Waarom is de prius zo lelijk?

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

do 13 mar, 2008 20:49

Och ik zat er een kuubje naast.... :mrgreen:
Maar schoonheid heeft zijn prijs - wil ik maar zeggen! 8)

Pt Cruiser daarentegen vind ik weer wel geinig. Moet je eigenlijk alleen in rijden met een gleufhoed op!
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

stealthfish

do 28 jan, 2010 14:40

Ik vind de prius juist zo extra mooi omdat die zo gestroomlijnd is. is dat omdat ik een wetenschapper ben die geboeid is door fysica en chemie, ik weet het niet, maar de eerste keer dat ik hem zag was ik direct verliefd geworden op de auto. + Toen ik begon te lezen over de alternatieve technieken in de motor en het aandrijfsysteem enz... kwijl. zeker de moeite waard om er eentje te kopen en deze auto te supporteren. Grappige is dat bijna niemand van mijn leeftijd (21 jaar) deze auto kan apprecieren, behalve mijn broer dan (ook wetenschapper die dan ook nog een met de solar car challenge heeft meegedaan en dus van aerodynamica houd (cw waardes die extreeeem laag zijn). Plus hij heeft een tripje naar duitsland mogen doen met deze auto voor iets te gaan halen voor een ander project.

stealthfish

do 28 jan, 2010 14:42

Ik vind de prius juist zo extra mooi omdat die zo gestroomlijnd is. is dat omdat ik een wetenschapper ben die geboeid is door fysica en chemie, ik weet het niet, maar de eerste keer dat ik hem zag was ik direct verliefd geworden op de auto. + Toen ik begon te lezen over de alternatieve technieken in de motor en het aandrijfsysteem enz... kwijl. zeker de moeite waard om er eentje te kopen en deze auto te supporteren. Grappige is dat bijna niemand van mijn leeftijd (21 jaar) deze auto kan apprecieren, behalve mijn broer dan (ook wetenschapper die dan ook nog een met de solar car challenge heeft meegedaan en dus van aerodynamica houd (cw waardes die extreeeem laag zijn). Plus hij heeft een tripje naar duitsland mogen doen met deze auto voor iets te gaan halen voor een ander project.

stringray

za 30 jan, 2010 20:01

Ik vond mijn Prius II in het begin ook heel lelijk, zowel in- als exterieur. Maar ik moet zeggen dat ik eraan gewend ben geraakt en 'm vanuit bepaalde hoeken zelfs heel mooi vind :-) Wel valt me op dat ik de Prius III eigenlijk iets minder mooi vind. Hij komt zo hoekig op mij over en de standaard wieldoppen vind ik bij de III ook niet zo mooi.

ellesse

za 30 jan, 2010 22:34

"Beauty is in the eye of the beholder"...

Ik vind de Prius wel een bijzondere, maar geen mooie auto. Geen enkel model uit de serie. :roll:
Als ik een mooie auto had willen hebben, had ik wel een oude Volvo 740 Estate gekocht (en dan de D24TIC met Elsbett PPO-conversie)... :mrgreen:

Afbeelding

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

za 30 jan, 2010 22:56

Dit meen je toch niet... Wát een écht lelijke bak ! Maar smaken verschillen gelukkig nog :P
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

tennapel

zo 31 jan, 2010 13:47

Als we het dan toch over mooie auto's hebben, dan is dit veruit mijn favoriet:
Afbeelding

De Prius III ben ik ook niet zo gecharmeerd van qua looks, ik vind met name al die hoeken en frutsels aan de voorkant en achterkant erg snel gedateerd en eerlijk gezegd ziet het eruit alsof de auto gepimpt is door een dubieuze garage in Rotterdam Oude Westen.
De PII ziet er met name recht van voren een beetje uit alsof 'ie opgetrokken schouders heeft en de broek op hoogwater heeft. We zullen zien of de auto over 10 jaar toch niet een nieuwe klassieke vorm heeft, een beetje zoals de Saab 900 met z'n sterk aflopende kont.

erweebee
Actief Lid
Actief Lid
Locatie: Bad Homburg bij Frankfurt am Main - Executive / zilver / 04

zo 31 jan, 2010 14:30

Bij een auto met zo'n beeldschone, revolutionaire techniek als de Prius ben ik helemaal stekeblind voor ieder uiterlijk. :P
8)
Over ca 275.000 km: Afbeelding = Afbeelding = Afbeelding = Afbeelding

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2006

zo 31 jan, 2010 16:50

Een achteruitgang van de P3 vind ik het interieur. Juist die "doorloopmogelijkheid" van de P2 vind ik erg leuk. Jammer dat ze met de P3 met de mode mee zijn gegaan en de chauffeur weer ingebouwd hebben in het dashboard. Mensen willen blijkbaar "cocoonen".

