Fluittoon

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
thewizard

ma 21 mar, 2011 19:49

Als ik boven de 80 km/h rij, hoor ik een (wind)fluittoon aan de linkerkant van de auto. Is dit meer rijders opgevallen? Nee, het zijn geen elektromotoren geluiden, het is echt iets "winderigs" :).

webbiker

ma 21 mar, 2011 20:33

Is dit altijd of alleen bij een bepaalde windrichting?

thewizard

ma 21 mar, 2011 20:53

Eigenlijk bij alle winrichtingen.

Auris-Jacques

ma 21 mar, 2011 21:00

Nee, heb ik nog niet meegemaakt. Het was me anders zeker opgevallen, ik hoor zoiets normaal gesproken wel.
Hoor je het in de deur, zit er misschien een rubber niet goed of zo ? Ik geloof dat iemand anders dat probleem ook had en dat er een deurrubber is vervangen.

thewizard

ma 21 mar, 2011 21:19

Ik zie zo geen problemen bij de deur rubber. Ik ben ook altijd pietluttig met zulke zaken :). Voor het gevoel is het linksvoor, maar weet uit ervaring dat je daarmee het wel behoorlijk mis mee kunt hebben. Zal morgen nog eens goed kijken rondom de auto naar de rubbers.

marc11

ma 21 mar, 2011 21:42

Het zelfde probleem deed zich bij mijn deur voor. Het wind gesuis zat links bovenin de bestuurdersdeur. Het geluid nam erg toe als ik de deurstyl naar buiten drukte. De dealer dacht het eerst op te lossen met een schuimstrip maar het werd alleen maar erger.

Uiteindelijk een nieuwe deurrubber geplaatst en het gesuis was weg. :wink:

thewizard

ma 21 mar, 2011 22:08

Ok, bedankt voor de tip! Zal het morgen even uitproberen. Optisch is er niks vreemd te zien aan de deurrubber.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 21 mar, 2011 22:18

marc11 schreef:Het geluid nam erg toe als ik de deurstyl naar buiten drukte.
Collega van mij heeft dit probleem ook gehad, niet met een Prius of Auris, maar een andere auto, advies van de garage was: ga maar eens recht achter je stuur zitten ipv scheef geleund tegen je deur, en het was idd de oplossing :P Wil niet zeggen dat dit voor jou ook geldt, maar ik het las het en moest er aan denken :!:
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

bandiet

di 22 mar, 2011 7:36

Ik hoor het ook wel eens, maar het is alleen bij sterke wind.

thewizard

di 22 mar, 2011 11:45

Ik heb het vandaag even uitgetest, drukken of trekken loste het probleem niet op. Kijk het nog een tijdje aan.

oeroe

zo 27 mar, 2011 20:56

Vrijdagmiddag mijn auto opgehaald bij de dealer en het aangegeven. Probleem is door Toyota opgelost door een nieuw soort deurrubber te gebruiken. Kennelijk dus een erkend probleem want de beste man aan de balie gaf het zelf aan dat ze er iets voor hadden. Nu alleen nog even rijden met wat meer wind... dan merk ik pas of het heeft geholpen.

thewizard

zo 27 mar, 2011 21:27

Ok, die deurrubber wordt dus niet fabrieksaf al gemonteerd? De fluittoon is nog steeds (hinderlijk) aanwezig, vooral bij frontaal wind van voren hoor je hem duidelijk. Ga woensdag even een bezoekje brengen aan de dealer.

marc11

zo 27 mar, 2011 21:32

In de eerste instantie hadden ze het bij mij ook opgelost door een soort schuimstrip te plaatsen. Volgens een monteur was deze methode ook gebruikt bij een ander Toyota model die hetzelfde probleem had.
Bij mijn Auris echter werd het probleem alleen maar erger na het plaatsen van die strip.

Lost het bij jou ook niets op gewoon een nieuwe deurrubber eisen onder garantie.

thewizard

zo 27 mar, 2011 22:15

Weet je ook waar het probleem precies zit? Ik zie nl. geen probleem bij de deurrubbers, ze zien er allemaal goed uit zonder uitstulpingen.

marc11

ma 28 mar, 2011 10:33

Bij mij was er ook niets te zien maar het zal wel liggen aan een dunnere plek van het rubber o.i.d.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie