Bagageruimte

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
purgie

za 15 jan, 2011 22:14

Hallo, ik heb een proefrit gemaakt in de Auris Hybride en ik ben onder de indruk. Fantastische auto, ook die automaat is wel een welkome afwisseling. Een nadeel vind ik de bagageruimte. Kan alleen niet zo goed inschatten hoeveel die afwijkt van bijvoorbeeld een volkswagen Polo of Golf. Weet iemand dat ? En hebben ook mensen ervaring met de bagageruimte van de Auris Hybrid ?

Ben een nieuwe lease auto aan het uitzoeken maar er zijn zoveel merken/keuzes.. Ik weet het niet meer.

Alvast bedankt,

Frank

Jwv

zo 16 jan, 2011 10:39

Ruimte achterin is vergelijkbaar met die van de Polo, misschien iets ruimer. Voor boodschappen of een 2-persoonsvakantie prima te doen.
De banken klappen ook zeer eenvoudig neer, dus shoppen bij de IKEA kan ook nog gewoon ;)

purgie

zo 16 jan, 2011 13:17

Jwv schreef:Ruimte achterin is vergelijkbaar met die van de Polo, misschien iets ruimer. Voor boodschappen of een 2-persoonsvakantie prima te doen.
De banken klappen ook zeer eenvoudig neer, dus shoppen bij de IKEA kan ook nog gewoon ;)
Ok, bedankt Jwv ! misschien nog een domme vraag, ik heb een drumtrommel van 22 bij 20 inch. (60 bij 55 cm), zou die er in passen ?

Gr Frank

dimphke

zo 16 jan, 2011 20:23

met 1 deel neer geklapt past hij zeer zeker .

Jwv

zo 16 jan, 2011 20:27

Denk dat ie sowieso wel past, maar als dat heel belangrijk voor je is moet je even een dealer optrommelen om te passen :)

Auris-Jacques

ma 17 jan, 2011 20:37

Met de hoedenplank er uit past de trommel wel in de kofferruimte ( zonder neergeklapte rugleuning)........
om je een indicatie te geven over de grootte van de kleine kofferruimte bij de Auris Hybride:
de hoogte onder de hoedenplank is +/- 38 cm ( vanaf de vloer gemeten, dus vanaf de plank bovenop de plastic bak die bij de een in 3 bakjes is verdeeld en bij de ander 1 grote bak ). De afmeting van de 'lengte' , vanaf de achterkant naar voren gemeten tot aan de achterbank, is ongeveer 70 cm. Dus een trommel van 60 past er wel in, alleen qua hoogte gaat het dus alleen zonder hoedenplank.
Een opvouwbaar kratje ( in ons geval zo'n groen ding van Curver ) is zo'n 25 cm hoog, met een 1,5 literfles cola van Pepsi is de hoogte zo'n 35 cm... en dat past dus gewoon onder hoedenplank.

bandiet

di 18 jan, 2011 7:55

Je kunt de bagageruimte ook vergroten door de plastic bak eruit te halen. Wij gaan in week 5 naar de Weissensee in Oostenrijk, dan haal ik het bandenreparatiesetje met krik ed er ook uit en leg deze tussen de bagage in de kofferbak. Zo krijg je meer ruimte.

Gr. Diederik

purgie

di 18 jan, 2011 17:09

Ok, bedankt voor de informatie iedereen !! Ga morgen maar ff langs de dealer....

Sonicfreak

ma 24 jan, 2011 8:30

Ik ben ook geïnteresseerd in de Auris HSD en ik wil graag weten of er ook een kinderwagen in de bagageruimte past. Het is nu nog niet aan de orde, maar aangezien ik de auto voor 5 jaar moet leasen is het wel handig om er alvast rekening mee te houden. Iemand ervaring met een kinderwagen in de Auris HSD?
Ik heb ook gekeken naar de Lexus CT200h en op de Autosalon in Brussel in het echt gezien, maar de bagageruimte is maar 10 centimeter dieper (van achterbumper tot achterbank) dan bij de Auris. Op de foto's lijkt de CT200h veel ruimer, maar in werkelijkheid valt dat dus nog tegen. Ik verwacht daarom niet dat als in de Auris de kinderwagen niet goed past dat die in de CT200h dan ineens wel gaat passen. Bovendien is de CT200h ongeveer 100 euro duurder in de maand en is de zitruimte achterin krapper dan bij de Auris vanwege de middenconsole die verder doorloopt naar achteren.

Strietboy

ma 24 jan, 2011 18:24

niemand die al uit ervaring weet of dit past?

Bart Janssen

ma 24 jan, 2011 22:24

Nee, geen ervaring met een kinderwagen, maar wel met een berg boodschappen.

Normaal doe ik maar beperkt boodschappen (ik woon alleen) maar afgelopen weekend moest ik voor het eerst een berg boodschappen hebben i.v.m. een feestje en dan is de kofferbak van de Auris toch wel erg klein. Ik had vier volle boodschappentassen en nog een stuk of 12 flessen frisdrank en dan wordt het wel direct passen en meten (ook vanwege de ongelijke vloer).

Als ik daarom continue met een gezin op pad zou moeten (of mogen :mrgreen: ) dan zou ik niet voor de Auris kiezen. Wellicht dat dan een Prius beter had gepast, of de nieuwe Lexus (maar die heb ik nog niet bekeken dus daar kan ik niets van zeggen).

Ik hoop dat je iets kunt met mn informatie! Succes met kiezen!

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 24 jan, 2011 22:42

Tegenwoordig kunnen de meeste kinderwagens helemaal uit elkaar.
Zoals alle wielen eraf, en ze zijn ook goed inklapbaar.
Wij hadden zelf een kinderwagen achterin onze Citroen C1 liggen, ook wel ingeklapt en wielen eraf.
En kan je vertellen dat was echt een hele kleine achterbak, zeker een stuk kleiner dan bij de Auris.
Ik zou zeggen leen even een kinderwagen van iemand, en ga daarmee eens naar de dealer om eens rustig te passen.
Moet wel zeggen er zijn een hoop verschillende maten te verkrijgen van kinderwagens.
Veel succes! :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Sonicfreak

di 25 jan, 2011 7:49

Iedereen bedankt voor de informatie. Ik ben weer iets wijzer geworden :) Ik ben overigens al een keer naar een babyzaak geweest en heb met een rolmaat de maten genomen van een ingeklapte kinderwagen. Voor zover ik na kon gaan, zou dat moeten passen in de Auris HSD. Ik had alleen gehoopt dat iemand met praktijkervaring dat kon bevestigen. Mocht iemand van jullie praktijkervaring hebben met een kinderwagen in een Auris HSD en dit lezen dan hoor ik dat graag.
Wat de CT200h betreft, die biedt niet zoveel meer bagageruimte aangezien die 80 cm (van achterbank tot binnenkant bumper) diep is i.t.t. de Auris HSD die 70 cm meet. Dat scheelt dus echt niet zoveel en daar past volgens mij niet een veel grotere kinderwagen in dan in de Auris HSD. Bovendien is de CT200h een stuk duurder in de lease. Over de hele looptijd scheelt dat zo'n 6000 euro. Dat is toch wel erg veel geld. Voor dat geld kan ik ook een veel grotere auto leasen, bijvoorbeeld een Skoda Octavia Combi, maar goed dat is weer een andere discussie.

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

di 25 jan, 2011 10:48

Sonicfreak schreef:Mocht iemand van jullie praktijkervaring hebben met een kinderwagen in een Auris HSD en dit lezen dan hoor ik dat graag.
Als je even een maandje geduld hebt, kan ik je misschien antwoord geven. Een collega van me heeft een Auris FH en een kindje besteld en naar het zich laat aanzien, worden ze ongeveer tegelijk afgeleverd. Ze gaat eind deze week met zwangerschapsverlof, maar rijdt nog in haar voorloop-auto. Als ze terug is, kan ik wel vragen hoe het allemaal bevalt.
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Sonicfreak

di 25 jan, 2011 11:27

Als je collega een Auris HSD besteld heeft en een kindje verwacht dan neem ik aan dat ze eerst wel gekeken heeft of het allemaal past qua bagageruimte. Dat geeft in ieder geval weer goede hoop!
Ik ben in ieder geval erg gecharmeerd van de Auris HSD (2x een proefrit gemaakt) en het is gewoon een fijne auto. Het rijdt uitstekend en wat mij aanspreekt is de automaat en de vooruitstrevende aandrijftechniek. Het enige wat een klein beetje tegenvalt is de bagageruimte, maar daar staat wel tegenover dat ik een auto met veel opties (Executive uitvoering) en lage bijtelling kan leasen. En waar ik zelf vanuit ga, is dat met de kleinere bagageruimte wel is te leven als je er maar handig mee omgaat. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je collega het gaat bevallen en welke handigheidjes zij heeft.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie