Prius in onderhoud: Auris als leenauto

Hier vindt u gebruikers ervaringen in de vorm van een Blog en/of een Review m.b.t. de Toyota Hybride modellen. Ieder lid kan hier zijn ervaringen publiceren.
Auris-Jacques

vr 07 jan, 2011 23:15

Morgoth schreef:Bedankt allemaal voor de reakties.
De motor die er in lag was geen hybride en geen diesel. Gewoon een benzine, welke weet ik niet. Ik heb daarom dus ook helemaal niets gezegd over acceleraties, motorgeluid, verbruik en andere dingen die motor gerelateerd zijn. Ook was het niet de bedoeling om een serieus vergelijk te maken.
Waarom is iedereen zo snel op z'n teentjes getrapt als er eens iets minder positiefs over hun auto wordt gezegd? Ik heb gewoon geschreven hoe ik hem vond t.o.v. mijn Prius. Meer niet. Als ik een Aygo had meegehad had ik hierover ook een review geschreven. Was ook geen serieus vergelijk geweest. Wat maakt dat nou uit?
het gaat er alleen om dat je in een gewone Auris hebt gereden en niet in een Auris Hybride. De verschillen tussen een normale Auris en een Auris Hybride zijn zo groot dat jouw vergelijk van de Prius t.o.v. de gewone Auris totaal geen zin heeft. Je kunt geen appels met peren vergelijken dus het was inderdaad handig geweest als je even vermeld had dat het om een gewone Auris ging.
Iedereen mag zijn eigen mening hebben, daar heb ik totaal geen probleem mee. Maar bij een vergelijk moet het wel om vergelijkbare wagens gaan en dat was hier niet het geval.

priusmobiel

za 08 jan, 2011 19:18

Morgoth schreef: Was ook geen serieus vergelijk geweest. Wat maakt dat nou uit?
eigenlijk vind ik dat dat wel wat uitmaakt, de bedoeling is toch dat we hier min of meer serieus reageren en posten :wink:

Wouter W
Lid
Lid

zo 09 jan, 2011 15:01

Helemaal mee eens Auris Jacques :lol: !
Ook ik had de indruk dat er een Auris Hybride met een Prius 3 vergeleken werd !
3 jaar Prius 3 Aspiration , 1.1/2 jaar Yaris HSD Dynamic , 3.5 jaar Auris HSD Touring Sports Executive
Vanaf Augustus 2017 Auris HSD Executive Hatchback .
+ Flyer U 7.70 High Speed max 45 km/h.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 jan, 2011 10:17

priusmobiel schreef:eigenlijk vind ik dat dat wel wat uitmaakt, de bedoeling is toch dat we hier min of meer serieus reageren en posten :wink:
Wat een gezeik. Hoezo geen serieuze posting? Ben nog nooit zo serieus geweest.
Speciaal voor jullie heb ik afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Auris Hybride. Mijn Pa heeft (had) er interesse in. En wat denk je? Het ding rijdt precies het zelfde als een Auris op benzine. Geen verschil. Alleen is het motorkarakter natuurlijk heel anders dan bij een schakelauto. Vandaar dat ik daar in mijn review ook helemaal niet over gesproken heb.
Ik heb persoonlijk geconstateerd dat ook een Auris Hybrid stugger is gedempt dan een Prius, dat het interieur en het dashboard van een Auris Hybrid zo goed als het zelfde is als die van een benzine (dus veel hard plastic), dat ik de stoelen van een Auris Hybrid net zo onprettig vind zitten als die van een Auris benzine en dat de kofferbak van een Auris Hybrid zelfs nog kleiner is dan die van een Auris benzine.
Verder zijn de gebruikte materialen absoluut mooier dan die van de Prius, is de auto minder blikkerig dan een Prius, is de auto een stuk minder opvallend dan een Prius (sommigen zouden hem saai kunnen noemen) en draag je met de Auris veel minder een statement uit dan met de Prius.
Zo, serieuzer ga ik niet worden. :evil:
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Auris-Jacques

ma 10 jan, 2011 20:07

Morgoth schreef:
priusmobiel schreef:eigenlijk vind ik dat dat wel wat uitmaakt, de bedoeling is toch dat we hier min of meer serieus reageren en posten :wink:
Wat een gezeik. Hoezo geen serieuze posting? Ben nog nooit zo serieus geweest.
Speciaal voor jullie heb ik afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Auris Hybride. Mijn Pa heeft (had) er interesse in. En wat denk je? Het ding rijdt precies het zelfde als een Auris op benzine. Geen verschil. Alleen is het motorkarakter natuurlijk heel anders dan bij een schakelauto. Vandaar dat ik daar in mijn review ook helemaal niet over gesproken heb.
Ik heb persoonlijk geconstateerd dat ook een Auris Hybrid stugger is gedempt dan een Prius, dat het interieur en het dashboard van een Auris Hybrid zo goed als het zelfde is als die van een benzine (dus veel hard plastic), dat ik de stoelen van een Auris Hybrid net zo onprettig vind zitten als die van een Auris benzine en dat de kofferbak van een Auris Hybrid zelfs nog kleiner is dan die van een Auris benzine.
Verder zijn de gebruikte materialen absoluut mooier dan die van de Prius, is de auto minder blikkerig dan een Prius, is de auto een stuk minder opvallend dan een Prius (sommigen zouden hem saai kunnen noemen) en draag je met de Auris veel minder een statement uit dan met de Prius.
Zo, serieuzer ga ik niet worden. :evil:
AMEN :shock:

priusmobiel

ma 10 jan, 2011 20:48

Auris-Jacques schreef:AMEN :shock:
inderdaad, een wijs woord en zand er over (dikke laag) :shock:

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

ma 10 jan, 2011 21:33

Maar wat rijdt nou beter, een Auris Normaal of een Auris Full Hybrid? :mrgreen:
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

di 11 jan, 2011 7:53

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Allebei even beroerd :nose:

De Hybrid rijdt beter. Is namelijk een automaat en voelt (is?) sneller.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

bandiet

di 11 jan, 2011 15:08

Morgoth schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Allebei even beroerd :nose:

De Hybrid rijdt beter. Is namelijk een automaat en voelt (is?) sneller.
IS sneller. Alleen een Prius is sneller door het lagere gewicht (tenminste de P3 comfort ivt Auris HSD Aspiration)

Gr. Diederik

Gesloten

Terug naar “Reviews en Blogs”

• Informatie