Piepgeluid bij openen achterklep

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 1 rijk is.
Gesloten
Jwv
Lid
Lid

za 01 jan, 2011 16:09

Na het boodschappen doen open ik de auto vaak bij de achterklep (keyless entry systeem), het valt me op dat er een hinderlijke pieptoon klinkt als de auto niet eerst is geopend bij de portieren.
Enig idee waarom die pieptoon klinkt? En wat kan ik doen om die te voorkomen? Ik laat de "sleutel" liever in het hoesje, dus met de AB de auto openen doe ik liever niet.

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 02 jan, 2011 16:13

Ligt er nog een sleutel in de auto zelf?
Kan je op het dashboard (laten) kijken of er een lampje oplicht tijdens het piepen?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 251.000 probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

Jwv
Lid
Lid

ma 03 jan, 2011 18:43

Ligt geen sleutel in de auto, hij piept overigens ook als ik de auto parkeer "uit zet", uitstap, deuren dicht maar niet op slot en dan de achterklep open..

Hj piept trouwens ook hinderlijk als ik de auto start en daarna de ruiten ga krabben, dat heeft er in ieder geval mee te maken dat de sleutel uit bereik is geraakt. De pieptoon is dan anders, 3 relatief korte luide piepjes.

Ik zal eens kijken wat er op het dashboard verschijnt tijdens de lange pieptoon bij het openen van de klep..

uglymuddah
Actief Lid
Actief Lid

ma 03 jan, 2011 20:06

Volgens mij is dit het piepje dat je erop attendeert dat de auto aanstaat (power on, en "ready" lampje aan) en dat je de auto verlaat met de sleutel in je broekzak. Die is toch wel handig. Ik ben al een keer mijn vrouw naar het werk gaan brengen, zij had een sleutel in de handtas en ik was de mijne vergeten. (zit normaal in mijn broekzak). Zij stapte uit en ik reed meteen weg, de auto gaf meteen aan "key not detected". Het was te laat om terug te gaan om de sleutel van mijn vrouw te lenen maar ik wist wel dat ik de auto niet moest uitzetten. Want als je 'm uitzet gaat ie daarna niet meer aan! :lol:

Zou het zoiets bij jou kunnen zijn?
Quid Agis, Medici?

PIII Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren, OBDKey Bluetooth, Dezent 155/80/15 reserve, omgebouwde bandenreparatie kitt
Nieuwe banden vanaf 56.178 km: Sava Intensa UHP 215/45 R17 91Y XL MFS

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Jwv
Lid
Lid

ma 03 jan, 2011 21:06

Dat zijn de drie korte piepjes. De lange piep bij het openen van de achterklep klinkt alleen als de auto uitgeschakeld is.
Vermoed dat het een soort waarschuwing is: "let op, de auto is ontgrendeld, doe de auto op slot nadat je de klep dicht doet"', maar zeker weten doe ik dat niet. Het is niet intuitief en daardoor irriteert het me :|

bandiet

di 04 jan, 2011 7:37

Over wat voor uitvoeringen hebben we het? Mijn Aspiration geeft de 3 piepjes wel bij het verlaten van de auto, terwijl deze in ready stand is, maar niet de piep bij het openen van de achterklep.

Gr. Diederik

Jwv
Lid
Lid

di 04 jan, 2011 18:46

Dynamic met Full map navi + parkeersensoren achter.

Bart Janssen

wo 05 jan, 2011 20:43

Er zitten twee knopjes onder het handvat van de achterklep. Het rechtse knopje is om de auto op slot te doen en als je daarop druk als de kofferbak nog open is, dan piept hij om je te laten weten dat je hem probeert af te sluiten terwijl de klep nog open is. Je moet dan ook het linkerknopje indrukken om de klep te openen als de auto op slot is en als je dat knopje gebruikt dan piept hij niet.

Jwv
Lid
Lid

wo 05 jan, 2011 20:49

Held! 1000x dank voor die toelichting, ik dacht dat de hele greep een grote knop was, blijken het er 2 te zijn :mrgreen:

Bovendien kan ik nu de auto op slot doen via de achterklep ipv terug te lopen naar een van de portieren :)

Bart Janssen

wo 05 jan, 2011 21:10

:oops:

Graag gedaan!!

Ben sinds gisterochtend eigenaar van een schitterende Auris en was door je topic erg benieuwd naar het piepende achterklepknopje!!

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Helpdesk”

• Informatie