Waarom is de prius zo lelijk?

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
spammerhamster
Actief Lid
Actief Lid

za 08 mar, 2008 0:47

Tenminste, dat is de mening die veel mensen delen. Ik vind het zelf er prima uit zien, maar het is wel interessant om het van de andere kant te horen zoals in dit forum:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1280561

Het lijkt er inderdaad op dat de imago van de prius de haren opstrijkt van veel mensen...
Afbeelding Prius 2009
Afbeelding Yaris 2013
Afbeelding Prius+ 2012

adrie

za 08 mar, 2008 8:37

hij is niet lelijk, hij is anders, als je de hybridetechniek in een normale body stopt doe je de helft gelijk teniet, dan mis je de optimale stroomlijn en dat is nog altijd een waterdruppel of iets wat dat het dichtst benaderd

thvdb

za 08 mar, 2008 10:43

adrie schreef:hij is niet lelijk, hij is anders, als je de hybridetechniek in een normale body stopt doe je de helft gelijk teniet, dan mis je de optimale stroomlijn en dat is nog altijd een waterdruppel of iets wat dat het dichtst benaderd
Toen wij de Prius voor het eerst zagen in de showroom dacht ik: NOOIT, wat een rare auto...
maar na deze site en lezen over de techniek hebben wij er een gekocht voor: Milieu, Zuinigheid, Techniek...
en nu ongeveer 9 maanden verder: Schitterende auto, mooi model, we vinden haar steeds mooier :D

tennapel

za 08 mar, 2008 15:05

"beauty is in the eye of the beholder".

Ik denk dat de meeste mensen moeite hebben met de verhouding tussen de hoogte en de breedte van de auto, als iets meer 'platgeslagen' zou worden zou het een stuk beter ogen. Ik denk dat het wel eens een design klassieker kan worden overigens, vergeleken met de vormtaal van auto's van de afgelopen 3 jaar is de Prius duidelijk afwijkend, en de meeste mensen zijn nu eenmaal conformisten.

jan_schip

za 08 mar, 2008 16:13

:D lelijk :D

:shock: gewoon vooroordelen :shock:

:roll: kijk er gerust iets langer na, het is even wennen....en dan.... :roll:

:nose: ........is hij gewoon mooi :nose:

Marcel.Elverding

zo 09 mar, 2008 13:11

Tja... Mijn eerste reactie op reclame uitingen, folders en eerste aanblik als er één voorbij reed: WAT EEN FOEI LELIJK DING, now way dat ik daar in ga rijden.

Tot ik:
A) Bij de dealer plaatsnemend achter het stuur de Prius "ervaarde"...
B) Mijn zoon van 1.80m en 75kg op de achterbank plaatsnam...
C) Toch even een proefrit ging maken...

Kortweg: na 10 minuten was ik verkocht. Ik heb nu een Ultra Black Busines Ed. besteld als lease auto. Ik kan niet wachten tot ik hem krijg, 01-05-08. Wat een auto, wat een techniek, wat een ruimte. Toch ben ik benieuwd hoe de Prius zich zal houden als ik volgend jaar weer op wintersport ga en de stijle "Gletscherstrasse" (14 tot 18% stijging) oprijd...
Stiekum heb ik ook nog even de Honda Civic bekeken, maar ben heel snel terug gegaan naar de Toyota dealer.

Door deze site/forum heb ik al heel veel kennis opgedaan over deze auto.

ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

Groet,
Marcel Elverding

erweebee
Actief Lid
Actief Lid
Locatie: Bad Homburg bij Frankfurt am Main - Executive / zilver / 04

zo 09 mar, 2008 14:12

Ik heb hem al drie-en-een-half jaar. Vond hem in het begin lelijk. En nu nog steeds.
Maar dat deert me helemaal niet.
Heb altijd al een zwak gehad voor auto's, die duidelijk tegen de "mainstream" ingaan.
En van auto's interesseerde me altijd voor 99 procent de technische kant: wat zit er onder de motorkap, wat is de Cw van de carosserie, enz.. Als die technische en praktische eigenschappen in orde zijn - en dat is bij de Prius allemaal nog veel meer in orde dan gebruikelijk - dan mag het ding er uitzien zoals 'ie wil, mij worst.

Richard W. B. 8)

truffel50
Lid
Lid

zo 09 mar, 2008 16:28

Ik heb de Prius ook altijd lelijk gevonden. Nu nog! En de kleur wat ik nu heb vind ik erg lelijk.
Maar de binnenkant vind ik prachtig, rustgevend met alle comfort. Je zit toch meer binnen dan buiten de auto.
Mijn zwager heeft een Audi met veel toeters en bellen op de dashbord eo, afschuwelijk gewoon. Ieder zijn meug he.
Lidy,
Yaris Hybrid Dynamic. parelmoer white, panoramisch dak. sept.2012
Prius II Tech Ed. Ocean Blue. aug.2007

Auris-Jacques

zo 09 mar, 2008 16:33

truffel50 schreef:Ik heb de Prius ook altijd lelijk gevonden. Nu nog! En de kleur wat ik nu heb vind ik erg lelijk.
Maar de binnenkant vind ik prachtig, rustgevend met alle comfort. Je zit toch meer binnen dan buiten de auto.
Mijn zwager heeft een Audi met veel toeters en bellen op de dashbord eo, afschuwelijk gewoon. Ieder zijn meug he.
Lelijk of niet lelijk, dat is voor iedereen persoonlijk......maar de kleur die je nu hebt is erg lelijk ? Waarom heb je die dan gekozen ? Er is toch keuze uit meerdere kleuren en dan zit er toch altijd wel een kleur bij die je wel mooi vindt of in ieder geval minder lelijk vindt......
:?:

truffel50
Lid
Lid

zo 09 mar, 2008 18:28

Prius-Jacques schreef:
truffel50 schreef:Ik heb de Prius ook altijd lelijk gevonden. Nu nog! En de kleur wat ik nu heb vind ik erg lelijk.
Lelijk of niet lelijk, dat is voor iedereen persoonlijk......maar de kleur die je nu hebt is erg lelijk ? Waarom heb je die dan gekozen ? Er is toch keuze uit meerdere kleuren en dan zit er toch altijd wel een kleur bij die je wel mooi vindt of in ieder geval minder lelijk vindt......
:?:
Toen ik bij een proefrit de smaak te pakken had wilde ik er meteen eentje hebben ipv 4 maanden wachten. Ik heb tegen de verkoper gezegd dat het mij niet zoveel uitmaakt welke kleur behalve de blauwe. Na veel bellen vd verkoper stond er eentje in Den Bosch, de blauwe dus. Ik had toch wel een rode gewild maar nu rij ik toch heerlijk met een Prius.
Lidy,
Yaris Hybrid Dynamic. parelmoer white, panoramisch dak. sept.2012
Prius II Tech Ed. Ocean Blue. aug.2007

margriet

ma 10 mar, 2008 12:29

Toen wij op pad gingen voor een nieuwe auto zagen we de informatie over de Prius. De dealer waar we op dat moment waren had geen Prius voorradig dus werden we naar Apeldoorn gestuurd om er één te gaan bekijken. Toen we daar aankwamen zag ik een auto staat waarvan ik dacht, zóó, dat is een mooie auto, maar dat zal hem wel niet zijn. Maar tot mijn grote genoegen was dat een Prius. Het was dus liefde op het eerste gezicht, ik vond en vind hem nog steeds hartstikke mooi. Zo zie ja maar weer dat smaken verschillen, ik vind b.v. de Chrysler Voyager een afschuwelijke auto maar er zijn ook genoeg mensen die hem prachtig vinden.
Margriet

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 12 mar, 2008 20:20

Tja,

Wat is mooi?
Duits is mooi? KOM NOU TOCH ZEG!!! Duits ziet er ook niet uit - boooohoooring! Interieur alle kleuren zwart - tot aan je kin... Bij het instappen overvalt je een acuut gevoel van sombere zwaarmoedigheid..

Nee, als je een écht MOOIE auto wil rijden (uhhmmm nou ja rijden - zeg maar hebben :wink: ) dan koop je Frans. Of Italiaans. Maar ja, die betrouwbaarheid hè?

Ook mijn Prius heeft zijn mooie hoeken. Maar die neus.... Waarom moest daar nou zo nodig die vreemde bobbel onder dat Toyota Embleem? En dat vreemde smalle hoge profiel... Tja kan me voorstellen dat er estheten zijn die dát niet mooi vinden.

Maar ja - nu na bijna 70.000 km heeft de Prius nog geen enkele keer zelfs maar gesputterd. Kom dáár maar eens om in die mooie auto's.
En inmiddels heb ik bijna 3000 liter (!!!!!) brandstof bespaard :shock: (jazeker! 1:12 versus 1:18)
Kijk. Dát is mooi!

(En idd, een Voyager is ook léééélijk! En dáár hoor je niemand over... 8) )

margriet

wo 12 mar, 2008 22:56

Oeps, foutje :oops: ,ik bedoelde de Chrysler PT Cruiser, ik vind 'm afschuwelijk

jvromans
Actief Lid
Actief Lid

do 13 mar, 2008 12:24

Frank2b schreef:nu na bijna 70.000 km ... En inmiddels heb ik bijna 3000 liter (!!!!!) brandstof bespaard :shock: (jazeker! 1:12 versus 1:18)
70.000 km bij 1:12 = 5833 liter
70.000 km bij 1:18 = 3889 liter
Besparing is 1944 liter.
2007 HSD Tech Ultra Silver 53-XD-SR met Forum sticker

thvdb

do 13 mar, 2008 13:06

jvromans schreef:
Frank2b schreef:nu na bijna 70.000 km ... En inmiddels heb ik bijna 3000 liter (!!!!!) brandstof bespaard :shock: (jazeker! 1:12 versus 1:18)
70.000 km bij 1:12 = 5833 liter
70.000 km bij 1:18 = 3889 liter
Besparing is 1944 liter.

Is dit niet erg off topic, we hadden het toch over het uiterlijk van onze Prii :D

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie