Blokkerende achtergordel - oplossing

Stoelen, bekleding, kofferruimte, etc.
Gesloten
Albert
Lid
Lid

do 17 jul, 2014 15:24

Passagiers achterin klagen regelmatig dat ze door de gordel "opgegeten" worden. Oorzaak is dat deze gordel niet meer wil uitrollen nadat hij te ver uitgetrokken is. Ik denk een beveiliging tegen te ver uittrekken, die je dwingt om de gordel eerst weer helemaal op te spoelen voordat je hem weer kunt gebruiken.

Vrij eenvoudig te verhelpen. Verwijder de zijbekleding van de kofferruimte: een schroef, een boutje en wat gepast geweld. Nu zie je de gordelautomaat zitten. Niet losschroeven, maar het transparante afdekkapje loswippen (eerst de 3 plastic pinnetjes lostikken). Op de foto zie je rechtsonder een palletje zitten met een gebogen veertje: de beveiliging tegen te ver afrollen. Ik heb het palletje laten zitten maar het veertje losgekoppeld: eventueel later eenvoudig weer te herstellen.

Afbeelding

Het opeten van achterpassagiers is hiermee voorbij, terwijl de functionaliteit van de gordel (veiligheid!) onveranderd is.
CT200h 2012 Luxury Line wit

chr
Actief Lid
Actief Lid

do 17 jul, 2014 17:53

Goeie tip!

Overigens is dit een functionaliteit speciaal bedoeld voor het vastzetten van kinderzitjes. Hiermee kun je ze strak vastzetten en kunnen ze niet meer losser gaan zitten/verschuiven.
Prius III, 2009 Afbeelding

Albert
Lid
Lid

do 17 jul, 2014 18:07

Aha, dat verklaart een hoop.
Ik merk dat passagiers de gordel eerst een enorm stuk uittrekken alvorens hem in te klikken, en dan gaat het fout.

ginrin
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 21 jul, 2014 23:09

Herkenbaar! Hoewel ik een P3 heb. Ik had laatst een vrij zware dame achterin, waardoor de gordel wel ver uitgerold moést worden. die klaagde inderdaad over het feit dat de gordel geen millimeter meegaf. Nu snap ik waarom.

thnx,

Joop

Albert
Lid
Lid

di 22 jul, 2014 8:49

ginrin schreef:Ik had laatst een vrij zware dame achterin, waardoor de gordel wel ver uitgerold moést worden. die klaagde inderdaad over het feit dat de gordel geen millimeter meegaf.
Laat ik mijn dame de door jou gesuggereerde oorzaak maar niet vertellen :D :D :D

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Interieur”

• Informatie