Voorruit vervangen

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

vr 30 jun, 2017 21:54

Glas kun je polijsten met cerium oxide, bekend bij sterrenkijkerbouwers voor het laatste polijstwerk aan lenzen en spiegels. (heb zelf ooit sterrenkijkerspiegels geslepen en gepolijst) is de kras diep dan eerst slijpen met carborundum poeder met heel fijne korrel.
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

Holyoak
Lid
Lid

za 01 jul, 2017 0:25

Zijn autoruiten hard genoeg om zo'n behandeling succesvol te doorstaan?

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

za 01 jul, 2017 10:58

Naar mijn idee moet je langer werken op harder glas en omgekeerd korter op zachter glas. Ik heb jaren geleden een kras uit een TV beeld buis van een klant van me verwijderd. was aardig diep en ben begonnen met grovere korrel en steeds fijnere korrel, waarbij bij de fijnste korrel (1200??) al enigszins glans terugkomt en dan polijsten, Glas is trouwens niet echt hard.
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

za 01 jul, 2017 11:04

Mijn bescheiden mening ... gewoon vervangen ... niet mee gaan "klommelen" ... de voorruit is tegenwoordig een integraal onderdeel van de dragende carrosserie ... vroeger, bij oude auto's was dat niet het geval ... geen risico nemen ... ook bij polijsten neem je een deel(tje) van het buitenste glasdeel van de ruit weg
Toyota Prius II HSD Business Edition 2008, Pure White, parkeersensoren vóór en achter en Philips DRL (afgeleverd 19-11-2008).

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

za 08 jul, 2017 10:58

Ik kan de corolla liftback nog herinneren, model 87 had (achteraf) een iets te dunne voorruit, die bij hard over de drempel rijden, kon scheuren omdat de onderkant van de sponning dan even het glas aantikte.
Door na vervanging een 2 mm dikkere ruit te monteren, en voldoende te laten uitharden voor het rijden was dit over.

Zelf wel eens een ruit vervangen voor de klant, en te vroeg de werkplaats uit gereden, kon ik nog een keer...
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie