Ipod interface

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 1 rijk is.
Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

di 01 feb, 2011 14:58

Mijn dealer vertelde me al dat die I-Pod link flut was. Er zijn dus wel eerlijke dealers. Dus is de I-Pod link de enige accessoire die ik niet heb genomen :D
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

mauliboy

wo 02 feb, 2011 23:19

jackx schreef:Ook ik heb de Ipod-link in mijn prius en vind het wekelijk een aanfluiting! Ik vond op youtube onderstaand filmlpje:

http://www.youtube.com/watch?v=aFAeOquGg5I

Waarom koppelt onze usb aansluiting de ipod aan de cdch aansluiting en niet aan een usb aansluiting net als in het filmpje? Daar werkt de link namelijk prima!
Dit filmpje komt vanuit de Amerikaanse Prius, daar zit een heel ander model radio in met satelliet radio en andere soft- en firmware.

Bij aankoop van mijn prius 3 heb ik de toyota importeur L&P al gevraagd of dit aangepast kon worden. Maar zij hadden niet die software en het zou ook niet geleverd worden, omdat de audio anders is.
Kortom je kan je Ipod aansluiten, maar functioneler en gebruiksvriendelijker is het niet. (dit geldt tot nu toe voor alle modellen van Prius, Auris en Lexus CT200h)

Strietboy

ma 07 feb, 2011 12:46

Ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een Auris Executive.
Heb hier als opties op genomen:
Xenon
Jbl
Ipod interface

De laatste is zoals hier al te lezen is echt een aanfluiting. Erg jammer voor zo’n moderne auto, dat dit niet even fatsoenlijk kan werken.
Ik koop een IPOD interface, niet een aansluiting dat ik 5 albums of afspeellijsten kan afspelen (Lees vaak 6, maar het zijn er maar 5. De 1ste die je ziet is namelijk meest afgespeelde nummers).

:?: Zijn er al mensen die hierover contact hebben gehad met de importeur en/of dealer?
Zit er nu al sterk aan te denken om een brief naar de importeur te sturen. Ruim 260 euro voor iets wat niet aan de verwachtingen voldoet….. :shock:

Verder erg tevreden na een weekend sturen. :D

Auris-Jacques

ma 07 feb, 2011 15:37

een gewaarschuwd man.......

er staan zoveel negatieve ervaringen met de iPod interface op dit forum dat dit voor mij reden genoeg was om die optie niet te bestellen.
Trouwens, mijn dealer wist er ook niet het fijne over te vertellen, dus dat was ook al reden om het niet te doen.
er zijn volgens mij al verschillende mensen die hier over geklaagd hebben bij Toyota, dus heel even afwachten wat daarop de reactie was. D'r zijn ongetwijfeld meer mensen die hun geld graag terug willen voor iets wat niet functioneert zoals het hoort.

Strietboy

di 08 feb, 2011 9:43

Het is een leaseauto. Vandaar dat ik optie voordeel van de twijfel had gegeven.
Maar dit slaat inderdaad alles.
Enig voordeel is dat je je ipod op stuur kan bedienen en wordt opgeladen.

Maar als er al mensen reactie hebben van importeur/dealer hoor ik het graag.

elvis

di 08 feb, 2011 11:18

Strietboy schreef:Het is een leaseauto. Vandaar dat ik optie voordeel van de twijfel had gegeven.

Misschien is dit symptoombestrijding, maar het is denk ik wel de weg van de minste weerstand. Ik denk dat je beter een iPod Touch ofzo kan kopen. Deze heeft Bluetooth aan boord en dat zou op een executive moeten werken.

excivic

di 08 feb, 2011 15:18

elvis schreef:
Strietboy schreef:Het is een leaseauto. Vandaar dat ik optie voordeel van de twijfel had gegeven.

Misschien is dit symptoombestrijding, maar het is denk ik wel de weg van de minste weerstand. Ik denk dat je beter een iPod Touch ofzo kan kopen. Deze heeft Bluetooth aan boord en dat zou op een executive moeten werken.

Ipod touch? Check! Nokia 6219 (oid)? Check! Met 1,5 maand zou mijn Executive geleverd moeten zijn, maar is het mogelijk 2 apparaten via bluetooth the laten "praten"met hetzelfde systeem? Vooralsnog dacht ik nl. de ipod via de aux (jack to jack) te verbinden, maar iemand riep al iets over de zachte geluidskwaliteit. Momenteel kan ik nl. maar 1 telefoon pairen met de parrot............ iemand een idee?

thewizard
Actief Lid
Actief Lid

di 08 feb, 2011 16:26

Volgens mij moet het mogelijk zijn meerdere apparaten via Bluetooth te laten praten. De Wii en Playstation 3 maken ook gebruik van Bluetooth voor de communicatie tussen de controllers en de apparaten. Dus ik denk dat het nav systeem dat ook wel kan :).

mossos

di 08 feb, 2011 16:57

Vandaag de Auris FH Executive opgehaald. Je kan inderdaad 2 apparaten pairen. Ik heb namelijk zowel een Blackberry als een iPod Touch (4G) gepaired. Beide kan ik bedienen via het stuur.
Alleen jammer dat je via de bluetooth streaming niet kan zien welk nummer er afgespeeld wordt.

iPod interface wilde ik er later in laten zetten, maar denk dat ik dat toch maar laat zitten. Koop wel een 12v kabel voor het opladen van de iPod touch.

Wel zal volgende week alsnog het JBL systeem geplaatst worden.

Verder zeer tevreden over de auto. :D

Strietboy

wo 09 feb, 2011 11:20

Ik heb een Iphone waarvan ik muziek kan streamen.
In mijn vorige auto BMW 3 had ik ipod gewoon altijd in auto liggen. Als ik auto starte ging muziek verder waar die was en ik kon elk album selecteren en door nummers scrollen.

Vind het juist makkelijk dat ik gewoon ipod in auto kan laten liggen en zo bij al me muziek zou kunnen. Wat dus niet werkt :(
Enige wat werkt is dat ik ipod zo kan opladen en 5 albums kan selecteren, maar na iedere keer starten begint deze weer bij begin van ipod.

ro996
Lid
Lid

di 12 mar, 2013 14:17

Ben blij dat de gewone USB op de 'normale' Auris radio wel gewoon prima samenwerkt met de Ipod Nano 5 die ik heb, opladen, stuurbediening, verder gaan waar ie de laatste keer gestopt is... enzovoort. Moet alleen wel elke keer na het starten 1 keer op 'mode' drukken op het stuur omdat ie anders niet begint.

Nu een 16 GB mini USB stick ingeplugd.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Helpdesk”

• Informatie