Handleiding/Filmpje grill blocking Toyota Auris HSD

Alles over het rijden met de Auris Full Hybrid 1. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
Vorago
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris HSD Executive

vr 02 nov, 2018 18:30

Bedankt voor die kanttekening Stamgast, ik -als leek- had me nooit verdiept in het verschil tussen polycarbonaat en plexiglas (acrylaat). Polycarbonaat vind ik wel een beetje duur en moeilijker te krijgen, daarom ga ik eerst eens knutselen met een stuk rubber voor de grill. De Action verkoopt een rubberen kofferbakmat waar vast iets moois van te maken is.

@Arjan, ik zal inderdaad goed op de temperatuur letten!

Offtopic: Ik heb nu mijn eerste tank leeg gereden waarbij ik het verbruik kon uitrekenen, het is iets minder zuinig dan ik gehoopt had met 4,7L/100km (BC indicatie was 4,4L/100km dus dat klopte redelijk).

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 02 nov, 2018 18:35

Hoe meet je de temperatuur, via de meter in de auto? Zo ja, beter is om het uit te lezen via de OBD met een dongle.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Vorago
Lid
Lid

vr 02 nov, 2018 19:08

Die heb ik besteld maar is nog onderweg. Voorlopig zijn de temperaturen zo laag dat ik geen problemen verwacht, daarnaast rij ik weinig snelweg.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 02 nov, 2018 19:15

Goed bezig! :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybride Bi-tone Prem.

vr 02 nov, 2018 19:19

Ook het verbruik van de C-HR begint langzaam toe te nemen met het afnemen van de temperatuur. Bij deze auto valt niet zoveel af te plakken; de oliekoeler zit direct achter de grille, met vervolgens de koeling van de hybridemotor, de aircocondensor en radiator van de ICE.
Ik ga daar ook geen risico mee nemen; geen idee wat het doet met de temperatuur van de EV-unit.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding

Vorago
Lid
Lid

za 03 nov, 2018 14:30

Vandaag even aan de slag gegaan met de grill blocking.

Om even terug te gaan naar de originele vraag van dit topic:

Benodigdheden:
-rubberen mat
-schaar
-4 tie-rips
-kniptang
-rolmaat

Ik heb voor €7 een universele rubber kofferbakmat gehaald en deze op maat geknipt met een schaar. Het formaat van de hele onderste grill is 95cm x 12cm maar het raster aan de zijkant is al afgesloten. Het geopende gedeelte is slechts 65cm breed.
Ik heb een stuk uitgeknipt van dit formaat, met een centimeter of twee speling om goed af te dekken, en het rubber een beetje klem te zetten tussen de boven- en onderkant.

Het vastzetten heb ik gedaan door het rubber tegen het rooster aan te houden en te voelen waar de openingen zitten (of eigenlijk, waar de punten zitten waar ik tie-rips omheen wilde doen).Vervolgens heb ik met een losse schroef gaatjes gedraaid in het rubber boven en onder de plek waar ik een punt door het rubber heen voelde. Met een beetje handigheid en niet te dikke vingers kun je de tie-rip door het rooster heen vissen en vastmaken.

Resultaat:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 1 - Rijden & Verbruik”

• Informatie