kelajak

Hier vindt u gebruikers ervaringen in de vorm van een Blog en/of een Review m.b.t. de Toyota Hybride modellen. Ieder lid kan hier zijn ervaringen publiceren.
Gebruikersavatar
tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma 06 aug, 2012 16:43
Locatie: Winterswijk

wo 21 dec, 2016 13:53

Haha, ook op de aaifoon kun je deze app gebruiken hoor ;-)
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 312
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 21 dec, 2016 14:16

Ton,

I beg to differ

Afbeelding
maar dit heeft meer te maken met het feit dat we hier nog volstrekt gelukkig zijn met een 4S - iOS9.3.5 terwijl voor deze app de 5S als minimum requirement te boek staat :ugeek:
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+17K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech


Afbeelding

Gebruikersavatar
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 4317
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 23:30
Locatie: Workum
Auto: Toyota PIP / BMW 2at

wo 21 dec, 2016 17:29

Vreemd op aaifoon 5s en 5se net gedownload werkt prima.
Dank Ton
PPI aug 2012 executive arctic blue

Gebruikersavatar
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 2024
Lid geworden op: za 13 jun, 2009 23:29
Locatie: Haren

wo 21 dec, 2016 17:51

Inderdaad, op de 4S lukt het niet. Op zich niet zo erg, omdat ik mijn Ipad veel vaker gebruik, maar helaas lijkt de App Store de app niet eens te kennen op dit tablet
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 312
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 18 jan, 2017 17:13

Full moon

We zijn inmiddels een maandje / 2K km verder: tijd voor een update.

Om het het rechtzetten van onze aiphoon kiekjes te beginnen: kwam er een week of wat geleden achter dat met de komst van iOS 9.3.5. je de kiekjes in de standaard 'Foto's' app net zo recht of, zo je wil, scheef kan opslaan als je zelf leuk vind.

Wat valt er verder te tikken :?:
Nog geen onvertogen woord is er gevallen, wel 1x een vorm van lichtelijke twijfel.
Het waarschuwingslichtje voor open deuren bleef branden, hoe goed ik ook de 5 deuren ook dicht deed. Kreeg onderweg naar m'n werk al visioenen van breukjes in kabelbomen en hemelende accu's.
Maar na aankomst bij m'n broodheer bleek de oorzaak wel erg down to earth.
De lederen riem van m'n schoudertas (schuilpaats voor laptop en wat dies meer zij) zat onder de vijfde deur gevangen terwijl deze deur wel in het slot viel.
De schakelaar in de deurpost werd klaarblijkelijk net onvoldoende ingedrukt om 'kontakt' te maken ten teken dat de vijfde deur dicht was.

Zoals verwacht schiet het verbruik bij de huidige winterse omstandigheden relatief gezien omhoog. We zitten in 2017 nu op 5,56 l/100 km (1.125 km).
Beste 'investering' welke we de afgelopen maand hebben gedaan is de aanschaf van een dunne autohoes.
Ondanks dat kelajak buiten moet slapen hebben nu vorst / ijzel / sneeuw geen grip meer op haar ruiten en kunnen we 's ochtends zonder het anders gebruikelijke ritueel van ruiten schoonmaken binnen no time vertrekken. We vonden haar bij een van de 2 duitse grootgrutters in onze omgeving. Waar we haar voor niet minder dan 5 euro konden vrijkopen.
Er waren wel wat McGiver achtige aanpassingen nodig maar nu blijft ze, ongeacht weer of wind, netjes op haar plaats.

