geen lucht uit ventilatie rooster

Stoelen, bekleding, kofferruimte, etc.
Gesloten
tessen

zo 24 jul, 2011 12:33

Het viel mij op dat er geen lucht uit mijn ventilatie rooster komt aan de midden voorkant.
Uit alle gaten komt lucht als ik het systeem aanzet dus ook voorkant aan de zijkanten wel, maar juist in het midden waar je graag koude lucht in deze bloedhete zomer :D wilt hebben op je gezicht komt niets uit. In mijn vorige auto was dit gewoon een tunnelgangetje die aangeblazen werd door 1 fan en je kon de tunnel open en dicht zetten. Hoe werkt dit in de prius, ik neem eigenlijk aan hetzelfde.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

zo 24 jul, 2011 12:56

Ik neem aan dat je dit getest hebt met de ventilatie op de stand "pijltje recht in je gezicht" en met de schuif onder het roostertje in de geopende stand?

Just checking...
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

tessen

zo 24 jul, 2011 17:35

ja klopt inderdaad, dan komt er dus niets uit.

tessen

wo 27 jul, 2011 19:24

Is het mogelijk dat de vorige eigenaar iets in het systeem heeft veranderd waardoor mijn voorste ventilatie niet werkt?

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 27 jul, 2011 19:26

Misschien zit er een klep die niet meer opengaat achter de middelste uitstroomopening?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 261.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

tessen

do 28 jul, 2011 12:47

Als je het smalle console bedoelt die je er aan de rechtkant zo tussenuit kan trekken is dit niet het geval dat had ik al bekeken. Of bedoel je een andere klep ?
Zekering ? of moet dan de hele blaasunit niet meer werken.

TuuT

do 28 jul, 2011 17:22

Dan werkt de unit niet meer.

Heb ooit zon dingen gebouwd. Het is meestal een blaasunit met ventilators, met daarop een leiding. Die wordt dan gesplitst en via kleppen regel je waar de lucht naartoe gaat. Bij de prius zal zon klepje elektrsch aan gestuurd worden. Dus of een klep zit vast of hij krijgt geen commando.

tessen

do 28 jul, 2011 19:44

kan ik daar zelf bij komen die klep?

tessen

ma 08 aug, 2011 11:28

Heeft iemand nog een idee? De toyota dealer wist het ook niet zo maar wilde er wel naar kijken. Dan snap ik maar misschien kan ik het zelf oplossen.
Is er vanaf de motor kant nog bij de komen misschien iets met een trekveer?

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Interieur”

• Informatie