'MILJARD BELASTINGGELD WEG DOOR PHEV'S'

Interessante links gevonden op het internet? Plaats ze hier! De beste links zullen we belonen met een "sticky topic".
Hans ik
Lid/donateur
Lid/donateur

za 01 apr, 2017 18:02

Beleid overheid is kortzichtig,zie je in alles.
Neem nauw huis isolatie, hoeveel dubbel glas is er in de huurbouw van de 50 jaren later geplaatst,...
Je slacht de kip mer de gouden eieren toch niet! ( aardgas komt toch gratis uit de grond)
Later blijkt toch niet zo gratis (verzakkingen)

Prof. Prlwytzkofsky
Actief Lid
Actief Lid

za 01 apr, 2017 19:07

Ik kan voor een goed deel met de heren Nessio en PriOkkie mee gaan. Rond dit onderwerp is zoveel stemmingmakerij dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Jammer in deze is dat deze stemmingmakerij ook de politieke besluitvorming beïnvloedt, soms via lobbyen maar ook om de kiezer, die de meningen allang niet meer van de feiten kan onderscheiden, gunstig te stemmen. Daarbij komt ook nog dat het landsbestuur tenminste elke vier jaar van samenstelling wisselt.

Het gevolg is een weinig consequent beleid, zeker op het terrein van auto's, belastingen en kortingen daarop. Een goed voorbeeld daarvan is het vervallen van de zg. accupack-aftrek in de MRB waardoor zuinige hybrides ineens zwaarder worden belast dan wagens zonder zo'n pakket. Iemand met een Prius 2 is zodoende van géén MRB, via MRB met aftrek, naar méér MRB gegaan. Terwijl zo'n Prius op grond van levensduur, CO2 uitstoot en uitstoot fijnstof en NO2 nog steeds een ideale auto is voor stedelijke gebieden.

En dit is slechts één voorbeeld van de vele.

Wenselijk is een doelgericht, doordacht en goed uit te leggen lange-termijnbeleid. Met de opkomst van populistische partijen en de snel wisselende politieke voorkeuren van de kiezer vrees ik dat we daarop nog lang kunnen wachten.
Professor Prlwytzkofsky

-Peugeot 309 GL Profil 1992
-Volvo 245 2.3 GLE 1984
-Mercedes Benz 280S 1977
-Saab 9-3 Cabrio 1999

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

di 04 apr, 2017 23:11

Grappig dat men het blijft hebben over belastinggeld dat naar verkeerde plekken is gegaan of zelfs het land uit.
Belasting is in mijn ogen een soort boete die de overheid oplegt op ongewenst gedrag minder aantrekkelijk te maken.

In het geval van de plugin hybrides zat er geen belasting op (want geen ongewenst gedrag) dus dan kan er toch ook geen belastinggeld naar verkeerde plaatsen gaan?
Het is in elk geval niet zo dat plugin hybrides subsidie hebben gekregen. Ze hebben alleen minder boete opgelegd gekregen in de vorm van belasting.

Tenzij we het als een soort van standaard voorrecht beschouwen dat we altijd belasting willen betalen, omdat dat zo hoort...
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 246.000 probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

wo 05 apr, 2017 6:58

Jij hebt een andere stelling dan in het algemeen over belasting ja. Het is geen boete maar een bijdrage waarmee de overheid zaken voor algemeen nut kan betalen.
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Parrot MKi9200

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: PIP

wo 05 apr, 2017 22:23

Precies Johan :)
Belasting/afpersing is zo vanzelf sprekend dat als ergens geen belasting over wordt betaald het als kadootjes wordt gezien. Echt de wereld op z'n kop.
Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2006

do 06 apr, 2017 12:28

Ik zie het niet als kadootje of afpersing, maar als stimuleringsbeleid zonder verdere dwang binnen de context waarin we leven.

Dat jij het niet met die context eens bent, is ons allemaal nu wel duidelijk. Maar als je nou op een of andere manier een bepaald gedrag wil stimuleren en je hebt daarbij twee middelen: [1] "verbieden/verplichen" of [2] "anders belasten", wat heb je dan liever?

Hint: [3] "zichzelf opheffen" is geen antwoord in deze puzzel. We weten nu wel dat jij vindt dat dit de enige mogelijke oplossing is, die tegelijk ook al onze andere problemen oplost, maar de kans dat dit op redelijke termijn gebeurt, is niet heel erg groot.
Afbeelding Prius II Comfort 2006
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: PIP

do 06 apr, 2017 22:13

Dan maak ik graag gebruik van mijn zwijgrecht :)
Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
Afbeelding Prius TE 2008
Afbeelding Prius SE 2005

Plaats reactie

Terug naar “Op het internet”

• Informatie