Bagageruimte

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris Touring-Dyn. zwart

wo 26 jan, 2011 13:36

Sonicfreak schreef:
frafie55 schreef:
Sonicfreak schreef:Gewoon de piepschuimen bak met krik en bandenreparatie setje thuis laten. Het is een lease auto dus mocht ik onverhoopt een lekke band krijgen dan kan ik pechhulp bellen.
Meen je dat?

Frans
Ja, waarom niet? Volgens mij zit pechhulp bij het leasecontract inbegrepen. Een collega van mij heeft pechhulp ook een keer gebeld toen hij een lekke band had. Kwam men gewoon voor langs.
Bovendien is de bandenreparatie set niet echt handig als ik dat zo lees hier op het forum. viewtopic.php?f=89&t=4544
Denk je dat Pechhulp met jouw band naar een garage gaat om hem te laten plakken en dan weer terugkomt om hem er weer onder te zetten?

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides Afbeelding

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 26 jan, 2011 13:47

Of ze halen de hele auto op. Ik ga ook echt niet lopen klooien in de regen langs een Duitse autobahn waar ze je met 200+ voorbij scheuren. Laat dat maar lekker de pechhulp doen. Overigens heb ik inmiddels al zo'n 1,5 miljoen kilometers gereden en nog maar 1 x een lekke band gehad onderweg. En dat was in mijn studenten tijd met een oude Opel Ascona met nagenoeg gladde banden langs de Route du Soleil. Het risico is dus erg gering dat je komt te staan met een lekke band.

Maar zo'n plaksetje prop je toch zo onder een voorstoel?
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 26 jan, 2011 13:55

Morgoth schreef:Of ze halen de hele auto op. Ik ga ook echt niet lopen klooien in de regen langs een Duitse autobahn waar ze je met 200+ voorbij scheuren.
Klopt,
En dan... sta je om 19.30 uur in Altenburghausen te wachten, op wie?

Frans

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 26 jan, 2011 13:58

Ja, dat klopt. Maar dat risiko loop je ook met een plaksetje. Dan moet je aan een volwaardig reservewiel.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 26 jan, 2011 14:02

Morgoth schreef:Ja, dat klopt. Maar dat risiko loop je ook met een plaksetje.
Met een plaksetje kun je weer verder.

Frans

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

wo 26 jan, 2011 14:05

Behalve als je band aan gort ligt. Dan zit er namelijk niets anders op dan een taxi te nemen naar de Robert Koch Strasse 211 :D

Afbeelding

Sonicfreak

wo 26 jan, 2011 15:37

Morgoth schreef:Of ze halen de hele auto op. Ik ga ook echt niet lopen klooien in de regen langs een Duitse autobahn waar ze je met 200+ voorbij scheuren. Laat dat maar lekker de pechhulp doen. Overigens heb ik inmiddels al zo'n 1,5 miljoen kilometers gereden en nog maar 1 x een lekke band gehad onderweg. En dat was in mijn studenten tijd met een oude Opel Ascona met nagenoeg gladde banden langs de Route du Soleil. Het risico is dus erg gering dat je komt te staan met een lekke band.

Maar zo'n plaksetje prop je toch zo onder een voorstoel?
Dat is ook nog een mogelijkheid, gewoon onder de voorstoel. Zo blijkt maar weer, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 26 jan, 2011 15:48

Morgoth schreef:Behalve als je band aan gort ligt.
Ook dat klopt.
Mijn reactie betrof een 'post' waarbij voorgesteld werd om de bandenreparatieset maar thuis te laten en te veronderstellen dat de pechhulp je wel verder helpt.
(niet alle bandenpech bestaat uit kapotgereden banden of klapbanden)

Frans

Jwv
Lid
Lid

wo 26 jan, 2011 19:47

Morgoth schreef: Het risico is dus erg gering dat je komt te staan met een lekke band.
Dat jij tot nu toe geen lekke band hebt gehad wil niets zeggen over de kans op een lekke band, dat kan jou net zo goed morgen al gebeuren :)
Heb het zelf een keer meegemaakt met een gloednieuwe band die ik preventief had laten vervangen. Lek na 30km door een scherpe steen die dwars door de band was gedrukt, de rubber sliertjes van nieuwigheid zaten nog op de band..
Een reparatiesetjes had toen overigens niet geholpen, was toen erg blij met mn reservewiel, zat midden in het bos..

Sonicfreak

do 27 jan, 2011 9:13

Jwv schreef:
Morgoth schreef: Het risico is dus erg gering dat je komt te staan met een lekke band.
Dat jij tot nu toe geen lekke band hebt gehad wil niets zeggen over de kans op een lekke band, dat kan jou net zo goed morgen al gebeuren :)
Heb het zelf een keer meegemaakt met een gloednieuwe band die ik preventief had laten vervangen. Lek na 30km door een scherpe steen die dwars door de band was gedrukt, de rubber sliertjes van nieuwigheid zaten nog op de band..
Een reparatiesetjes had toen overigens niet geholpen, was toen erg blij met mn reservewiel, zat midden in het bos..
Maar een reservewiel zit niet bij de standaarduitrusting van de Auris HSD. Die moet je apart bestellen en ik ben niet van plan om te gaan doen. Dan neem ik het risico maar en als het niet met de bandenreparatie set opgelost kan worden, moet ik pechhulp maar bellen.

bandiet

vr 03 feb, 2012 11:12

Even dit topic weer tot leven wekken. Iemand al uitsluitsel of er een kinderwagen in de kofferbak van de Auris past? Mijn vrouw en ik verwachten dit jaar ons eerste kindje. Voor mij is het wel belangrijk of het past (meten is weten, gaan we ook zeker doen). Ik wil niet iedere keer de hele kinderwagen uit elkaar moeten halen, voordat het past. Daar ga ik me op den duur aan ergeren, want doe je dat ook als het bijvoorbeeld regent ofzo?

Gr. Diederik

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

vr 03 feb, 2012 11:49

Volgens mijn collega past het net. Ik kan haar wel even vragen wat voor merk kinderwagen ze heeft...
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Auris-Jacques

vr 03 feb, 2012 21:36

bandiet schreef:Even dit topic weer tot leven wekken. Iemand al uitsluitsel of er een kinderwagen in de kofferbak van de Auris past? Mijn vrouw en ik verwachten dit jaar ons eerste kindje. Voor mij is het wel belangrijk of het past (meten is weten, gaan we ook zeker doen). Ik wil niet iedere keer de hele kinderwagen uit elkaar moeten halen, voordat het past. Daar ga ik me op den duur aan ergeren, want doe je dat ook als het bijvoorbeeld regent ofzo?

Gr. Diederik
Er zijn zeer zeker kinderwagens die in de kofferbak van de Auris passen. Je kunt ze tegenwoordig vrij plat en handig inklappen. Er zal dan verder niet veel meer in de kofferbak erbij passen, daar is het dan weer te klein voor.
Maar op de achterbank kun je natuurlijk ook nog vanalles kwijt.
Trouwens, wij hebben destijds bij een babywinkel gewoon kunnen passen.

bandiet

za 04 feb, 2012 21:30

Of een kinderwagen in de bagageruimte van de Auris past is dus eigenlijk te algemeen, want niet elke kinderwagen heeft evenveel ruimte nodig. We mogen de kinderwagen van mijn schoonzus gebruiken. Deze gaan we nog passen (we hebben nog genoeg tijd). Ik wil geen spullen op de achterbank moeten vervoeren, het moet allemaal in de kofferbak passen. We zullen zien of het past.

Gr. Diederik

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie