Toyota Auris/Corolla 2019

Alles over de Corolla Hybrid dat niet in de andere subfora past. (Berichten m.b.t. Pré-release informatie en discussies kunnen hier ook geplaatst worden)
CeHaEr
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Hybrid

ma 22 okt, 2018 19:55

Flippers aan het stuur op een hybrid?

toyota-corolla-2019-gallery-11-full_tcm-22-1478777.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

ma 22 okt, 2018 21:07

In de nieuwere typen Lexus hybriden al jarenlang gemeengoed. Erg mal inderdaad. Zit je met je CVT tóch weer overbrengverhoudingen te simuleren.

Bij de Lexi is het gedaan om een eenheid te creëren denk ik. Welk type IS of GS of LS je ook rijdt, de bediening inclusief transmissie is steeds hetzelfde.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

ma 22 okt, 2018 21:14

Ontzettend mooie kar die nieuwe Corolla.

Een heel eind verwijderd van mijn eerste lease-auto, de Corolla sedan E80 uit 1984 ... :mrgreen: https://www.google.nl/search?biw=1094&b ... -06rXBe-6w

Ik ruilde daar mijn eerste eigen auto op in: een Mitsubishi Galant Sigma uit 1978. Met die Mits lieten de Japanners zien dat een auto tegelijk betrouwbaar én mooi kon zijn.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus CT200h LL (II: 2014)

ma 22 okt, 2018 21:48

Maar die flippers hoef je toch niet te gebruiken, neem ik aan? Je kunt ervoor kiezen om ze te gebruiken of dat je de cvt zelf het 'schakel'werk laat doen?
juni 2012 - feb 2018: Yaris HSD Aspiration 2012 Afbeelding Afbeelding

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

ma 22 okt, 2018 21:59

In een hybride wordt er fysiek niet geschakeld, dus flippers hebben hier geen enkele zin.
Ook de nieuwe hybride aandrijving met 2 ltr ICE heeft nog steeds de planetenwielkoppeling.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=VGfxTRYI1YQ

In de 1.2 turbo uitvoeringen met CVT kan er wel fysiek geschakeld worden tussen de verschillende overbrengingsverhoudingen, tevens is er in de CVT van de nieuwe 1.2 turbo uitvoeringen een Lauch gear ingebouwd. Deze zorgt voor een vaste overbrengingsverhouding tijdens het wegrijden, zodat het gierende effect van de CVT tijdens wegrijden gedempt wordt.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=m-MLyKjYqSw
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

guido66
Lid
Lid

ma 22 okt, 2018 22:27

Jammer dat de cruise control op het stuur zit. Het standaard hendeltje achter het stuur is perfect blindelings te bedienen. Knoppen op het stuur zitten in elke auto weer net anders, waardoor je telkens weer op het stuur moet kijken.

De grote schakelpook is ook belachelijk, want kost onnodige ruimte in de middenconsole. Het blauwe pookje is groot zat, nog beter zou een klein pookje achter het stuur zijn, zoals ooit mijn C4 Picasso had.

Samen met de toerenteller i.p.v. de power curve zijn dit voor mij 3 door de marketingafdeling bedachte missers, om de behoudende klanten niet voor het hoofd te stoten, maar die kopen toch wel een VAG produkt :twisted:

Verder lijkt het me een aantrekkelijke opvolger voor mijn P4. 180 pk kan veel kleine ergernissen doen vergeten. :D
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

ma 22 okt, 2018 22:29

Zie ik het goed? van doorne transmissie? cvt? bij Toyota? :shock:
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

ma 22 okt, 2018 22:47

Ja, dat klopt!
Gewoon een hybride kopen, dan heb je daar geen last vast. :D
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

jalebe
Lid
Lid

do 08 nov, 2018 10:59

Dank voor de info ziet er fraai uit en gelukkig geen wit Prius dienblad meer.Ben benieuwd wanneer verdere verkoop details bekend worden gemaakt door L&P.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

vr 16 nov, 2018 8:22

Ziet er fraai uit aan de buitenzijde de sedan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

vr 16 nov, 2018 8:36

Zie ook het artikel op Autoweek: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... esenteerd/

De derde en laatste carrosserievariant van de splinternieuwe Corolla heeft zojuist het daglicht gezien. Toyota heeft tijdens Auto Guangzhou in China de Corolla Sedan aan de wereld voorgesteld.

In maart dit jaar trok Toyota het doek van de twaalfde generatie Corolla, die zijn debuut als hatchback én nog met modelnaam Auris beleefde tijdens de Autosalon van Genève. Inmiddels heet de auto Corolla en heeft de hatchback gezelschap gekregen van de Touring Sports. Vandaag vult Toyota de Corolla-familie aan met deze Sedan.

De Corolla Sedan deelt zijn technische basis uiteraard met zijn hatchback- en stationbroers en dat betekent dat ook deze nieuwe vierdeurs op Toyota's modulaire TNGA-basis staat. De Corolla Sedan heeft overigens dezelfde 2,7 meter lange wielbasis als de Touring Sports, dat is 6,1 centimeter langer dan die van de hatchbackversie. Die afstand tussen de voor- en achteras is daarmee zelfs gelijk aan die van de zojuist verdwenen Avensis uit een hoger segment. Dat belooft veel voor de interieurruimte.

Toyota omschrijft de Corolla Sedan als een variant die enigszins op zichzelf staat binnen het Corolla-gamma. Dat komt onder meer tot uiting in de vormgeving van de voorkant van het model. De koplampen zijn minder excentriek vormgegeven dan die van de hatcback en Touring Sports en missen de kenmerkende 'haakjes'. Ook de voorbumper heeft een rustiger ontwerp. Aan weerszijden van het Toyota-logo lopen chroomkleurige strips richting de koplampen, die we bij de hatchback en TS niet zien. Daarnaast is de koelopening in de bumper ingevuld met horizontale sleuven en niet met gaaswerk, zoals bij de overige twee Corolla-varianten. Meer karakterverschil ontstaat aan de achterzijde. De vorm van de relatief hoog op de achterkant geplaatste achterlichten wijkt duidelijk af van die van de hatchback en Touring Sports. De lichtunits worden niet met een balkverlichting, maar met een chromen strip met elkaar verbonden.

HYBRID

In tegenstelling tot de overige twee Corolla-varianten komt deze Sedan alleen beschikbaar als 122 pk sterke 1.8 Hybrid. De hatchback en Touring Sports zijn daarnaast leverbaar met een 116 pk sterke 1.2 turbomotor en met een 180 pk sterke 2.0 hybride aandrijving. Toyota geeft een gemiddeld verbruik van 4,3/100 km. Let wel, dat is volgens de WLTP-methode.

Geen nieuwe Toyota zonder een pakket veiligheidssystemen en zodoende komt ook deze Corolla Sedan over Toyota Safety Sense te beschikken. Het pakket omvat onder andere Pre-Collision System, adaptieve cruisecontrol, lane departure alert met stuurassistentie (Lane Trace Assist), verkeersbordherkenning en automatisch grootlicht.

De complete Corolla-familie staat vanaf 23 maart 2019 bij de Nederlandse dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie.

COROLLA-MET-KONT

Tegenwoordig zijn sedans in de compacte middenklasse een zeldzaamheid. Mazda heeft van de 3 een sedanversie op de prijslijst staan en Honda levert een vierdeursversie van zijn Civic. Dan hebben Audi en Mercedes-Benz respectievelijk de A3 Limousine en de A-klasse Limousine in het leveringsgamma. Ford besloot van de huidige Focus in Europa geen sedanversie meer te leveren, hoewel die auto wel beschikbaar is op de Chinese markt. Ook Opel besloot van de huidige Astra geen kofferbakvariant meer aan te bieden.

In Nederland werden de laatste Corolla's Sedan in 2010 verkocht (E140), grofweg drie jaar nadat de eerste generatie Auris zich aandiende. Momenteel is onder meer in België een Corolla Sedan (E170) leverbaar naast de uitgaande Auris. Die Corolla Sedan werd in maart 2016 nog gemoderniseerd.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

vr 16 nov, 2018 14:03

Net een C-Klasse van achter.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

AEO
Actief Lid
Actief Lid

vr 30 nov, 2018 7:32

Nieuw is de Corolla Hybride overigens niet. Wel dit nieuwste model. Vorig jaar in september was ik in Sri Lanka. Daar heb ik hybride Corolla's zien rijden. Tot mijn verbazing zag ik daar best veel hybrides rijden, zoals de Prius, van zowel generatie 2 t/m 4.
Daarnaast zag ik ook de Toyota Aqua, die ik ook in Japan heb gezien. De Toyota Aqua is ongeveer hetzelfde formaat als de Auris of de Corolla. Momenteel ben ik in Indonesië, waar er zeer veel Toyota's rijden. Hybrides zijn er niet, maar ik heb er een paar jaar geleden welgeteld 1 Prius2 gezien in Semarang, hetgeen mijn verbazing wekte. Sinds kort rijdt hier de Toyota Astra Agya. Het aantal verschillende modellen is bijzonder groot. De Toyota Kijang en de Toyota Avanza komen het merst voor, gevolgd door de Yaris. Verder de Toyota Landcruiser. Toyota Fortuner, Toyota Siena, Toyota Foxy, Toyota Alphard, Toyota Fellfire. Toyota Harrier, Toyota Vios en de Toyota Camry. Ik zal er nog wel een paar gemist hebben.
Toyota Auris Hybride Aspiration, frost blue

guido66
Lid
Lid

vr 30 nov, 2018 18:21

auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

CeHaEr
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Hybrid

za 01 dec, 2018 8:47

Van 26K tot 40K is er best veel keuze in hybrids. Jammer dat alleen de 2.0 versie die mooiere achterbumper krijgt.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

Plaats reactie

Terug naar “Corolla Hybrid - Overige zaken”

• Informatie