uitstroomopening ventilatie dashboard

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Gesloten
dinguz
Lid
Lid

zo 21 apr, 2013 21:37

Ik heb even een vraagje over een ventilatierooster, en dan in het bijzonder de bovenste uitstroomopening boven de middenconsole. Ik heb het idee dat de bediening vast zit; de draaiknop waarmee je open/dicht regelt beweegt maar een cm of zo, en niet het volledig bereik van de draaiknop.
Weet iemand hoe die dat gaas/rooster er zonder schade uit kan, zodat ik het even nakijk?

ro996

ma 22 apr, 2013 12:04

Heb ik ook. Pas in de auris van een collega gereden en die kon ik veel meer bewegen en die uitstroomopening werkt ook echt. Zit nog in m'n garantie dus staat op het steeds groter wordende lijstje.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 22 apr, 2013 17:54

ro996 schreef:Zit nog in m'n garantie dus staat op het steeds groter wordende lijstje.
Hmmm, ben wel benieuwd naar je lijstje.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

ro996

di 23 apr, 2013 22:28

Valt mee hoor, gebruikt gekocht bij de dealer maar een aantal mankementjes. Niks ernstigs, kapotte sigarettenaansteker/12V stekker, een rivier voorin na een regenbui (zoals bij een Prius, verstopte waterafvoer onder de voorruit, m'n Carina uit 1992 had het vroeger ook), deur die net niet lekker sluit en licht tocht soms, stroeve achterklep scharnieren, krakende middenconsole, niet werkend rooster.

dinguz
Lid
Lid

do 25 apr, 2013 16:33

Vandaag even bij de dealer geweest. Volgens de monteur zit het bewuste rooster van binnenuit vast, en vormt het een geheel met de twee uitstroomopeningen daaronder. Om het spul eruit te halen moeten de lijsten van de middenconsole eraf, en de radio moet losgemaakt worden zodat deze iets naar voren kan.

Morpheus02007
Lid
Lid

vr 26 apr, 2013 18:47

Bij werkt hij over het hele bereik. Ik kan dus het witte streepje op de draaiknopje volledig open en dicht zetten. Ik vind het wel een pluspunt het centrale rooster, en er komt best wel veel koude/warme lucht uit.

dinguz
Lid
Lid

za 04 mei, 2013 21:43

Ik heb toch zelf de zaak maar aangepakt. De volgende dingen moeten los:
- paneel waarin de keuzehandel van de automaat zit (een creditcard o.i.d. tussen de randen steken en omhoog wippen, dan krast het niet). Naast de keuzehandel van de automaat zie je nu 2 schroeven waarmee de zilverkleurige middenconsole bevestigd zit; deze moeten los. Dit zijn de enige schroeven die je tegenkomt; de rest zit allemaal vast met veertjes en plastic clipjes en zo.
- paneel waar de handrem in zit (haak je vingers in de ruimte waarin de handrem kan bewegen, en dan recht omhoog trekken)
- nu kun je de middenconsole losmaken. Hoeft er niet helemaal uit, het is voldoende als er beweging in zit en de bovenste bevestigingspunten los zijn
- vervolgens moeten de 2 zilverkleurige sierstrips aan weerszijden van de radio en bovenste ventilatieopeningen eruit
- nu kan de bovenste ventilatie unit eruit. Aan de binnenkant kun je d.m.v. het verdraaien van de tandwielen e.e.a. weer goed zetten. Er zitten nokjes in die maar op 1 manier in elkaar passen, dus het wijst zichzelf.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 04 mei, 2013 22:28

Handig dat je het zelf hebt opgelost. Maar heb je geen garantie meer?

Afbeelding

dinguz
Lid
Lid

zo 05 mei, 2013 13:18

Arjan schreef:Handig dat je het zelf hebt opgelost. Maar heb je geen garantie meer?
Hij is van eind 2010, dus ik neem aan van niet. Maar dit soort dingen zit toch al snel in de hoek van 'eigen schuld' en 'lompigheid van de berijder', dus ik heb het er maar niet op aan laten komen.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 05 mei, 2013 13:45

Dan heb je garantie tot eind 2013.

Afbeelding

ro996

za 06 jul, 2013 17:17

dinguz schreef:Ik heb toch zelf de zaak maar aangepakt. De volgende dingen moeten los:
- paneel waarin de keuzehandel van de automaat zit (een creditcard o.i.d. tussen de randen steken en omhoog wippen, dan krast het niet). Naast de keuzehandel van de automaat zie je nu 2 schroeven waarmee de zilverkleurige middenconsole bevestigd zit; deze moeten los. Dit zijn de enige schroeven die je tegenkomt; de rest zit allemaal vast met veertjes en plastic clipjes en zo.
- paneel waar de handrem in zit (haak je vingers in de ruimte waarin de handrem kan bewegen, en dan recht omhoog trekken)
- nu kun je de middenconsole losmaken. Hoeft er niet helemaal uit, het is voldoende als er beweging in zit en de bovenste bevestigingspunten los zijn
- vervolgens moeten de 2 zilverkleurige sierstrips aan weerszijden van de radio en bovenste ventilatieopeningen eruit
- nu kan de bovenste ventilatie unit eruit. Aan de binnenkant kun je d.m.v. het verdraaien van de tandwielen e.e.a. weer goed zetten. Er zitten nokjes in die maar op 1 manier in elkaar passen, dus het wijst zichzelf.
Ik heb dit zojuist ook zelf gedaan nadat de dealer het niet had gedaan bij de beurt (en aantal garantiepuntjes) afgelopen week.
Thanks voor de leidraad.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur”

• Informatie