Brommobiel niet geschikt als botsmobiel

Toyota en andere hybrides halen regelmatig het nieuws. Plaats de links, noem de krant, bespreek de TV-uitzending hier.
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 mei, 2016 16:53

In mijn beleving had de regering nooit die brommobielen moeten toelaten, behalve voor vergunninghouders waarbij ik in de 1e plaats denk aan invaliden die al veel eerder van dergelijke karretjes reden. Nog minder het 'afvoeren' van gewone auto's om ze belastingvrij als 45km voertuig te kunnen gebruiken. Bar slecht voor de luchtkwaliteit en misbruik van de regeling was meer dan alleen voorzienbaar.

Hét grote probleem lijkt mij echter de uit de kluiten gewassen verkeersdrukte te zijn. Het gebruik van de openbare weg is gigantisch gestegen door eigenlijk alle soorten weggebruikers; óók wandelaars daaronder begrepen. Op sommige toeristische plekken in ons Heuvelland lijkt het soms alsof de Nijmeegse 4-daagse aan de gang is. Helemaal in zwang is de racefiets en drommen daarvan schieten met hoge snelheden vanaf half 7 's morgens tot bijna zonsondergang over de binnenwegen. Tennissers hebben een tennisbaan, voetballers het voetbalveld (etc.) maar race-/trimfietsers hebben de openbare weg als sportpaleis ... dús is de openbare weg van hun! In het lange dal voor ons huis horen we dagelijks (als het een beetje weer is) erg snelle motoren op hoge toeren die op die 80 km-weg ook wel snelheden boven de 200km/u halen. Alsof we de TT hebben. Meestal rijden zich enkelen per jaar naar het 'eeuwige circuit' waarna nabestaanden een extra monumentje met kruis en bloemen oprichten. De politie heeft meer dan genoeg werk en kan dergelijke overtreders een enkele keer op de bon slingeren (soms inclusief inbeslagneming van de motor), maar dan zijn er ook nog de (m.n. Amerikaanse) auto's, waaronder vele oldtimers. Ah ja, én de vliegtuigen: die kent niet de ellende van de AWAC's!

Problemen die niet meer in te dammen zijn en zo moeten we er maar mee leren leven. En voor even is het af en toe vakantie en vluchten we naar de Franse binnenlanden waar al dat gedoe niet is. Geen brommobielen, geen drommen racefietsers (behalve met de Tour) en op de meeste binnenwegen is er nog ouderwetse rust. Net als 60 jaar geleden.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 mei, 2016 18:59

Samengevat: teveel mensen op te weinig grondgebied.

Terug naar de 11 miljoen. Goedschiks of kwaadschiks.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 mei, 2016 19:19

Da's dan effe wachten op de volgende pandemie of oorlog.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 mei, 2016 19:40

Grote kans dat jij en ik (en gelijke leeftijdsgroep) het niet meer meemaken maar het is m.i. onvermijdelijk.

Ondertussen gewoon doorgaan met ademhalen en een extra inhaler bestellen.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 27 mei, 2016 20:18

TonVH schreef: Terug naar de 11 miljoen. Goedschiks of kwaadschiks.
Heb je een suggestie voor een methode?
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

vr 27 mei, 2016 20:21

Methode laat ik aan de hogere machten (en hen die zich daartoe rekenen) over. Daar maak ik mij niet druk over.

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

• Informatie