Identificatienummer voorruit

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
Plaats reactie
JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 17 mei, 2017 11:31

Wegens een barst moet de voorruit van onze Prius worden vervangen.

Nu ben ik gegevens aan het verzamelen voor het bedrijf dat de ruit gaat vervangen (ze wilden dat ik daarvoor even langs kwam maar aangezien dat 2x35km rijden is verzamel ik in overleg met het bedrijf de info zelf).

In een eerder topic kwam iets over ruitnummers naar voren maar de plaatjes bij dat topic zijn niet meer beschikbaar.
Weet iemand waar het onderdeelnummer van de voorruit staat?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 251.000 probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 17 mei, 2017 11:44

Heb kortgeleden de voorruit van mijn P2/2008 moeten laten vervangen.
Gewoon bij Carglass binnengewipt (na telefonische afspraak) en de ruit is prima vervangen, zonder onderdeelnummer of andere toestanden.
Kosten verzekering, geen eigen risico en rechtstreekse declaratie bij de verzekering (door Carglass). :D
Toyota Prius II HSD Business Edition 2008, Pure White, parkeersensoren vóór en achter en Philips DRL (afgeleverd 19-11-2008).

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 17 mei, 2017 11:50

Carglass valt niet onder de door mijn autoverzekeraar (Aegon) opgegeven reparateurs waardoor het vervangen van de ruit slechts deels of zelfs helemaal niet wordt vergoed.

Mijn Toyota dealer (mijn voorkeur) gaf het zo aan:
"Aegon is een maatschappij die aan ons niet betaald, ze hebben een sturing naar waarschijnlijk carglas of autotaalglas. Aegon is niet de aller makkelijkste maatschappij voor ons."

Autotaalglas zou wel vergoed worden maar daar heb ik geen goed gevoel bij en ff Googlen levert op dat ik niet de enige ben.

Ik heb uiteindelijk wel een schadehersteller gevonden waar ik wel vertrouwen in heb maar die zit niet naast de deur.
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 17 mei, 2017 11:57

Jammer.
Mijn verzekering loopt bij Interpolis; nooit een probleem gehad.
Toyota Prius II HSD Business Edition 2008, Pure White, parkeersensoren vóór en achter en Philips DRL (afgeleverd 19-11-2008).

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

wo 17 mei, 2017 12:38

Koppelverkoop is niet zo maar toegestaan.
Ze kunnen je niet dwingen naar ...... te gaan tenzij je daar een hele goede korting op de premie voor hebt gekregen en het van te voren gemeld is. En dat deed Aegon vast niet.
Dus wie betaalt dan de afstand en tijd er naar toe?
Als jij je verzekeringsagent belt en zegt wat een onzin is dit, ik ga niet stad en land afreizen dan regelt ie dat en anders zou ik die agent meteen aan de kant zetten.
Ik heb het zelf ook een keer aan de hand gehad met Tiel-Utrecht. Was niet een barst, maar steen, dus je kon bijna niet er doorheen kijken. Hier in Workum laten repareren. Tiel-Utrecht betaalde ook de garage niet want zij hadden hun eigen clubje. Mooi niet dus, belletje naar verzekeringsagent en het werd meteen geregeld.
PIP aug 2012 executive arctic blue

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 17 mei, 2017 12:46

Ik vermoed dat vrijwel alle verzekeraars zo werken. Degenen die dat niet doen zullen ook niet bij de goedkoopste horen...
En een verzekeringsagent? Bestaat dat nog?
Maar een keer veranderen van verzekeraar, zeker naar aanleiding van het langzaam verslechteren van de voorwaarden is nooit verkeerd.

En over de afstand naar de reparateur kan je vallen, maar ik kan ook kiezen voor Autotaalglas hier in Wageningen zelf... Mijn keuze voor een verder weg liggende reparateur heeft als gevolg dat ik even onderweg ben.

Maar we dwalen af van de vraag waarmee ik het topic heb geopend: Waar staat op de voorruit het nummer waaraan te zien is wat voor type glas en tint enzo er nu in zit?
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

do 18 mei, 2017 13:43

Zoals ik al eerder schreef is mijn P2 voorruit onlangs vervangen bij Carglass.

Volgens mij is de huidige ruit geen originele Toyota ruit (Toyota staat er niet meer op vermeld).
Op de ruit staat een keurmerk voor "Shatterproof": E 11
Verder staat er op vermeld LAMINATED 43 R-00087 DOT 122 M39 AS1

De kleurtint is zoals origineel nl. grijs/blauwachtig (verder ook geen verschil met de originele ruit.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

do 18 mei, 2017 14:41

Bedankt voor de info.
Waar op de ruit lees jij deze nummers af?
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

do 18 mei, 2017 21:09

Gevonden! Ik heb nu toch echt een leesbril nodig want de typenummers van de voorruit bleken precies midden onderaan de ruit te staan.
Geen idee of die nummers ook weergeven wat voor tint de voorruit heeft. Ik twijfel tussen blauw en groen (maar ben ook behoorlijk kleurendoof).

Het is een standaard Prius 2 uit 2005 voorruit.
Wie het weet mag het zeggen!
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie