Welke uitvoering spreekt u het meeste aan?

Stoelen, bekleding, kofferruimte, etc.

Welke uitvoering spreekt u het meeste aan?

Comfort (rij zelf een Comfort)
18
13%
Comfort (rij zelf een Tech)
1
1%
Comfort (rij zelf een Business)
3
2%
Tech (rij zelf een Comfort)
6
4%
Tech (rij zelf een Tech)
36
26%
Tech (rij zelf een Business)
1
1%
Business (rij zelf een Comfort)
4
3%
Business (rij zelf een Tech)
1
1%
Business (rij zelf een Business)
54
40%
Ik ben er nog niet uit / limited editie
12
9%

Totaal aantal stemmen: 136
Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: PIP

di 22 jan, 2008 0:09

Welke uitvoering spreekt u het meeste aan en welk rijdt u?
Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

LarryS

di 22 jan, 2008 8:30

Juggie (Dual Power) schreef:Welke uitvoering spreekt u het meeste aan en welk rijdt u?
Hey Juan,

wil je de populairiteit peilen? Vanwaar deze poll?

Willem

di 22 jan, 2008 10:08

LarryS schreef:... wil je de populairiteit peilen? Vanwaar deze poll?
Ach, toch altijd leuk als er iets te stemmen is??? :wink:
Al verwacht ik wel dat de meesten zullen stemmen op de uitvoering die ze zelf ook rijden...

Maar we zullen zien!

gr. Willem

thvdb

di 22 jan, 2008 18:45

Willem schreef:
LarryS schreef:... wil je de populairiteit peilen? Vanwaar deze poll?
Ach, toch altijd leuk als er iets te stemmen is??? :wink:
Al verwacht ik wel dat de meesten zullen stemmen op de uitvoering die ze zelf ook rijden...

Maar we zullen zien!

gr. Willem
Tjee, het is nog vroeg en nog niet zoveel stemmen, maar de Tech is blijkbaar wel populair :D

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur

di 22 jan, 2008 21:56

LarryS schreef:
Juggie (Dual Power) schreef:Welke uitvoering spreekt u het meeste aan en welk rijdt u?
Hey Juan,

wil je de populairiteit peilen? Vanwaar deze poll?
Tja waarom niet (nieuwsgierig he :D ) Hoe langer je er over na denkt hoe lastiger keuze zijn. Wellicht dat deze poll mogelijke kopers/leasers kunnen helpen met de keuze.

Achteraf heb ik geen spijt van mijn keuze voor de tech uitvoering maar ik ben nog steeds van mening dat een fabrikant altijd drie basis uitvoeringen moet hebben:
1.) basic uitvoering (kaal als een luis maar wel aan te kleden met alle opties)
2.) actie model (een basic uitvoering met alle meest gekozen opties voor uiteraard een aantrekkelijkere prijs)
3.) top uitvoering (alle opties eveneens voor een aantrekkelijkere prijs)

Mijn ultieme Prius was geweest de Business versie maar dan met achteruitrijcamera (IPA), leren bekleding (stoelverwarming) en zonder JBL installatie....Xeon verlichting (licht en regensensor) etc.....
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

Auris-Jacques

di 22 jan, 2008 23:27

Het is maar net waar je waarde aan hecht. Wij hebben bijvoorbeeld bewust gekozen voor de Comfort, omdat daar standaard toch al meer dan voldoende luxe op en aan zit.
De extra's op de Tech en Business zijn voor ons niet nodig, vooral als je ziet wat je dan meer betaalt voor o.a. het navigatie-systeem. Met een TomTom kun je je ook prima redden. We hebben bijvoorbeeld wel gekozen voor mistlampen voorin omdat we dat mooier vonden en daarbij ook nog praktisch is bij slecht zicht. De andere opties waren voor ons ook niet noodzakelijk. Mensen die misschien iets meer moeite hebben met inparkeren kiezen waarschijnlijk bewust voor de Tech-uitvoering, maar voor een ander is dat overbodige luxe.
Ieder zijn eigen smaak....en portemonnaie....

LarryS

wo 23 jan, 2008 8:37

Nee joh, je hebt gelijk. Het kan best verhelderend zijn. Ik zie sowieso al iets wat ik interessant vind namelijk een BE rijder die liever een Comfort zou hebben. Althans, die spreekt hem het meeste aan. Makes me wonder... :?:

Ik vond de keuze destijds niet zo moeilijk, als je alle gelijkwaardige opties naast elkaar wegstreept (bij TE en BE) hou je aan de BE zijde een cd wisselaar, JBL systeem en TMC over en bij de TE IPA. Het verschil was iets van 300 euro. Aangezien ik het allebei wilde ben ik gegaan voor het model dat ik het snelste kon rijden ivm de BPM aanpassing in juni 2006.
Het werd de BE en ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb gehad. De wisselaar is met 6 cd's ideaal, op elke cd 13 mp3 albums dus keuze genoeg zonder discen te wisselen of een losse mp3 speler in de armsteun. De TMC is in vreemde gebieden erg handig gebleken, zoals een keer op weg terug vanuit zuid-duitsland waar ik prima om 4 verschillende files ben geleid. Had ik een TE gehad was ik zeker de eerste weken 'trots' geweest dat mijn auto zichzelf kan parkeren maar na die tijd blijft een camera over die alleen handig is als je achteruit rijd. Laat dat nou net iets zijn dat ik bij elke rit maar 5 seconden doe en dan nog bij het inparkeren bij een overzichtelijk veldje...

Een Comfort wilde ik zeker niet. Veel mensen maken de denkfout dat het geld in de navigatie gaat zitten maar vergeten dan voor het gemak smart entry, handfree telefoon, mistlampen etc etc. Het meeste kan je los kopen en achteraf plaatsen maar dan heb je losse kabels of minder mooi geintegreerde apparatuur.
Maar, dit zijn mijn afwegingen... 1000 mensen 1000 meningen... :P

PV

do 24 jan, 2008 22:22

Iedere versie heeft zo wat. Ik heb uiteindelijk de BE genomen. Wat me positief mee is gevallen is de keyless (in een vorige auto werkte dat niet zo goed als deze), bluetooth (jammer dat ik m'n bestanden niet kan overzetten, maar verder perfect), integratie van het navigatie systeem. Ik ben nog aan het werken aan het spraaksysteem. Sommige commandos werken heel consistent, maar andere niet zo. Verder is het leer een goede keus gebleken.
Mindere aspecten is het JBL systeem. Ik kom van een 13 speaker Bose surround systeem en dat is toch wel ff een stukje beter in dynamiek en vooral lage tonen.
ik vind de Comfort en Tech editie zeker geen verkeerde keuzes.

Wat me tegen valt is het knoppen indrukken bij wegrijden: navigatie bevestigen op scherm (waarom niet gewoon twee keer de map toets, is veel veiliger), CC iedere keer weer aanzetten

RedAlert

vr 25 jan, 2008 14:00

Andere optie:

Buisiness (rijd zelf een Classic)

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 25 jan, 2008 16:55

RedAlert schreef:Andere optie:

Buisiness (rijd zelf een Classic)
Sorry de opties waren op (max 10) voor de Poll
De Classic blijft ook een ondergeschoven kindje :wink:

Je hebt wel een punt hoeveel Classic rijders zijn er inmiddels overgestapt naar de Prius II?

Mijn gevoel zegt weinig...
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

M_ieke

zo 27 jan, 2008 14:25

Ook ik kan niet stemmen, mijn keuze staat er dubbel niet in:) maar ik hou dan ook van "anders" :D

Mijn voorkeur: tech editie met business pakket. Heb zelf een Classic.

Ik wist niet dat dat bestond, maar ik heb pas een proefrit gemaakt in zo'n auto. Dus én de achteruitrijcamera én navigatie. Dat wil ik wel. Het automatische parkeersysteem hoef ik niet, maar de camera lijkt me ideaal.

Als het tech óf business is dan kies ik de tech, ook weer vanwege de camera en navigatie kan je anders oplossen.

thvdb

zo 27 jan, 2008 16:22

M_ieke schreef:Ook ik kan niet stemmen, mijn keuze staat er dubbel niet in:) maar ik hou dan ook van "anders" :D

Mijn voorkeur: tech editie met business pakket. Heb zelf een Classic.

Ik wist niet dat dat bestond, maar ik heb pas een proefrit gemaakt in zo'n auto. Dus én de achteruitrijcamera én navigatie. Dat wil ik wel. Het automatische parkeersysteem hoef ik niet, maar de camera lijkt me ideaal.

Als het tech óf business is dan kies ik de tech, ook weer vanwege de camera en navigatie kan je anders oplossen.
Dag Mieke,
Als je Tech kiest vanwege de camera, dan hoef je navigatie niet anders op te lossen, want dat zit er gewoon standaard in
groetjes
Matthijs

M_ieke

zo 27 jan, 2008 21:54

Vergis ik me dan?
In het begin was het toch zo dat het technisch niet mogelijk was om én navigatie én camera op het scherm aan te sluiten?
In mijn beleving hadden de eerste tech's juist geen navigatie. Wat heel vreemd was voor een auto met allerlei nieuwe snufjes.

Maar voorlopig blijf ik bij de oude vertrouwde Classic. Het prijsverschil is me toch nog te groot.

jvromans
Actief Lid
Actief Lid

ma 28 jan, 2008 10:22

Mijn Tech (medio 2007) heeft camera en navigatie.
2007 HSD Tech Ultra Silver 53-XD-SR met Forum sticker

jan_schip

ma 28 jan, 2008 16:30

M_ieke schreef:Vergis ik me dan?
In het begin was het toch zo dat het technisch niet mogelijk was om én navigatie én camera op het scherm aan te sluiten?
In mijn beleving hadden de eerste tech's juist geen navigatie. Wat heel vreemd was voor een auto met allerlei nieuwe snufjes.

Maar voorlopig blijf ik bij de oude vertrouwde Classic. Het prijsverschil is me toch nog te groot.

Ook mijn Tech heeft standaard de navigatie en parkeercamera. :P

Alleen kan er geen TMC op de navigatie :cry:

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Interieur”

• Informatie