Alu velgen voor winterbanden?

Alles wat te maken heeft met de buitenkant, lak, vormgeving, afwerking, etc.
Gesloten
bmw
Lid
Lid

ma 18 jul, 2011 15:43

Ik heb bij aanschaf van mijn Auris Hybrid Executive Iguan velgen laten monteren. De vier nieuwe 17 inch velgen heb ik thuis liggen met de bedoeling er winterbanden op te laten monteren. Is dit een goed idee of ben ik goedkoper uit met vier stalen 15 inch velgen en dito winterbanden?
Wat zouden die vier nieuwe alu velgen waard zijn bij verkoop?
Toyota Auris FH2 Dynamic 2015 - Pure White - Orion 16" wheels

JanWillem

ma 18 jul, 2011 16:09

Als de afmetingen van de wielen gelijk zijn aan de P3, dan kunnen ze nog behoorlijk geld opleveren.

TuuT
Actief Lid
Actief Lid

ma 18 jul, 2011 16:57

Stalen velgen kosten heel weinig. 17 inch banden zijn iets duurder als 15 inch. Maar wat voor verschil dat geeft zul je even moeten opvragen.

Ga je voor looks ? Dan zou ik persoonlijk voor 17 inch gaan. Ga je voor zuinigheid of wegligging in sneeuw , zou ik voor 15 inch gaan.
De zon schijnt altijd
Afbeelding Prius Dynamic, pearl white, solar

bmw
Lid
Lid

ma 18 jul, 2011 17:03

Ik ga niet voor de looks, zwarte stalen velgen vind ik ook prima. Ik ben tevens bang dat die alu velgen er niet mooier op worden met al dat strooizout.
Toyota Auris FH2 Dynamic 2015 - Pure White - Orion 16" wheels

bandiet

di 19 jul, 2011 7:26

bmw schreef:Ik ga niet voor de looks, zwarte stalen velgen vind ik ook prima. Ik ben tevens bang dat die alu velgen er niet mooier op worden met al dat strooizout.
Dat is volgens mij ook de reden waarom er in het algemeen gekozen wordt voor stalen velgen ipv alu velgen.

Gr. Diederik

prius4ever

di 19 jul, 2011 14:31

De alu velgen hebben geen last van zout hoor.
Ze zijn net als de stalen velgen voorzien van een laag coating + blanke lak.
Dat mensen kiezen vaak kiezen voor zwarte stalen velgen is denk ik met name uit oogpunt kosten.
Je kunt de wielen compleet met de banden laten wisselen zonder 2 x per jaar demonteren + monteren + opnieuw balanceren van de banden.
Het kost je alleen een paar stalen velgen.
Maar die kosten inderdaad weinig.
Ik vind het persoonlijk zonde om de helft van het jaar met van die lelijke zwarte stalen velgen rond te rijden terwijl je LM velgen in de garage liggen.
Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.......................

divi

vr 28 okt, 2011 16:31

hallo

vandaag heb ik 4 winterbanden goodyear ultra grip 7+ gekocht en ook 4 borbet alu velgen ( 7 spaak )

samen 851 euro is dat een goede ( normale prijs ) ??

groeten

wallie-p
Lid
Lid

vr 28 okt, 2011 18:09

divi schreef:hallo

vandaag heb ik 4 winterbanden goodyear ultra grip 7+ gekocht en ook 4 borbet alu velgen ( 7 spaak )

samen 851 euro is dat een goede ( normale prijs ) ??

groeten
Uiteraard is dit een goede prijs, anders had je ze toch niet gekocht toch? :roll:

Maar zonder gekheid.
De Toyota dealer hier in Alkmaar heeft (had) zijn toonzaal helemaal vol liggen met winterbanden+velg.
Winterbanden met stalen circa € 800 en met LM velg vanaf € 1000.

Dus ik denk dat je hele goede koop hebt gedaan.
Prius III Dynamic Pearl White - Peugeot 407 - Peugeot 307 - Ford Fiësta - Volvo 404 - Mazda 323F - Renault 14 Chamade - Peugeot 309 - Simca Horizon - Audi 80 - Deux-chevaux.

Auris-Jacques

za 29 okt, 2011 14:35

Ik was deze week even bij Toyota hier in Helmond, daar lagen lichtmetalen velgen ( de originele LM-velgen van de PIII) met winterbanden van het merk Goodyear Ultragrip voor een prijs van Euro 850,-. Er stond bij: geschikt voor de Prius II + Prius III.

Ik heb vorig jaar mijn LM-velgen + de Goodyear-winterbanden in Duitsland gekocht, was daar echt een stuk goedkoper ( daar heb ik destijds ook een bericht van geplaatst met een vergelijk van de prijslijsten van NL en D ).

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

do 03 nov, 2011 13:36

Ook ik heb voor LM gekozen en dat is uitsluitend voor de looks. Zwarte stalen velgen (kennelijk worden die meestal niet gewassen) vind ik zoiets als niet gepoetste schoenen onder een net pak. Stalen velgen zijn volgens mij tegenwoordig zwart, omdat de chapeau's (wieldeksels) al heel lang de indruk moesten kunnen wekken van LM-velgen. Onze Scénic krijgt wèl stalen velgen, maar die heb ik keurig zilvergrijs gespoten, want anders had voor chapeau´s de beurs getrokken moeten worden.
Zwarte althans erg donkere velgen zijn tegenwoordig ook voor LM steeds meer in zwang gekomen. Da's dan een kwestie van gevoelig zijn voor mode en daarin willen meegaan. Mijn smaak is gewoon anders.

LM velgen hebben eerder nadelen dan voordelen: met de banden erop ze zijn nauwelijks lichter, raken véél sneller beschadigd (en moeten dan al gauw vervangen worden), zijn veel moeilijker te poetsen en kosten ongeveer het dubbele.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Exterieur”

• Informatie