Rammeld dashbordkastje

Stoelen, bekleding, kofferruimte, etc.
Gesloten
Maxel

zo 23 okt, 2011 10:29

Al langere tijd rammeld het onderste dashbordkastje. Ik word er helemaal gek van. De dealer heeft hem een keer vastgezet en toe was het weg, maar helaas niet voor lang. Na een paar dagen begon het weer.... Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een oplossing? Ik zie namelijk nergens schroefjes zitten en eerlijk gezegd durf ik het dashbord niet zelf uit te bouwen (mijn ervaring is dat er daarna nog veel meer rammelt en kraakt).

Alvast bedankt voor de tips!

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 23 okt, 2011 10:55

Welkom op het forum :wink:

Het onderste gedeelte wordt altijd verwijderd, als het interieurfilter wordt vervangen. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken, en zit het klepje niet helemaal vast. In het instructieboekje staat heel mooi beschreven , hoe je dit gedeelte los kan halen, om het interieurfilter te vervangen. Er zit een zuigertje, dat waarschijnlijk niet goed bevestigd is. Is trouwens heel makkelijk zelf te doen.

Succes! :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Maxel

zo 23 okt, 2011 14:05

Thanks Arjan. Even het boekje erbij pakken en dan ga ik maar eens aan de slag.

Martinbandt
Lid
Lid

zo 23 okt, 2011 21:57

Ik vrees dat het zuigertje na een aantal maal het kastje geopend te hebben weer losgaat. Ik had zelfde euvel met klep van rav4. Probleem is dat het uiteinde van de bevestiging te ruim is. Oplossing is om tussen de inkeping van het palletje dat in het ringetje moet, iets van rubber te plaatsen zodat deze beter klemt. Ik heb er een stukje antislip rubber tussengedaan. Probleem was weg. Het palletje zit aan de klep, dis is niet zomaar te vervangen. (ik hoop dat je het begrijpt...palletjes, inkepingen :x )
Rav 4 hybrid Dynamic

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Interieur”

• Informatie