Dit is mijn Pirus BE

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2006

di 26 jul, 2011 19:53

jaeminsim schreef:Naar mijn weten heb ik geen wettelijke grenzen overschreden.....
Dat zegt ook niemand. Net zoals niemand jou voor Johnny uitmaakt. Toch? Hooguit indirect de soort van vraag "vind je ook niet dat..." en zo zal die ook bedoeld zijn. Hoop ik.

Verder is dit een smaak-discussie en dat is altijd wat lastig. Soms maak ik dan de grap: "Over smaak valt niet te discussieren, je hebt het of je hebt het niet", maar ook dat valt dan wel eens verkeerd. Het is eigenlijk net zoiets als humor. Je zal nooit van iemand horen dat ie geen gevoel voor humor heeft. Toch lachen we allemaal om andere dingen.

Terug naar je originele vraag:
jaeminsim schreef:zou niet meer weten wat er nog bij moet..suggesties??
Ik zag laatst in Bolsward een zwarte P2 rijden die een fijnmazig zilver gaas voor z'n grille onder de bumper had zitten. Dat deel waar de mistlampen zitten, zeg maar. Stond best goed.
Afbeelding Prius II Comfort 2006
Afbeelding Nazca Fuego 2008

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

di 26 jul, 2011 22:30

Een net gaasje om de mistlampen te beschermen staat bij mij ook nog op de verlanglijst...
Dacht even te slagen met de gaasjes van een VW New Beetle op Ebay maar ben nooit aan het actuele meten toegekomen.
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 251.000 probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2006

di 26 jul, 2011 22:54

Ik bedoel niet alleen de mistlampen, maar die hele gril onder de bumper. Dat deel waar sommigen in de winter verwarmingsbuisisolatiespul in proppen, zeg maar, was vervangen door een soort kippengaas-achtig spul. Zoiets dus:

Afbeelding
(bron)

Maar het zag er wel beter uit dan deze.
Afbeelding Prius II Comfort 2006
Afbeelding Nazca Fuego 2008

janskoosje
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 27 jul, 2011 0:32

Misschien gekocht bij deze firma in de USA, zie link http://www.sigmaautomotive.com/jdm/prius/nhw20_ext.php bij dezelfde firma heb ik een "rear chrome bumperprotector" besteld. Deze zijn volgens mij in Nederland niet te koop.

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 27 jul, 2011 16:12

jaeminsim schreef:Naar mijn weten heb ik geen wettelijke grenzen overschreden.....
Prima.
Hou er echter rekening mee dat er heel wat in de handel te koop is dat niet mag (zoals voorste zijruiten en voorruit blinderen), spoorverbreders of zó brede velgen dat de wielen buiten de wielkassen komen.

Wat velen niet weten is (bij een Prius zal dat wel niet gebeuren) is dat er ook niet 'zomaar' een andere (bv een 8-pitter) motor in gelegd mag worden. Dat kan alleen als de auto na zo'n ingreep opnieuw door de RDW goedgekeurd kan worden, maar dat levert gigantische problemen op als er een nieuwe typegoedkeuring voor nodig zou zijn. Ik dacht zelfs dat - als de auto een ander kleur krijgt dan op het kentekenbewijs staat - men verplicht is om het kentekenbewijs daarmee in overeenstemming te laten brengen.

Ten overvloede merk ik nog op dat je van mij rustig alles mag aanpassen aan jouw smaak en behoeften; maar heb er wel vrede mee, dat dit niet mijn smaak is.

Wellicht dat mijn opmerkingen erg onaangenaam overkwamen en daar wil ik graag wat over uitleggen. Ik heb in de loop der jaren een heel andere kijk op auto's en het verkeer gekregen, die onder andere met zich meebrengt dat ik alles wat in het gewone verkeer naar 'sport' riekt zo niet afkeur, dan toch al gauw belachelijk of zelfs zielig 'möchte-gern-' gedoe vind. 'Sport' is iets voor het circuit of speciaal een afgezet parcours en kan onmogelijk op de openbare weg. Het verkeer is in deze tijd zó druk geworden, dat ouderwets 'scheuren' onherroepelijk leidt tot onaanvaardbaar hoge kansen op ernstige ongelukken. Maar al te vaak vallen er doden en gewonden, maar op de drukke autowegen is 'snel effe ertussen piepen' een van de belangrijkste oorzaken van filevorming.

Zo'n 40 jaar geleden van Zuid Limburg naar Amsterdam was met een 'eend' (Citroen 2CV) in goed 2 uren te doen. Of dat in deze tijd met een véél snellere auto kan lukken hangt héél erg af van omstandigheden. Als je de gemiddelde snelheid van de B-trip regelmatig in de gaten houdt, constateer je dat 'hard opschieten' meestal vechten tegen de bierkaai is.

De Prius is van meet af aan bedoeld voor een aanzienlijk lager brandstofverbruik. Dat staat hááks op een sportieve rijstijl. Snap je dat ik met 'sportiever uitzien' moet lachen?

Een 'Johnny-auto' is in het Zuiden een begrip voor doorgaans oudere kleinere autootjes waar de jeugd met veel kabaal in rondscheurt, waarmee op tal van manieren geprobeerd is om er iets sportiefs van te maken: verlagingsetjes, zo breed mogelijke banden, uitgebouwde spatborden, héél dikke zwaar brommende uitlaat, geblindeerde ramen, grote stickers, anders gekleurde achterlichten, een trits mistlampen, 'racingteam' of 'rally' in koeienletters op de voorruit, rolbeugels binnenin, bijgebouwde toerentellers, zware boem-boem-installatie etc. ... maar écht 'lopen' is dan een ander verhaal. Dat vind ik net zo hoofdschuddend als mezelf in een wielrenners-outfit bekijken.

Dit 'vertimmeren' is zo oud als Methusalem en als oldtimerliefhebber ik vind het erg jammer dat daardoor van heel wat best speciale auto's als een vroege Opel Manta of 1e type Ford Capri bijna niks meer is overgebleven. Jammer ook- maar dat moet iedereen zelf weten - omdat velen met hetzelfde geld zich iets hadden kunnen aanschaffen dat wèl tot de verbeelding had kunnen spreken.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

tessen

wo 27 jul, 2011 19:10

allemachtig, kan je niet beter een fiets kopen :D (geintje.. voordat er serieus op geantwoord wordt)

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 03 aug, 2011 15:40

Camille Schyns schreef:De P2 waar we het in deze discussie over hebben ... ik denk dat die een heel stuk mooier gemaakt zou kunnen worden door 'm te 'choppen' (dus het dak pakweg 10 cm lager maken). Op die manier ontstaat een hamonieuzer lijnenspel dat ook beter past bij een verlaagd onderstel.
'Mooier' of 'harmonieuzer' ... wie zich wat meer in kunst heeft verdiept, weet dat over dit onderwerp heel wat te leren valt.
Dat wordt wel een ingrijpende verandering. Ben benieuwd wanneer de eerste de zaag in zijn dak zet. Maar als je dan toch bezig gaat maak um dan ook een centimeter of 15 breder.
Ik heb ooit een VW kever willen Top Choppen. Maar dat viel niet mee. Uiteindelijk maar een speedster van gemaakt. :roll:
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Pr[i]us
Lid
Lid

ma 25 feb, 2013 9:39

ik zie nog een normale atenne, haaievin zou mooi zijn, of het sprietje van een auris

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 25 feb, 2013 9:44

Hou wel altijd in de gaten of de ontvangst gelijk blijft.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie