JBL of origineel

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
tjesis

ma 13 jun, 2011 11:11

thewizard schreef:2 Tweeters in de deur, 2 midrange/woofers in de voordeur, 2 full-range (?) in de achterdeur en de subwoofer op de plek van het reservewiel/reperatiesetje.

En de versterker wordt onder de passagiersstoel geplaatst, tevens wordt er nieuwe bedrading getrokken. Je auto wordt voor een groot deel uit elkaar gehaald :).
Aha, dank voor de info!
Heb jij ook de JBL set, thewizard? En zo ja, bevalt het jou een beetje?

thewizard

ma 13 jun, 2011 12:00

Nee, ik heb hem niet. Ik zou hem wel adviseren, vind de standaard speakers niet denderend klinken. Ik vond de optie te duur. Waarschijnlijk zit het meeste geld in de arbeid omdat ze wel een dag mee bezig zijn.

divanci

zo 03 jul, 2011 12:58

'k Heb mijn Auris HSD van zaterdag MET JBL systeem en kan het echt wel aanraden. Nou ja, hangt er ook van af... Zelf hou ik wel van een goeie 'beat' in de wagen (ben 43 jaar). Maar niet iedereen vind het noodzakelijk om een een systeem zoals JBL in zijn wagen te hebben. Het is echt een persoonlijke keus. Probeer om eens te gaan luisteren naar zo'n Auris met JBL ingebouwd. Nadien kun je dan zelf makkelijker bepalen of je het wilt of niet.

boellieboellie
Lid
Lid

zo 03 jul, 2011 17:36

Divanchi,
komt het geluid bij jou/bij de Auris ook zo van "voren". Het lijkt wel of alleen hoge tonen van de voorkant vandaan komen. En welk audiosysteem heb je (radio/cd of nav?)

Ik heb dit dacht ik elders ook gelezen maar kan niet meer terugvinden waar. Eens kijken wat je er (meer) aan kan doen als de speakers vooral op +4 rear zetten....
Prius III Active (Italiaans import, een Comfort maar dan net ietsjes meer)
17 inch platjes, JBL boxen, Parrot communicatie, parkeersensor achter voor de penibele situaties, cc.

thewizard

zo 03 jul, 2011 18:50

Is ook logisch dat de hoge tonen vooral van voren komen, alleen daar zitten de tweeters, de full-range in de deur kunnen dat nooit goed bereiken aangezien hoge tonen richtingsgevoelig zijn. Daarom zitten bij de Prius (bepaalde modellen) extra tweeters in de deuren voor het betere kwaliteit van geluid. In mijn vorige auto had ik extra speakers op de C-stijl zitten voor het hoge en midden bereik en de deurspeakers voor mid-laag. Dit klonk erg goed.

divanci

di 05 jul, 2011 23:20

Heb het navigatiesysteem in de wagen zitten. Tja, ik speel wel eens met de instellingen van de audio.
Ik denk dat veel ook afhangt van persoonlijke voorkeuren. Voor mij hoeft het zeker niet te 'bonken, bonken' :-)
boellieboellie schreef:Divanchi,
komt het geluid bij jou/bij de Auris ook zo van "voren". Het lijkt wel of alleen hoge tonen van de voorkant vandaan komen. En welk audiosysteem heb je (radio/cd of nav?)

Ik heb dit dacht ik elders ook gelezen maar kan niet meer terugvinden waar. Eens kijken wat je er (meer) aan kan doen als de speakers vooral op +4 rear zetten....

boellieboellie
Lid
Lid

wo 06 jul, 2011 20:54

dus... ik moet 2 extra tweeters kopen?
erg vervelend van zo'n dure set, dat daar geen rekening mee wordt gehouden.

(goed geluid en "bonken, bonken" - of een zware bass in je auto - heeft voor mij echt niks met mekaar te maken)
Prius III Active (Italiaans import, een Comfort maar dan net ietsjes meer)
17 inch platjes, JBL boxen, Parrot communicatie, parkeersensor achter voor de penibele situaties, cc.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie