vogelpoepvlekken in lak

Alles wat te maken heeft met de buitenkant, lak, vormgeving, afwerking, etc.
Gesloten
ppoelstra

zo 23 okt, 2011 9:02

Sinds januari dit jaar bezit ik een zwarte Auris HSD. Afgeleverd met wax-ehandeling. Vogelpoep laat hardnekkige vlekken achter. Gaan er niet meer af. Het is niet zo dat ik vogelpoep weken laat zitten, maar ik haal het ook niet elk uur eraf. Nu zegt mijn dealer dat door de zwarte kleur de lak extra heet wordt in de zon. De vlekken kunnen niet meer zonder schuren en spuiten worden verwijderd..
Ook deze ervaring? Wat valt eraan te doen? Onder garantie overspuiten?

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 3 dynamic

zo 23 okt, 2011 9:44

Probeer het met een klein beetje koperpoets (Brasso), op een niet opvallende plaats. Ik heb daarmee zo'n plek op de achterspoiler mee weg gekregen. Wat de chemische interactie met de wax behandeling is, weet ik niet. Commandant wordt ook wel aangeraden. De moeite van het proberen waard voordat je gaat schuren en spuiten lijkt me. Ik hoop voor je dat het werkt. Ik denk dat je de plek daarna wel moet nabehandelen met wax. Succes.
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >120.000 km

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

ma 24 okt, 2011 14:17

Commandant cleaner werkt ook maar neem dan wel de groene. De rode is veel te agressief. Na de comandant de plek weer polijsten met polish en met wax afwerken. Is een klus maar zeker te doen. Overigens is volgelpoep 1 van de redenen waarom ik nooit meer een zwarte auto zonder blanke laklaag wil hebben.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Exterieur”

• Informatie