Voor de rest is kelajak eigenlijk net zo saai als ons elfje van jaren terug.
Je raakt er gewoon aan: regelmatig vloeistoffen en bandenspanning controleren, er voor zorgen dat je niet zonder benzine en ruitenwisser vloeistof komt te staan, regulier onderhoud (laten) uitvoeren en wanneer er weer een vorstperiode achter de rug is: een uitgebreide schoonmaakbeurt.
Voor de rest heb je er eigenlijk geen omkijken naar. 
Zo zou eigenlijk iedere personenauto moeten zijn :idea:

Afbeelding
Onderweg zijn met een volle maan hoog boven de horizon in een verder heldere hemel heeft altijd iets speciaals. 12 januari j.l. even voor 06:00 uur op de A2 ri. EHV
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+17K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech


Afbeelding

Gebruikersavatar
levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 312
Lid geworden op: di 06 sep, 2016 16:21
Locatie: Tungelder

wo 03 mei, 2017 17:05

Wat is wijsheid

we zijn inmiddels een grote 3 maanden verder en de grote vraag is natuurlijk:
hebben al deze dagen op de weg ons tot nieuwe inzichten gebracht?

Jazeker wel, het zou bijvoorbeeld zo maar kunnen zijn dat dit de laatste personenauto is welke we in ons mobiele bestaan aangeschaft hebben.
Met de kennis van nu mag ik nog een 5 ½ jaar aan het arbeidsproces deelnemen. Wanneer gedurende deze periode de omstandigheden niet wijzigen betekent dat dat er gedurende deze periode een 132K km afgelegd gaat worden.
Dan staat de teller dus op een 346K km, hierna zal daar per jaar een 9K km aan toegevoegd worden. Hierdoor staat er medio 2040 een 500K km op de klokken, iets wat onze Kelajak makkelijk aankan.
Zelf bereik ik in dat jaar, deo volente, de gezegende leeftijd van 85. En of we met die leeftijd nog aan een andere vierwieler willen beginnen is nog maar zeer de vraag.
Tot het zover is koesteren we onze klassieker in de dop en zien we dan wel hoe de vlag er voorhangt.

Een ander inzicht is, helaas, wederom bevestigd. Op bedrijfsparkeerplaatsen moet je het niet van je collega's hebben. Het viel me op een slechte middag, voor het instappen, op dat er op de achterbumper rechts achter wat lichte schaafsporen zaten en het kunststof in de hoek wat gescheurd was. Uiteraard ontbrak het schuldbewuste papiertje onder de ruitenwisser en CCTV beelden brachten helaas ook geen uitsluitsel over de dader(es).
Met secondenlijm het scheurtje gedicht en nu is het wachten op warmere rijden voor het betere schuur- en bijtip werk.

Kwa onderhoud zijn we ook weer helemaal bij de les.
Het was op 2 mei j.l. de eerste onderhoudsbeurt na aanschaf. Aangezien Heerlen toch wat uit de buurt is en bij onze plaatselijke Toyo dealert die beroemde klik geheel en al ontbrak zijn we voor het onderhoud bij de vakgarage in Nederweert-Eind (ex Nissan dealer, dus meer dan bekend met EV's en hybrides) uitgekomen.
En dan is het toch altijd even spannend: is onze Kelajak een citroen of een knol?
Nu kregen we als vervangend vervoer een C4 Cactus van het merk met die dubbele chevron mee, dus dat was al een voorteken.
Onze kelajak is overduidelijk een citroen. De technische conditie, inclusief die van de beide accu's, is goed. De grote beurt gaf, buiten de standaard zaken, dus geen vervelende verrassingen en aansluitend kwam ze met vlag en wimpel door de APK.
We hebben, als extra, wel gevraagd om de transmissie olie en de inverter koelstof te controleren. Hadden het bij het goede eind: beiden waren aan vervanging toe.
Bij de volgende beurt zal de remmerij achter vervangen worden, was nu niet nodig.

Afbeelding
170429 in Budel voor de deur bij de lokale, zelf slachtende, slager.
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+17K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech


Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexander
Lid
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 06 sep, 2015 19:04

zo 11 jun, 2017 10:22

Heerlijk om die blogs te lezen!
Sommige mensen hebben een horloge, ik heb de tijd....
---------------------------------------------------------------------
Toyota Auris Executive FH2 Avant Garde Bronze

Plaats reactie

Terug naar “Reviews en Blogs”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast