lak

Lak, vormgeving, afwerking, etc.
Gesloten
flipkeijmel

do 08 nov, 2012 12:01

Zijn er ook Prius 2 rijders met andere lak problemen dan moterkap alluminium corrosie (roest).
Ik ben zelf twee weken geleden naar dealer geweest voor corrosie moterkap onderzijde,
foto,s gemaakt maar nog niets gehoord.
Is er bij anderen al meer bekend?

Philip

nicksam
Lid
Lid

do 08 nov, 2012 19:11

Nee, andere lakproblemen dan aan de motorkap heb ik aan mijn Prius 2 van 2006 niet. Alleen aan de voorrand van de motorkap heb ik een blaasje van 2 cm breed.
Gertjan

flipkeijmel

wo 14 nov, 2012 15:51

flipkeijmel schreef:Zijn er ook Prius 2 rijders met andere lak problemen dan moterkap alluminium corrosie (roest).
Ik ben zelf twee weken geleden naar dealer geweest voor corrosie moterkap onderzijde,
foto,s gemaakt maar nog niets gehoord.
Is er bij anderen al meer bekend?

Philip
Ik heb vandaag 14 november bericht gekregen van de toyota dealer dat ik een nieuwe moterkap krijg
voor mijn prius 2 (van april 2004) vanwege dus corrosie binnenzijde, dus de lak garantie van 12 jaar werkt goed.

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 14 nov, 2012 22:12

Hoeveel corrosie zat er op jouw motorkap, Philip? Kan je een foto posten?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 251.000 probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

flipkeijmel

do 15 nov, 2012 11:15

Johan van den Hoven schreef:Hoeveel corrosie zat er op jouw motorkap, Philip? Kan je een foto posten?
Beste Johan ik heb geen foto maar het was enkel aan de onderzijde, dus het was aan de bovenkant nog niet te zien.
Lang niet zo erg als de foto,s van die grijze waar de bobbels ook duidelijk aan de bovenzijde zichtbaar waren.

Philip

janskoosje
Lid/donateur
Lid/donateur

za 08 dec, 2012 14:35

Drie week terug konstateerde ik aan de onderzijde motorkap (ong 5mm vanaf de rand) op 4 plekken blaasvorming onder het lak. Naar de dealer (Louwman) gegaan en deze heeft er foto,s van gemaakt. Na een week kreeg ik telefoon dat dit niet meer onder garantie viel aangezien dit al een keer onder garantie verholpen was. En twee keer garantie voor het zelfde probleem deden ze niet aan. Bovendien was de roest toen behandeld door een niet gerelateerd schadebedrijf en die werkte niet volgens toyota procedure,s. Ik heb toen het hoofdkantoor gebeld, e.e.a.uitgelegd en ze zouden het uitzoeken. Na twee dagen werd ik teruggebeld met de volgende mededeling, ten 1e was de auto toen behandeld door een niet gerelateerd schadebedrijf, ten 2e was de auto niet gekocht bij een toyota dealer, ten 3e was de auto niet in onderhoud bij een toyota dealer. Is er iemand van het forum met een soortgelijke ervaring?

flipkeijmel

za 08 dec, 2012 21:34

janskoosje schreef:Drie week terug konstateerde ik aan de onderzijde motorkap (ong 5mm vanaf de rand) op 4 plekken blaasvorming onder het lak. Naar de dealer (Louwman) gegaan en deze heeft er foto,s van gemaakt. Na een week kreeg ik telefoon dat dit niet meer onder garantie viel aangezien dit al een keer onder garantie verholpen was. En twee keer garantie voor het zelfde probleem deden ze niet aan. Bovendien was de roest toen behandeld door een niet gerelateerd schadebedrijf en die werkte niet volgens toyota procedure,s. Ik heb toen het hoofdkantoor gebeld, e.e.a.uitgelegd en ze zouden het uitzoeken. Na twee dagen werd ik teruggebeld met de volgende mededeling, ten 1e was de auto toen behandeld door een niet gerelateerd schadebedrijf, ten 2e was de auto niet gekocht bij een toyota dealer, ten 3e was de auto niet in onderhoud bij een toyota dealer. Is er iemand van het forum met een soortgelijke ervaring?
Ik heb geen ervaring buiten de toyota dealer om, maar bij de toyota dealer zelf krijg je een kompleet nieuwe moterkap netjes gespoten
en gaat men niet repareren omdat dat het euvel niet op lost om dat het van uit de naden begint.(mijn ervaring)
Philip

janskoosje
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 09 dec, 2012 1:13

Bij mij begint het ook vanuit de naden, de auto was nog maar twee jaar oud toen het probleem al begon. Toen ik zei dat als een motorkap al na twee jaar problemen geeft is het volgens mij duidelijk een produktie fout. Maar ze vielen steeds over punt 1 en daarbij nog punt 2 en 3. Waarom de vorige eigenaar niet naar een door hun aangewezen spuitbedrijf is gegaan is mij een raadsel, maar schijnbaar heeft toyota e.e.a. wel vergoed.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 09 dec, 2012 11:17

Hoi Jans,

Punt 1 vind ik ook wel vreemd, aangezien de Prius toen nog in de volledige garantie zat.

Punt 2 en 3 was toen de Prius al in jouw bezit?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

zo 09 dec, 2012 11:55

Garantie is een afzónderlijke overeenkomst náást de koopovereenkomst. Anders dan de meesten denken, betekent dat in veel gevallen niet een uitbreiding van de aansprakelijkheid voor gebreken, maar juist een beperking van aansprakelijkheid. Die beperkingen zitten in de garantievoorwaarden; een ervan is een fatale termijn waarbinnen nog beroep gedaan kan worden op de aansprakelijkheid van de verkoper/fabrikant; een andere is de verplichting om het onderhoud door de dealer te laten uitvoeren. Is niet aan de garantievoorwaaarden voldaan, dan trek je aan het kortste eindje.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 09 dec, 2012 12:02

Inderdaad Camille, daarom ben ik ook benieuwd naar de punten 2 en 3.

Afbeelding

janskoosje
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 09 dec, 2012 15:01

Moi Arjan,een toelichting op punt 2 en 3. Ik heb de auto begin 2011 gekocht bij een volvo dealer. Het onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf omdat ik de tijd,kennis en ervaring hiervoor heb. Het hybride gedeelte en alles wat hiermee samenhangt blijf ik vanaf. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat ik van toyota zijde niets meer hoef te verwachten daar zij de regels beschreven in de garantie voorwaarden( zoals Camille ook al aangaf) hanteren heb ik zelf de motorkap maar behandeld. Blank slijpen, owatrol olie, 2x bronslak, 1x seallak en nog een keer owatrol olie om zoveel mogelijk de plekken af te sluiten. Het zit gelukkig toch maar aan de onderkant.E.e.a. is nog gelukt voor de eerste strooizout rondes.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 09 dec, 2012 15:10

Nou zo te lezen Jans, mooi opgelost zo :wink:

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Exterieur”

• Informatie