Oranje spikkels op de lak (pearl white)...

Alles wat te maken heeft met de buitenkant, lak, vormgeving, afwerking, etc.
Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 20 jun, 2011 6:58

thewizard schreef:Nee, stond bijna stil, maar de hoek van de sensoren en het muurtje was blijkbaar zo dat ze pas heel laat reageerden. De schade is dat er 2 plekjes tot op het zwarte van de bumper zitten, ga deze week even langs de de dealer, ik wil geen lakstift gebruiken, dat zie je goed. Helemaal niet op een auto van 3 maand.
Hmmm, balen man, eerste krasje doet altijd het meeste pijn, net als de eerste diepe kras op je velg door een stoeprand, en dat werk je niet weg met een lakstiftje...
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

thewizard

ma 20 jun, 2011 10:07

Nee, was dat maar waar... Wat dat betreft kun je beter 15/16 inch hebben :).

htm

vr 24 jun, 2011 11:56

Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn auto weer bij de toyota-dealer achtergelaten en ze zijn ermee naar hun lakexpert gereden. Vanmorgen een telefoontje gekregen dat hij weer opgehaald kon worden dus ik was benieuwd. Toen ik daar binnenkwam zei de chef werkplaats dat ze het er over eens waren dat het dus metaaldeeltjes van tram/trein was. Ze hadden hem in de werkplaats laten staan zodat ik hem droog even goed kon bekijken. Je ziet hier en daar nog nog wel een heel klein puntje/plekje maar het is gelukkig toch grotendeels verdwenen en hij stond er netjes bij. Hoe ze het eraf hebben gekregen ben ik vergeten te vragen maar ik vermoed haast met oxaalzuur want daar had hij het vorige keer over. Hij is dus in de afgelopen 2 weken ook veel gepoetst volgens mij en dat dat heeft ook wat lichte krassen veroorzaakt op de naad motorkap/spatbord en de bovenkant van de achterbumper. Niet ernstig gelukkig en ik besluit het hierbij te laten. De dealer heeft mijns inziens zijn uiterste best gedaan wat ze zaten er ook mee in hun maag. En ik heb ook weer een wijze les gekregen door hem dus nooit meer in de buurt van trein/tram te parkeren. Ik bestel in ieder geval nog een flesje ironX waar ik goede verhalen over lees voor die paar plekjes die er nog opzitten en voor het geval het eventueel terugkeert (wat ik niet hoop).

Al met al een dus een pluim voor toyota pluym.

thewizard

vr 24 jun, 2011 20:40

Ik heb vandaag ook verschillende (roest)plekjes gevonden. Dit kan niet van een tram/trein komen. Ik moet toch nog langs de dealer voor de beschadiging op de bumper.

ger.w.

vr 24 jun, 2011 21:12

Is op het Kia forum heel veel over te doen geweest. Algemene conclusue van dealers en importeur dat het (vooral op witte auto's) regelmatig voorkomt en het wordt algemeen aangeduid als vliegroest. Oorzaak: vervoer per trein OF op een terrein geparkeerd hebben gestaan (b.v. in Rotterdam) langs een spoorlijn
Zie b.v. : http://www.kiaclub.nl/topic/1898-roestp ... __p__15211

Vliegroest (oppervlakteroest) bestaat uit via de lucht aangevoerde kleine roestdeeltjes. Kenmerken hiervan zijn een ruw aanvoelend oppervlak en een licht oranje waas over bijvoorbeeld de lak van auto's. Deze vorm van verontreiniging komt vaak voor in industriegebieden en bij spoorwegen (van bovenleidingen). Kort na het ontstaan kan de aantasting nog verwijderd worden met ontweringswater, een oplossing van oxaalzuur.

Vliegroest verwijderen: Kijk eens op: http://www.sallandcentraal.nl/article.p ... e&id=11538

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Exterieur”

• Informatie