Water onderin kofferbak

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Plaats reactie
Benedictus
Lid
Lid
Auto: Auris HSD

zo 18 feb, 2018 20:09

Ik was vandaag wat met de auto aan het poetsen. Toen ik wat opzocht onder de bak in de kofferbak zag ik tot mijn grote schrik behoorlijk wat water staan. Ik heb snel alles verwijderd, zoals de piepschuimen bak met krik e.d. en onderin de ruimte bleek meerdere centimeters water te staan.

Onderin de bak zitten een soort stoppen, dus toen ik die er uit haalde kon het weglopen. Daarna met handdoek en schoonmaakdoekjes er door en nu alles er maar even uit gelaten om goed te drogen.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? De rubbers om de kofferbak lijken prima vast te zitten, dus ik vind het vreemd dat er zo veel water staat. De combinatie van water en hybride accu trekt mij niet echt.
Laatst gewijzigd door Benedictus op zo 18 feb, 2018 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Auris HSD 2011

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

zo 18 feb, 2018 20:16

Zal de kofferklep lekken? Of via de achterlichten, tankklep?

quattrootje
Actief Lid
Actief Lid

zo 18 feb, 2018 21:16

Of lekt je achterruitensproeier?
Waar zit het reservoir?

Laat anders evt. iemand in de achterbak zitten en bedien de achterruitenwisser, wellicht zie je wat.
e-car: P3 PIP Executive Pearl White (dec. 2013)
e-bike: Trek Dublin Rich Black (jan. 2014)

Benedictus
Lid
Lid

zo 18 feb, 2018 22:57

Tja, het zal ergens onderin naar binnen moeten lopen, ik heb verder in de kofferbak nooit vocht geconstateerd. Ook bekleding rondom rubbers vertoont geen vochtplekken.

De ruitenwisservloeistof wordt van voren aangevoerd en boven het achterraam verspreid. Die specifieke geur ontbrak ook bij het water.

Ik ga in de gaten houden of er ergens vocht ontwikkelt de komende tijd.
Auris HSD 2011

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

zo 18 feb, 2018 22:59

Bij sommige Prii modelletje P2 en P3 kon soms water binnenkomen via ondeugdelijk gepuntlaste daknaden (onder de dakstrips).

Kloddertje kit deed wonderen.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

zo 18 feb, 2018 23:01

Leg op diverse plaatsen kranten of keukenrol neer, dat absorbeert goed en heb je wellicht snel zicht op een lekkage. Water kan van een hele andere plaats komen dan je verwacht. Succes!
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

scara
Lid
Lid

ma 19 feb, 2018 21:13

In mijn eerste auto iets dergelijk meegemaakt.
Bleek slijtage van de rubberdichting geweest te zijn van het kofferdeksel.

Auris2010
Lid
Lid

di 20 feb, 2018 22:55

Ik heb hetzelfde bij mijn auris fh1.
Komt volgens mij via de achterlichten binnen.
Had laatst vocht in een van mijn achterlichten en bij verwijderen van de licht unit zat er allemaal vuil om en in de rubberen afdichting.
Heb dit nu aan deze kant helemaal schoongemaakt en de rubberen afdichting extra ingevet zodat deze weer waterdicht is.
Nu de andere kant nog en dan hopen dat er geen water meer in de kofferruimte komt.

Ik heb ook een trekhaak onder de auris en verdacht ook de doorvoering van de elektra kabel die door een rubber in de kofferruimte uitkomt.
Die heb ik ook ingevet om waterdicht te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Toyota Auris HSD executive 2010

Benedictus
Lid
Lid

za 24 feb, 2018 8:19

Hoi Auris2010,

Er zit bij mij ook wel wat vocht in de achterlichten. Misschien dat daar dan ergens een oorzaak ligt inderdaad.

Bedankt voor de tip!
Auris HSD 2011

Benedictus
Lid
Lid

vr 25 mei, 2018 20:33

Om even terug te komen op dit euvel.

Ik heb de waterkeerring bij de achterlichten links en rechts laten vervangen. Bij het vervangen bleek degene links er niet goed meer in te zitten, hoe dat komt is een raadsel.

Kosten: 130 euro
Auris HSD 2011

ron54
Lid
Lid
Auto: prius 3 2015 aubergine

do 08 nov, 2018 14:31

Recentelijk mijn prius 3 met 205.000 probleemloze km ingeruild op een prius 3 uit 2015 met 8000 km( erg weinig mee gereden door de vorige eigenaar). Na een regenbui stond er water in de kofferbak van mijn 'nieuwe' prius kwam in mijn geval niet via de daknaden maar via het linkerachterlicht unit.Staat nu voor reparatie bij de Toyota dealer.Overigens is het onderstel van deze gefacelifte versie voor mijn gevoel net weer iets prettiger/strakker.
priuslekkage3.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 09 nov, 2018 10:40

ron54 schreef:
do 08 nov, 2018 14:31
Overigens is het onderstel van deze gefacelifte versie voor mijn gevoel net weer iets prettiger/strakker.priuslekkage3.JPG
Dat heb ik met name bij Japanse auto's in de loop der jaren ook gemerkt ... bij Europese merken veel minder, die waren altijd op dat gebied prima.

Is overigens die vliegenmepper in de rug van de bijrijdersstoel een standaard optie? :mrgreen:

viewforum.php?f=91
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

ron54
Lid
Lid
Auto: prius 3 2015 aubergine

vr 09 nov, 2018 18:08

'Is overigens die vliegenmepper in de rug van de bijrijdersstoel een standaard optie? '

Zit er niet standaard in en is ook geen vliegenmepper maar een plastic armpje om mijn vooruit( van binnen ) makkelijker schoon te maken /houden.
Overigens is mijn lekkage met het vervangen van de afdichtingskraag van het achterlicht niet opgelost nu wordt gedacht dat er ergens een scheurtje zit in de kitlaag ( wordt dus vervolgd )Ik hoop wel dat het opgelost wordt want de auto rijdt verder prima en zit er goed uit.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie