Eerste indrukken Prius

Hier vindt u gebruikers ervaringen in de vorm van een Blog en/of een Review m.b.t. de Toyota Hybride modellen. Ieder lid kan hier zijn ervaringen publiceren.
Gesloten
johan van Loon

vr 20 jun, 2008 23:03

We hebben onze Prius inmiddels bijna 14 dagen en we (mijn vrouw en ik) hebben er inmiddels ongeveer 1200 km heerlijke kilometers mee gereden. We hebben er nog geen seconde spijt van gehad, dat we de Prius hebben gekozen. Het rijcomfort, benzineverbruik en de stilte tijdens het rijden zijn de grootste pluspunten. Het benzineverbruik gedurende de eerste kilometers ligt tussen 5,3 en 5,1 l/100km (gemiddeld rond de 1 op 19). Een vriend van mij had gekozen voor de Honda Civic Hibrid en heeft met moeite 1 op 17 gehaald, en zit meestal rond de 1 op 15. Het komt overeen met de meldingen op internet, dat de Prius toch zuiniger is dan de Honda. Natuurlijk spelen rijgedrag en afstanden ook een rol. De traploze automaat werkt voortreffelijk, en geeft je het gevoel dat heel rustig wordt gereden, terwijl je bij het optrekken toch behoorlijk snel accellereert. Vanwege problemen met onze gsm met de ingebouwde Blue Tooth carkit hebben we 1 dag een Auris met automaat gereden. Het verschil met deze "automaten" is enorm de Auris schokt en houdt in tijdens op en terugschakelen. De Prius wint op alle vlakken, ook de achterruimte voor de passagiers is veel ruimer.

Kortom we zijn blij dat we voor de Prius hebben gekozen! :lol:

Toyota Place

vr 01 apr, 2011 8:38

Ik ben ook een nieuwe eigenaar van 2008 Pruis. En haar geweldigeervaring om deze auto te rijden. Zelfs 3 maanden zijn verstrekentijdens het rijden van deze auto, maar zelfs nu als ik rijden voel ik meerg opgewonden en vrolijk.

thewizard

vr 01 apr, 2011 9:02

johan van Loon schreef:We hebben onze Prius inmiddels bijna 14 dagen en we (mijn vrouw en ik) hebben er inmiddels ongeveer 1200 km heerlijke kilometers mee gereden. We hebben er nog geen seconde spijt van gehad, dat we de Prius hebben gekozen. Het rijcomfort, benzineverbruik en de stilte tijdens het rijden zijn de grootste pluspunten. Het benzineverbruik gedurende de eerste kilometers ligt tussen 5,3 en 5,1 l/100km (gemiddeld rond de 1 op 19). Een vriend van mij had gekozen voor de Honda Civic Hibrid en heeft met moeite 1 op 17 gehaald, en zit meestal rond de 1 op 15. Het komt overeen met de meldingen op internet, dat de Prius toch zuiniger is dan de Honda. Natuurlijk spelen rijgedrag en afstanden ook een rol. De traploze automaat werkt voortreffelijk, en geeft je het gevoel dat heel rustig wordt gereden, terwijl je bij het optrekken toch behoorlijk snel accellereert. Vanwege problemen met onze gsm met de ingebouwde Blue Tooth carkit hebben we 1 dag een Auris met automaat gereden. Het verschil met deze "automaten" is enorm de Auris schokt en houdt in tijdens op en terugschakelen. De Prius wint op alle vlakken, ook de achterruimte voor de passagiers is veel ruimer.

Kortom we zijn blij dat we voor de Prius hebben gekozen! :lol:
Ik denk dat de Auris een normale automaat was, geen hybride. De automaat in de Prius is geen automaat (een automaat heeft vaste versnellingen), het is een E-CVT. Zie www.john2211.nl voor meer info. De CVT in de Auris Hybride is exact gelijk aan de Prius, qua rijden zit daar geen verschil in.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

vr 01 apr, 2011 10:59

Kan wel kloppen. In de tijd dat Johan dat bericht schreef, was de Auris alleen maar leverbaar met een MMT-automaat. Dat is het slechtste van twee werelden: Een getrapte versnellingsbak, compleet met droge koppeling, bediend door een robot die geen idee van de rijomstandigheden heeft. Dan kun je nog beter een traditionele automaat met een vloeistofkoppeling hebben, dat schakelt tenminste nog een beetje soepel zonder de aandrijfkracht van de lijn te halen.
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

thewizard

vr 01 apr, 2011 13:41

Oh, had niet naar de datum gekeken :oops:, ik dacht dat het een nieuwe post was...

Gesloten

Terug naar “Reviews en Blogs”

• Informatie