTM06-TOY2 USB MP3 module inbouwen. Die sluit je aan op de achterzijde van je radio, en dan kan je in de module een USB stick stoppen.
Het grote voordeel hiervan is dat je je radio ook volledig via het stuur kan bedienen zoals je gewend bent.

mvg,
Martijn.
Beste Martijn,

Ik denk dat ik dezelfde auto als jij heb, qua uitvoering.
Nou wilde ik de Yatour bestellen bij Carinterface en de beste heer daar vertelde mij dat het niet compatibel zou zijn omdat ik navigatie heb.
Is dit een bekend iets?

P.s. ik weet niet of ik op de juiste manier reageer op de berichten.

martijn1974
Actief Lid
Actief Lid

do 14 jul, 2016 12:46

Sorry, beetje late reactie...druk druk druk...

De mijne heeft ook navigatie, dus dat zou niets uit moeten maken.
Het gaat er om of je een wisselaar aansluiting hebt achterop de unit.
Staat jou radio nummer hieronder er tussen, dan kan de Yatour er op aangesloten worden.

Afbeelding

mvg,
Martijn.
Volvo V40, 2.0T, 2003, Titanium grey metallic.
Mijn Prius dagboek.
Afbeelding

Kornfed
Lid
Lid

za 11 feb, 2017 16:22

Hallo,

Vandaag ook een Yatour aangesloten. Aansluiten was zo gebeurt maar het ding aan de praat krijgen is lastiger.
De radio zag in eerst instantie de Yatour niet dus ik kon niet schakelen naar cd player 2.
Nog een paar keer de stekker los gehaald op de Yatour en toen werkte het.
Alleen is nu het probleen dat als ik het contact uit zet en weer aan de Yatour weer niet zichtbaar is.
Stekker los halen en weer aansluiten en dan werkt het weer. Je moet dan wel weer naar cd2 en alles weer aanzetten.
Geen doen dus.
Iemand hier meer ervaring mee of is het ding gewoon niet goed?

jblokzijl
Lid
Lid

ma 13 mar, 2017 21:47

dan is ie niet in orde, het stekkertje of de Yatour zelf...
Toyota Prius Business Edition 2005 - Dark Red Mica Metallic

Plaats reactie

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie