automatische vergrendeling

Stoelen, bekleding, kofferruimte, etc.
Tom

do 20 feb, 2014 15:20

Te veel hufters op de weg
Dat is zeker een reëlere kans dan carjacking.. Bij mij is al eens de deur geprobeerd los te trekken na een 'aanvaring op de weg'. Iemand die ik ken zag in zijn spiegel een Mercedes met hoge snelheid aankomen, en wilde naar rechts gaan om hem voorbij te laten. (bebouwde kom..) Die kerel had er dus al rechts voorbij willen vliegen, moest remmen en werd kwaad. Bij het verkeerslicht stapte 'de jongen van het kamp' uit, trok de deur bij mijn kennis open en reed na een paar rake klappen in het gezicht weer weg. Omstanders genoeg, niemand die iets deed. Omdat mijn kennis de gordel droeg kon hij zich ten eerste niet fatsoenlijk verweren en ten tweede er niet snel genoeg achteraan. Hij zat op dat moment niet in zijn eigen auto, maar dus in eentje zonder automatische vergrendeling.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 21 feb, 2014 11:36

In onze X5 kun je dit instellen en heb ik dit ook.
Maar het is volgens mij geen simpel modulletje om alles goed te regelen.
De aut. bev gaat er af bij : 2x trekken aan de deurhendel, activeren airbag, bij te water gaan, etc.
Ook heb ik knop in de middenconsole om alle deuren zelf te ontgrendelen.
het zal niet goedkoop zijn.
PIP aug 2012 executive arctic blue

Tom

vr 21 feb, 2014 12:21

In de Clio hier is het ook gewoon in het menu in te stellen.. Bij de deur openen gaat het er vanzelf weer vanaf. Dat vind ik ook het rare aan de prius, je moet hem zelf op slot maken maar als bestuurder kun je door aan de deuropener te trekken gewoon uitstappen. De rest van de inzittenden blijven echter wel 'gevangen'.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 21 feb, 2014 13:35

Tom schreef:In de Clio hier is het ook gewoon in het menu in te stellen.. Bij de deur openen gaat het er vanzelf weer vanaf. Dat vind ik ook het rare aan de prius, je moet hem zelf op slot maken maar als bestuurder kun je door aan de deuropener te trekken gewoon uitstappen. De rest van de inzittenden blijven echter wel 'gevangen'.
Toen ik de Yaris kocht zat er een scala aan instellingsmogelijkheden (o.a. deuren). Na de navigatie/systeem update waren vrijwel alle mogelijkheden verdwenen. Versie afhankelijk blijkbaar.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

vr 28 feb, 2014 18:14

Ook in de VS zat het er niet op, tenminste niet bij de huur prius die ik mee had.
Overigens is de blokkering van de navigatie bij rijdend voertuig na een verse DVD opgelost, de originele had het nog wel, de laatste van een week of wat geleden niet meer.
In de TIS software op je laptop kun je wel wat doen, ook nieuwe software in de computer schieten, maar waar haal je die?
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Tom

vr 28 feb, 2014 18:16

In de VS versie is het in te stellen via het menu.. (p3)

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

do 01 mei, 2014 20:05

Ga ik dat volgende week eens bekijken, tenmiste als mijn collega het weer accepteerd dat we door californie rijden met een Prius ;)
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

dutchtrafficconsult

do 01 mei, 2014 21:19

Mijn vrouw maakte vandaag mee, dat een automobilist onwel werd, terwijl de auto (al dan niet automatisch) vergrendeld was. Om bij de man te komen moest een ruit van buitenaf worden ingeslagen. Behalve dat hiermee (kostbare) tijd verloren kan gaan, geeft dat vooral aanleiding tot wat (extra) paniek. De persoon in kwestie heeft het niet overleefd. Je kunt je afvragen of het vergrendeld zijn van de auto direct de overlevingskans heeft beïnvloed, maar toch. Beïnvloedt een dergelijk voorval jouw keuze om de automatische vergrendeling bij wegrijden aan of uit te zetten?

Je kunt je met recht afvragen welk risico groter is: een gejatte laptop voor een verkeerslicht of bovenstaand.

Groet, Alex

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 mei, 2014 8:15

dutchtrafficconsult schreef:Je kunt je met recht afvragen welk risico groter is: een gejatte laptop voor een verkeerslicht of bovenstaand.
Groet, Alex
Vergelijkingen gaan altijd fout en het antwoord op dergelijke vragen (die met veel variatie kunnen worden opgebouwd) is afhankelijk van de situatie en de kans van optreden.

Het is allemaal erg theoretisch.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 02 mei, 2014 9:50

Nee, beïnvloed mijn keus niet. Auto gaat op slot!
PIP aug 2012 executive arctic blue

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 mei, 2014 16:57

Een maand geleden is er nog een moeder met 2 kinderen uit een auto gehaald in Groningen, toen die onder water ging.
Ik vermoed dat degene die de mensen uit de auto viste, blij was dat de deuren los waren...
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris Touring-Dyn. zwart

vr 02 mei, 2014 19:25

TWMW schreef:Een maand geleden is er nog een moeder met 2 kinderen uit een auto gehaald in Groningen, toen die onder water ging.
Ik vermoed dat degene die de mensen uit de auto viste, blij was dat de deuren los waren...
Maar dezelfde blijdschap was er ook geweest als de auto niet te water was geraakt en een boze meneer haar uit de auto wilde halen om haar te verkrachten.
...blij dat de deuren op slot waren.
Elk voordeel hep se nadeel...

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides Afbeelding

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 mei, 2014 19:33

frafie55 schreef: Elk voordeel hep se nadeel...
Frans
+10

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 14 mei, 2014 22:53

nessio schreef:Nee, beïnvloed mijn keus niet. Auto gaat op slot!
Mijn vorige auto, een C4, deed het vanzelf. Ach, al die jaren dat ie op slot was niet één poging gehad tot inbraak tijdens het rijden. Maar om nu elke keer handmatig de auto op slot te doen dat gaat me te ver. En ik vergeet het weer, en dan sta je buiten je best te doen om de achterdeuren voor de kinderen open te doen (die staan immers op het kinderslot) en dan mag je weer naar naar binnen. Zucht...
Moet je dan weer eerst je auto starten om de deuren te ontgrendelen?
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

do 15 mei, 2014 7:48

Dit soort beveiliging werkt i.h.a. pas als de auto enige snelheid heeft gekregen en kan of via een knop of via deurhandle bestuurder op elk moment (tijdelijk) ongedaan gemaakt worden.

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Interieur”

• Informatie