Maar goed, qua uiterlijk gaat er natuurlijk niks boven zoiets:
Afbeelding
(bron)

Ook grappig om zowel de Prius als de CX op 1 wikipedia-pagina te zien: http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback

Zowel mijn eerste als mijn huidige auto hebben blijkbaar het "Kammback-design".
Afbeelding Prius II Comfort 2006
Afbeelding Nazca Fuego 2008

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 31 jan, 2010 16:59

PriOkkie schreef:Een achteruitgang van de P3 vind ik het interieur. Juist die "doorloopmogelijkheid" van de P2 vind ik erg leuk.
Wat bedoel je met "doorloopmogelijkheid" ? Het midden console ?

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 31 jan, 2010 17:38

Yep. Laatst kwam ik terug bij de auto om te constateren dat de plas aan de kant van de bestuurder wel erg diep was geworden. Was geen probleem, want vanaf de passagiersstoel wip je zo over de middenconsole naar je bestuurdersplekkje.

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 31 jan, 2010 18:48

Dat ben ik met je eens ook de positie v.h. pientere pookje vind ik beter en het display simpeler en daardoor duidelijker en overzichtelijker dan het kleine drukke display v.d. 3.
Maar ben wel jaloers op de grotere motor met daardoor minder geluid, kortom ik vind de 2 nog steeds fantastisch en heb er geen minuut spijt van !

"Great White" zou trouwens ooit een bijdrage schrijven over de (voordeel) verschillen tussen de P2 en P3, maar nooit meer iets van gehoord..., wellicht wil een forummer met ervaring in beide Prii eens een bijdrage hieraan wijden, zou érg leuk zijn en interessant.
John zou uiteraard een goede én deskundige zijn om een korte voorzet te geven !

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: Mazda 3 GTM - 2015

zo 31 jan, 2010 23:46

gelukgehad schreef: "Great White" zou trouwens ooit een bijdrage schrijven over de (voordeel) verschillen tussen de P2 en P3, maar nooit meer iets van gehoord..., wellicht wil een forummer met ervaring in beide Prii eens een bijdrage hieraan wijden, zou érg leuk zijn en interessant.
John zou uiteraard een goede én deskundige zijn om een korte voorzet te geven !
Wat ik van de P3 vind t.o.v. de P2?
Via de onderstaande links kun je daar iets over lezen,

http://www.john2211.nl/Review_prius3.htm
http://www.john2211.nl/P3versusP2.htm

Over het geheel genomen zijn de P2 en de P3 goede en prettige auto's om in te rijden.
Over de P1 kan ik geen goede mening geven, omdat ik daar maar 2 keer kort in gereden heb.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Astral Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Ash grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Abyss Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Mazda 3 GTM/2015 (caravan)

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 31 jan, 2010 23:55

johnths2 schreef: Wat ik van de P3 vind t.o.v. de P2?
Via de onderstaande links kun je daar iets over lezen,

http://www.john2211.nl/Review_prius3.htm
http://www.john2211.nl/P3versusP2.htm
[/i]
Inderdaad John, ik had het kunnen weten :oops: Maar graag zou ik ook wat meningen van "gewone" rijders zien.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 01 feb, 2010 0:15

Hier een uitgebreide review van een mede-forummer die na 147.000 km in een P2 nu alweer 10.000 km in een P3 heeft gedaan:

http://www.autoweek.nl/autoreview/25655 ... -Executive

Natuurlijk is de P3 op een heleboel punten ook verbeterd t.o.v. de P2, maar juist het interieur van de P2 vond ik wel lekker eigenzinnig. Ook weet ik nog steeds niet wat ik nou van die enorme voorspoiler en die hoekige mistlampen van de P3 moet vinden. Niet alle vooruitgang is verbetering, zullen we maar zeggen.

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie